Nejsilnější uživatelé databází Foursquare se budou možná muset připravit na placení za přístup k těmto informacím. Uvádí to Wall Street Journal, který tvrdí, že Foursquare s těmito uživateli zahájil jednání. Podle COO Foursquare, Jeffrey Gluecka, jde pouze zhruba o necelé jedno procento z 63 tisíc společností, které využívají data z databází.
Placení za využívání informací z databází Foursquare není nic až tak nového, Microsoft tak už například platí za možnost využívat geolokační data a informace v rámci svého vyhledávače Bing.
Diskutabilní na tomto kroku samozřejmě je to, že předmětné databáze vytvořili sami uživatelé. Těch má Foursquare aktuálně okolo padesáti milionů a informace v databázích nejenom vznikají u samotných uživatelů, ale část jich velmi výrazně pomáhá při udržování dat v aktuální podobě.
Snaha najít další zdroje příjmů je u Foursquare logická, prozatím jich příliš moc nemá a obchodní model je stále více či méně v nedohlednu. Přitom je prakticky jedinou poslední samostatnou geolokační „sociální sítí“. Gowalla byla před mnoha lety pohlcena Facebookem a obratem zrušena. Google Latitude se nikdy nepodařilo uvést do lidsky použitelného stavu a posléze bylo Google zrušeno a částečně zahrnuto kdesi mezi Google+ a Android.
Facebook Places, které je dnes bohužel součástí geolokačních služeb v Instagramu, má mizerné databáze a Facebook se nijak moc nesnaží, aby se zlepšily. Samotní uživatelé Facebooku navíc nijak enormní zájem o geolokační funkce nejeví a spíše se jich obávají. Což je ostatně i jeden ze základních problémů Foursquare, co se týče růstu počtu uživatelů.
Informace v databázích se navíc Foursquare aktuálně snaží využít rozdělením na dvě samostatné aplikace. V původním Foursquare by měly zůstat právě informace o místech a možnosti objevování. V nové aplikaci Swarm, kterou uživatelé houfně odmítají a kritizují, zůstane původní „checkin“ (přihlášení k místu) a hlavně informování o tom, kdo z vašich „přátel“ je ve vašem okolí a k čemu se chystá.