FoodPanda sice z Česka mizí, od úterka ji ale chce nahradit nová služba Ordr

25. 6. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pražské vývojářské studio uLikeIT si rozjelo další malý startup. Tentokrát zkouší lézt do zelí rozvážkové jedničce DámeJídlo.

Dali dohromady kurýry a restauraci. Výsledkem má být nejrychlejší rozvoz jídla po Praze. V testech se dostali i pod deset minut. Během testování jsme se dostali na průměrný čas kolem pěti a půl minuty, dodává Jakub PlasuLikeIT

Služba se naostro rozjede na začátku prázdnin a po testech na Praze 1 se rozvozy rozšíří i na okolní čtvrti. Stále jde ale jen o část metropole. 

Ordr v podstatě propojuje dvě služby, pro které je partnerství výhodné. Kurýři z Messenger a kuchařské Chefparade jsou od začátku motory dalšího vývoje. A ačkoliv je pro ně zajímavá, nikdy je nenapadlo podobnou aplikaci chtít, vysvětluje Plas. Jídlo tak rozvážejí messengeři na speciálních nákladních kolech. Rychlost doručení má ale i své limity – služba proto zatím bude nabízet jen jedno jídlo a to ještě v omezeném množství. 

Novinka přichází v době, kdy scéna rozvážkových služeb prožívá velké změny. Po necelém roce fungování na tuzemském trhu výrazně omezila své fungování německá FoodPanda, která se podle své mluvčí Very Futorjanski chce více soustředit na několik vybraných trhů v regionu. Každopádně Česko ani Slovensko už mezi nimi není. 

Zároveň na za začátku června oznámila změnu i jednička na trhu DámeJídlo.cz, jejíž šéfovské křeslo opustil Tomáš Čupr a nahradil jej Lukáš Uhl. Čupr zároveň s odchodem prodal i část svého podílu. V podstatě tak zopakoval svůj postup z předchozí štace – slevového serveru Slevomat. 

Z firmy se ale manažer úplně nestahuje. Moje role nespočívá v řízení procesů a financí, ale řízení celé firmy. Tedy zejména marketingu, obchodu, produktu, atd. Odpovědnost za postupy a výsledky je u mne, stejně tak jsou u mne rozhodovací pravomoci. Tomášova role spočívá v poradenství a v pomoci s otvíráním dveří a s publicitou, tvrdí nový šéf rozvážkové jedničky Lukáš Uhl.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).