a v čem je jako rozdíl, stát má páku stále, určuje výši poplatků, kdo bude platit, volí a odvolává členy dozorčí rady,schvaluje kodex ČT, výroční zprávu atd.. ČT nikdy nebyla a za těchto podmínek ani nikdy nebude politicky nezávislá, jsou to jen naivní představy.To naopak komerční televize můžou být nezávislé, jelikož na ně nemá vláda vůbec žádný vliv ani páky.
Budu reagovat na to "ošetřit jinak".
Žijeme v době DIGITÁLNÍ! Ošetřit jde všechno, šifrování signálu ČT jde dokonce i na DVB-T2, dokonce i teoreticky tam ta možnost existuje.
Díky dnešním technologiím může ČT, když bude parlament i sama televize chtít, zašifrovat svůj obsah dokonale a přístup bude mít jen ten, kdo platí.
Jak si ČT nacení svůj obsah je zcela v jejich kompetenci. My víme, že je to možné různě, jsou tu komerční VoD, které se cení na 70 Kč, jsou tu jiné, které chtějí 300 Kč. Vše je možné a závisí to čistě na jejich zvážení.
Podstatná je jen ta část, že platit má jen ten, kdo o vysílání má zájem!
Dobrý den,
máte pravdu, že na 100 mandátu zřejmě ANO nedosáhne. Ale koalice se dělají až po volbách, stejně jako politické dohody o tom, co všechno vítěz voleb dokáže změnit. Nicméně pokud bychom brali v potaz poslední průzkum agentury Median, tak ANO by společně s SPD, pokud by tedy vytvořili koalici, mělo v parlamentu celkem 116 mandátů.
S pozdravem
JV
Už hnisá jako problém, že ČT pozvala k finální předvolební debatě tři zástupce SPOLU a po jednom z dalších stran. Jde stížnost na Radu a znovu se objevily hlasy ve stylu "zvolte nás příští rok a my ČT zrušíme".
Pochopitelně, vláda nakrkla podnikatele, kteří mají platit šílené peníze za neexistující poslech ČT jejich zaměstnanci během práce, případně stejně placený jimi z domácnosti. Jen houšť a větší kapky! Ať pětikoalice nedostane v příštím roce ani jeden mandát a skončí za branami PS PČR. Byť je, pochopitelně, tento ideál v reálu nedosažitelný.
A, MMCH, ukazuje to slabinu korespondenčních voleb: Volící cizinci zcela jistě veřejnoprávní poplatky za tuzemská VPM platit nebudou, takže nemají důvod nehlasovat pro ty, co je zvyšují a zavádějí pro další skupiny občanů.
Když chceš použít školku, musíš jim nejprve zaplatit! Všimni si toho rozdílu, já Českou televizi použít nechci a přesto jim budu muset zaplatit? To nedává smysl. Takže ano, ať ČT funguje jako školka a bude to v pořádku. :-)
Oproti tomu hasiče nebo soudy není možné přirovnat ke službě, kterou nikdy nemusíš použít jako je školka nebo ČT, ale spíš se jedná o pojištění. Platím si pojištění domu přesto, že mi dům nic nevytopilo, ale platím to proto, že by mohlo. A stejné je to s hasiči a soudy, platím je proto, že je jednou mohu potřebovat. Snad to chápeš ten rozdíl, že ČT prostě někdo nemusí potřebovat NIKDY!
Poplatky se nemusí rušit, ale memy by být
a) nižší - TV i ČR by měli mít jednu zpravodajskou stanici financovanou z poplatků, ostatní ať si na sebe vydělají stejně jako komerční TV
b) týkat se jen TV přijímačů, ne všeho, co jde připojit na web, tam se to dá ošetřit jinak (sledovat mohou jen přihlášení uživatelé)
Pro mě přijatelná výše poplatku je 50 za TV a 20 za rozhlas.
1. Některé agentury pro zjišťování veřejného mínění vám udělají soubor náhodně vybraných respondentů, splňujících určitá kritéria, nebo třeba stratifikovaný výběr apod. Brali si, dlouho před covidem, za jednoho nalezeného respondenta stovky až tisíce Kč podle náročnosti výběru. Tohle jsem vždy zdůrazňoval studentům, že na lege artis náhodný výběr nemají, leda by byli v týmu s hodně bohatým grantem, a že proto značná část diskuse o jejich průzkumu - šetření by měla být věnována tomu, jak se jejich soubor může lišit od skutečně reprezentativního.
2. Na souboru 500 lidí, je-li skutečně reprezentativní, s velmi vysokou pravděpodobností detekujete strany, které se blíží 5% hranici. Na tyto výpočty má speciální modul volně šiřitelný epidemiologicko statistický program Epi Info.
