Na podzim loňského roku rozčeřily autorskoprávní vody nejenom patentové spory Apple se Samsungem, ale také požadavek Intergramu, aby mu firmy začaly platit za hudbu pouštětou z autorádií ve firemních vozech. Intergram se na velké množství společností obrátil prostřednictvím svého zástupce Collective Intelligence a.s. a vyžadoval uzavřít licenční smlouvu s každým provozovatelem, který v rámci provozování své činnosti umožňuje poslech hudby prostřednictvím reprodukčních zařízení zákazníkům či zaměstnancům
.
Koncem prosince k celé události vydalo zprávu také ministerstvo kultury, které se s názorem Intergramu neztotožňuje a mimo další právní výklad upozorňuje i na to, že podobná praxe není zavedena ani v jiném členském státě EU. Podobně situaci vidí i Český rozhlas ve svém prohlášení.
Stát se ale samozřejmě může, že firmy, pokud je Intergram zažaluje, soud prohrají a budou muset platit pokutu nařízenou soudem, jelikož stanovisko ministerstva kultury je pouze informativní. V každém případě by ale mělo být dobrým důvodem k odmítnutí žádosti Intergramu o placení dalších poplatků z firemních autorádií. Povinnost platit rozhlasový poplatek z autorádia tím samozřejmě dotčena není.