Firmy nemusí platit Intergramu absurdní poplatky za autorádio

2. 1. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Na podzim loňského roku rozčeřily autorskoprávní vody nejenom patentové spory Apple se Samsungem, ale také požadavek Intergramu, aby mu firmy začaly platit za hudbu pouštětou z autorádií ve firemních vozech. Intergram se na velké množství společností obrátil prostřednictvím svého zástupce Collective Intelligence a.s. a vyžadoval uzavřít licenční smlouvu s každým provozovatelem, který v rámci provozování své činnosti umožňuje poslech hudby prostřednictvím reprodukčních zařízení zákazníkům či…

Na podzim loňského roku rozčeřily autorskoprávní vody nejenom patentové spory Apple se Samsungem, ale také požadavek Intergramu, aby mu firmy začaly platit za hudbu pouštětou z autorádií ve firemních vozech. Intergram se na velké množství společností obrátil prostřednictvím svého zástupce Collective Intelligence a.s. a vyžadoval uzavřít licenční smlouvu s každým provozovatelem, který v rámci provozování své činnosti umožňuje poslech hudby prostřednictvím reprodukčních zařízení zákazníkům či zaměstnancům.

Koncem prosince k celé události vydalo zprávu také ministerstvo kultury, které se s názorem Intergramu neztotožňuje a mimo další právní výklad upozorňuje i na to, že podobná praxe není zavedena ani v jiném členském státě EU. Podobně situaci vidí i Český rozhlas ve svém prohlášení.

Stát se ale samozřejmě může, že firmy, pokud je Intergram zažaluje, soud prohrají a budou muset platit pokutu nařízenou soudem, jelikož stanovisko ministerstva kultury je pouze informativní. V každém případě by ale mělo být dobrým důvodem k odmítnutí žádosti Intergramu o placení dalších poplatků z firemních autorádií. Povinnost platit rozhlasový poplatek z autorádia tím samozřejmě dotčena není.

Autor článku

Autor byl v letech 2008 – 2012 šéfredaktorem serveru Lupa.cz. Stál u zrodu řady projektů. Je spoluzakladatelem Energomonitoru, v CZ.NIC vedl projekt Turris. Je předsedou místní organizace Pirátské strany v Brandýse – Staré Boleslav.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).