3. V diskusi pod jiným článkem o VPM jsem uvedl odkazy na zdroje, pokrývající základy výběru a hodnocení při takovýchto studiích. A podotkl jsem, že vědci těchto postupů využívají k tomu, aby se přiblížili co nejvíce realitě, šejdíři naopak k tomu, aby se co nejvíce přiblížili předem zadanému výsledku.
nitruhir:
,,Věřím jen té statistice, kterou si zfalšuji sám" (W. Churchill). Jinak řečeno: předvolební průzkumy jsou jedna věc, povolební realita druhá. A až se sečtou hlasy, zjistí ANO a SPD, že spolu na 51% pohodlně dosáhnou, případně přiberou někoho pidi třetího a koalice před volbami nesmiřitelných stran bude upečena během pár dní.
7. 6. 2024, 10:32 editováno autorem komentáře
Zapomínáte na to, že SPD jde do EUrovoleb v koalici s Trikolórou. Šéfka Trikolóry je na třetím místě kandidátky a je docela dobře možné, že se do EP dostane kroužkováním. Jejich koalice v obecních a městských zastupitelstvech jsou vesměs úspěšné a dá se očekávat, že koaliční spolupráce bude pokračovat i v příštím roce.
Po bolševizaci ODS je pravděpodobné, že tento subjekt na sebe stáhne alespoň část hlasů těch příznivců ODS, kteří ji podporovali jako jakžtakž pravicovou stranu, ale ultralevičáky s programem likvidace lidí i firem pod rudým praporem, narychlo natřeným na zeleno (ale ta zeleň už odprýskává), volit nechtějí. A, podle úspěchu u současných voleb, se dá předpokládat, že stáhne na sebe i část hlasů těch mimoparlamentních a protestních stran, které dnes a zítra nepochodí.
Nezapomeňte, že vládní koalice ztrácí oblibu už teď. Premiér jeden čas držel krásné místo (první) v soutěži o nejméně oblíbeného premiéra na světě (ze zemí, odkud lze získat relevantní data), nakrkli důchodce snížením valorizace důchodů, nakrkli majitele nemovitostí (těch je u nás relativně dost, větší procento než třeba v zemích původní E12) zdvojnásobením daně, naštvali zemědělce atd. Pokud se nestane zázrak (nebo podvod), nebudou mít tolik hlasů jako v posledních volbách.
Otázkou také je, co se stane po následujících parlamentních volbách, které proběhnou v roce 2025. Pokud je vyhraje hnutí ANO, jak dnes naznačují volební průzkumy, dá se čekat, že koncesionářské poplatky úplně skončí.
Aby kdokoliv vyhrál volby, tak by musel mít nad 50%, což je asi stejně reálné, jako vyhrát první cenu ve Sportce. A zrovna ANO se dlouhodobě drží kolem 30%, protože víc prostě nemá šanci získat (není kde brát). A i když se k tomu - teoreticky - přičte ještě 10% od SPD (protože i tam není šance získat víc), tak to pořád v celkovém součtu většinu prostě nedá.
Kyral, Nitruhir a mnozí další"
Udělat průzkum podle toho, jak by ho chtěl zadavatel mít, je směšně jednoduché. Zkoumající firma se zeptá X respondentů, nevhodné odpovědi vyškrtá a pak zveřejní průzkum, kterého se zúčastnilo Y respondentů, přičemž platí, že X je mnohem větší, než Y. Takže zmanipulovat jakýkoli průzkum, nebo anketu, zejména, když dotaz je cílen na tu ,,správnou" společenskou skupinu, je směšně jednoduché, důležitá není objektivní skutečnost, ale to, zda je zadavatel spokojen a dobře zaplatí. To samé platí i pro moderování různých publicistických pořadů a předvolebních debat. (Sledovat oboje je jen přehlídka ztraceného času).
S argumentem a) bych si dovolil castecne nesouhlasit, dle meho nazoru se stat nema starat ani o zpravodajstvi. Ale souhlasim, ze nucene financovani zpravodajstvi dava vetsi smysl nez nucene financovani zabavnych poradu (a aby nedoslo k nedorozumneni, tim nechci rict, ze by zabava mela byt placena z dani). Navic nevim, proc by si na sebe mela "statni" zabavna media vydelavat, lepsi by bylo, kdyby to stat pustil zcela, byla-li by po ukonceni zabavne CT poptavka po nejake placene podobne televizi, tak je velmni vysoka sance, ze ji nabidne nejaky komercnci subjekt.
