Foursquare se po pěti letech změní, a to dost výrazně. Aplikace, která se stala vlajkovou lodí lokačních služeb, chce zareagovat na chování svých pětačtyřiceti milionů uživatelů (v tuzemsku kolem 50 tisíc). Jen pět procent z nich totiž využívá obě základní funkce (checkování a objevování nových lokalit) zároveň.
Proto je na cestě aplikace Swarm. Jednoduchá služba, se kterou už nebude nutné obvolávat v sobotu večer celou partu. Měl by stačit jeden pohled na mapu, která se promění na jakousi heatmapu přátel a populárních podniků.
Důvod rozdělení je jednoduchý – další rozvoj a přežití firmy. „Nikdy jsme nechtěli jen vymyslet krásné tlačítko,“ vysvětluje na firemním blogu zakladatel Foursquare Dennis Crowley návrat ke kořenům. Databáze Foursquare je ale už nabitá informacemi a chtělo by to s nimi začít něco dělat.
„Dnešní lokální hledání pořád připomíná Zlaté stránky. Chceme to změnit a zapojit do hledání osobní preference a doporučení od důvěryhodných známých nebo expertů,“ dovává Crowley.
Jako prvního motivačního konkurenta si Crowley zřejmě vybral deset let starého internetového matadora – recenzní síť Yelp, která od loňského července funguje i v Česku. Lidé z firmy o novém Foursquare mluví jako o „Yelp-killer“, píše server The Verge.