Nesmysl, další parazitický článek v řetězci. Auto nekupuje nikdo každý týden.
Koupit na e-shopu auto přes leasing může jen mišuge.
Ne snad proto, že by to nemělo určité výhody ale ta hlavní brzda v jakém koliv prodeji aut je právě ta nespolehlivá, vyčůraná leasingovka s hromadou právních kliček a zástupy "Sokolů" za zády.
Ještě mají kus cesty před sebou.
Bez pokročilejší filtrace to nemá cenu.
Když jsem vybíral přes naoperak.cz, vyfiltroval jsem si, co jsem potřeboval. Vyjel mi přehledný seznam, z toho jsem našel dvě použitelné nabídky a kontaktoval nabízející společnosti.
Na Driveto s tím má člověk o dost víc práce, takže jsem to v polovině vzdal.
Ale zaujalo mě, že při cílovce na soukromé osoby (což je mimochodem u operativního leasingu dost diskutabilní) uvádějí ceny bez DPH.
Buď cílím na podnikatele a pak jsou ceny bez DPH v pořádku, nebo na koncáky a pak bych mohl mít koule na to uvést tu cenu, která cílového zákazníka zajímá. Byť by to bylo podpořeno výrazným upozorněním "Pozor, na rozdíl od ostatních looserů, my už uvádíme cenu, která vás zajímá a nemusíte si tedy brát kalkulačku).
Auta mi nepřijdou jako vhodný sortiment pro prodej přes internet. Zrovna teď kupuju nové auto. V úvodné fázi bych asi uvítal mít někde možnost přehledně porovnat parametry a ceny vozů pro nějaký předvýběr, ale pak si stejně člověk chce vybraná auta projet a tak musí pár autosalonů navštívit.
Když si pak člověk vybere auto, tak nemá důvod ho kupovat jinde, než v nejbližším autosalonu, protože všichni prodejci mají stejné ceny, stejné akce a stejné podmínky. I skladové vozy jsou v nějaké centrální evidenci, takže až na pár předváděcích vozů co maj autosalony u sebe, si člověk vybírá ze stejných vozů za stejných podmínek.
Co by bylo pro mně jako pro zákazníka lákavé, je možnost vrátit zboží zakoupené přes internet, takže bych si mohl auto pořádně projet a případně vrátit. Ono za patnáctiminutovou jízdu s prodejcem za zády to auto zase tak moc neotestujete. Na něco přijdete časem, u minulého auta jsem třeba až po čase, při první jízdě po dálnici, zjistil, že když si při jízdě na tempomat "odložím" pravou nohu tak mě tlačí hrana středového tunelu do kolena. Ale obávám se, že z toho se prodejci nějak vykroutí, to by pro ně bylo asi likvidační.
Vůbec si neumím představit vybrat nové auto přes internet a navíc aby ho rovnou přivezli před dům. Při testovacích jízdách jsem vyřadil auta, která jsem papírově považoval za dobrá a nyní je kandidátem auto, o kterém jsem původně vůbec neuvažoval. Ceník příplatkových výbav je tak složitý, že to bez návštěvy prodejce stejně nejde. Prodejce zároveň nabídl výraznou slevu, která by na webu nebyla. Auto je hodně individuální záležitost, je to 2. největší výdaj po bydlení a nedá se vybrat jen srovnáním parametrů jako se byt nedá vybrat jen informací o obytné ploše.
Auto jsem kupoval před dvěma měsíci a stejné ceny byly maximálně na webu/v katalogu, na místě mi většina prodejců automaticky nabízela slevy 10-15 % a lepší výbavu, takže jsem se pak v reálu dostal na slevu asi 25 % oproti ceníku.
Což ale taky dost vypovídá o cenotvorbě a maržích v automotive, protože je jasné, že i s touto slevou si prodejce vydělal.
Platil jsem hotově.
"všichni prodejci mají stejné ceny" - nemám úplně aktuální zkušenosti, ale když jsem před lety kupoval auto, narazil jsem na ve většině prodejen na něco podobného, dokonce jsem měl pocit, že je snad už jen zájmem o auto obtěžuji. No, ale v jedné prodejně to vzali zcela jinak a auto tam bylo levnější zhruba o 15 %.
Drzim jim palce, autosalony jsou zatuchly byznis, fungujou stejne jako pred 50ti lety. Priklad: Pred tydnem jsem pozadal autosalon o cenovou nabidku na auto za cca 1M. Zadna reakce. A to nase firma odebira od daneho salonu desitky vozu rocne.
Rozhodne je co zlepsovat a "disruptovat".
ja si dovedu predstavit nakup auta pres internet, pro me to je auto ciste nastroj k premisteni z bodu A do bodu B, naopak me vzdy jina hruza kdyz vidim cenik a tam padesat radku s extra priplatkovou vybavou, to me vubec nebavi zkoumat, stejne jsou to z 90% zbytecnosti. Takze za me palec nahoru, ted je nabidka samozrejme velmi mala, ale do budoucna to urcite ma sanci.