Co se tyce b), tak v tuto chvili se plati za moznost sledovat a tu maji i lide bez televizoru. Neni napriklad nejmensi problem sledovat IPTV na PC nebo sledovat iVysilani, kde je temer vse s par vyjimkami. A naopak, neni technicky problem omezit sledovani TV a rozhlasu jen na platitci zakazniky. Tohle by byl asi problem u FM rozhlasu, ale v podstate u vsech beznych forem TV vysilani je moznost vysilani kodovat a zpristupnit ho jen platicim zakaznikum.
Pergill:
Původní členové ODS byli ze ,,zdravého jádra" předlistopadové KSČ, kteří stihli včas zahodit své rudé knížky a v teplárně v Lysé nad Labem nechali skartovat, (pálilo se to tam dva dny) vše, co by je mohlo zkompromitovat. Takže tam shořela i část svazků StB! Takže ten jejich sup, co mají ve znaku má sice modré peří, ale pod ním hezky rudou kůži!
Cekate lidove boure, pokud stat snizi poplatky? Ja osobne spise ne. Takze bych v moznosti vyhladoveni nevidel nejmensi problem. Koncesionarske poplatky spis brani proti opaku, tedy ze neni jednoduche spratelene CT nebo CRo pridat. Sice ani kvuli zvyseni poplatku necekam povstani, ale rozhodne pri nem cekam radove vetsi nespokojenost nez pri snizeni.
Odvozovat vlastnictvi z poplatku je dle meho nesmysl. Vlastnicke pravo nijak poplatek nezaklada, stejne jako se nestavate vlastnikem soukromych medii, kdyz si je predplatite a to ani v symbolicke rovine. Aspon tedy nepozoruji, ze by se lide tvarili, ze treba HBO je tak trochu jejich, protoze si ho predplaci. Osobne bych rekl, ze je mnohem beznejsi, ze lide mluvi jako o "nasem" o statnim, takze pokud chcete vyvolat dojem, ze je televize jejeich, tak je idealni ji zestatnit, ale i tohle by asi fungovalo jen na mensinu, tech lidi, co breci, jak jsme prisli o nase firmy po revoluci neni zase tolik.
Neplatit poplatky a pustit reklamu bez omezení.
Důvody: náklady na vybírání (byrokracie), neprokazatelné machinace neplatičů (na úkor podrobených), zbytečné dohadování s reklam. agenturami zda jde o sponsoring (jak u sebe tvrdí ČT) či reklamy.
Za mne. Telku nesleduji, vybírám si zábavu na netu, což dnes již zcela umožňují i TV napíchnuté na Internet a s mnohem větším výběrem dle nálady a potřeby.
Kdyby bylo tak jednoduché hodit Nutellu přes palubu, tak nepochybuji o tom, že by to už udělali. Spíš dojde k podobnému procesu jako v roce 1925 v KSČ, kdy ji ovládl Gottwald se svou suitou a spousta lidí z ní byla vyhozena nebo odešla sama. Nebo se ODS rozštěpí.
A Okamura může s Babišem uzavřít jakousi toleranční smlouvu, stanovující mu limity a zavazující ho brát v potaz některé priority SPD.
Taky není úplně jasné, jak se po včerejších a předvčerejších volbách promítne do získaných hlasů spojení SPD a Trikolóry do koalice. Jasněji bude také po podzimních senátních volbách, protože pokud při nich dostane pětikoalice další výprask může to pomoci při zásazích do legislativy, které musí schválit senát (nebo být přehlasován).
Tumis:
Já jsem se k tomu přichomýtl. Přijeli takoví nenápadní pánové, zašli do kanclu za ředitelem, pak se tam seběhli všichni nadřízení poskoci a až na pár nezbytných jedinců dostali všichni dvoudenní placené volno, spojené se zákazem vstupu do objektu, načež byli všichni , až na těch pár nezbytných, odejdeni. Pak začly přijíždět nákladní auta; z prvního vyskákali kukláči a začali z toho druhého vykládat balíky a hned je zavážet do násypek. Když vyprázdnili komplet celé auto a vše zmizelo v ostře střežených násypkách, přijelo ihned druhé, pak třetí a další a další. Trvalo to dva dny, po celou dobu byla spalovna neprodyšně obklíčena a hlídána bandou kukláčů se samopaly. Teprve, když prokazatelně shořel poslední papír, všechno to odjelo, jenže, jak to občas bývá, chybička se vloudila; zapomněli vypnout kamery průmyslové televize, takže se občas objevilo, co v těch balíkách je, i s nápisy :přísně tajné.
1. Nové OZE mají pro svoje provozovatele mnohem horší podmínky, než ty z dřívějška.
2. Do sítě se mohou dodávat přebytky, a to za tak směšnou cenu, že tím nejenom nikdo není okrádán, ale mnohdy se ani majitelům OZE celý cirkus na finále nevyplatí, když se vezme pořizovací cena, životnost a případný zisk (ztráta).
3. GD byl čitelný od prvopočátku, ale nikdo z běžných lidí ho neřešil, protože se ho to ani nijak netýkalo právě díky časové prodlevě. A pokud chce někdo hledat viníka, tak je potřeba se podívat na ty, co GD odhlasovali a nikoliv na ty, co ho jenom nuceně zavádí do praxe.
4. Zjevně jsi dobu socialismu nezažil, případně možná ano, ale leda jako malé děcko, co z toho nemělo rozum. A já už skutečně netoužím po tom, abych musel před Vánocemi stát frontu u samoobsluhy a dostat max. jednu krabičku kakaa, abych někde kempoval před elektro prodejnou kvůli barevnému televizoru a na dovolenou jel nanejvýš do NDR nebo Bulharska. Úplně stačilo.
Těmto průzkumům snad nevěří vůbec nikdo, to jsou klasické vycucanosti z prstu dělané na zakázku objednatele a po volbách se pak vždy ukazuje, jakým nesmyslem ty průzkumy byly.
ANO a SPD mají svoje voliče, což je sice dost, ale nikdy ne většina. A nikoho dalšího tyto strany už neseženou. V tomto je velká výhoda, že ANO vysálo komouše a socany. Plus to, že strana SPD není schopna se dohodnout s obdobnými dezoláty v podání Rajchla, Vrábela, Šlachty, Trikolory atd., kde si všichni hrají na svém písečku (naštěstí).
Osobně tipuji, že po volbách v roce 2025 k žádné zásadní změně v PSP ČR nedojde. Ale uvidí se.
Stát či PS jsou velmi málo kreativní v technikách, kterými se dá na VP média vybrat.
Nabízím např. a) daňové asignace v kombinaci s garantovaným příspěvkem od státu na taxativně vyjmenovaný rozsah služeb, b) výběr poplatku ponechat na dodavatelích elektřiny.
Obě varianty mohou vést k výraznému snížení tohoto poplatku se zachováním rozsahu a kvality médií VS.
Zádrhel pro ANO a SPD je v tom, že se žádný zázračný třetí, byť pidi, nikde neobjeví. A jenom ANO a SPD dohromady nikdy nad 50% nedají, protože to nedali ani při minulých volbách, a to ještě propadl rekordní počet hlasů, což nejvíc přihrálo právě hnutí ANO. Ty báchorky, jak ANO a SPD budou mít většinu, jsou jenom zbožná přání a vlhké sny. Ostatně se stačí podívat na volbu prezidenta, kde se realita ukázala v plné kráse - Pavel o milión hlasů víc, než Bureš. A tak nějak dopadnou i volby do Sněmovny.
Pokud tim akcionarem nebo inzerentem nebude ve velke mire stat, tak v kontextu "primych pak statu" do urcite miry plati, ze soukroma media jsou nezavisla, respektive stat nema prime paky. Byt samozrejme muzeme polemizovat, zda je potrebuje, kdyz ma paky neprime. Sice nemuze nejake medium sejmout rozhodnutim vlady, ale muze upravit podminky ziskani licenci nebo zatlacit prostrednictvim RRTV, muze vyslat tajne sluzby s "pratelskym doporucenim" a podobne.
"a v čem je jako rozdíl, stát má páku stále, určuje výši poplatků, kdo bude platit, volí a odvolává členy dozorčí rady,schvaluje kodex ČT, výroční zprávu atd.. "
V rovině symbolické komunikace je rozdíl značný. Už jsme to tu v krátké době ve vláknech kolem ČT psal opakovaně, je to delší a nechce se mi to vypisovat znovu. Zdejší exaktně vzdělaní fachi.d.i.o.t.i beztak tyhle věci moc neuznávají, je to mimo jejich komfortní zónu...
"ČT nikdy nebyla a za těchto podmínek ani nikdy nebude politicky nezávislá, jsou to jen naivní představy.To naopak komerční televize můžou být nezávislé, jelikož na ně nemá vláda vůbec žádný vliv ani páky."
Státní televize je závislá na vládě (donedávna třeba v polsku), soukromá pak na svém majiteli https://hlidacipes.org/nahravka-z-porady-zpravodajstvi-tv-prima/
Veřejnoprávní televize má tu výhodu, že má "distribuovaného" majitele, koncesionáře. Ano, čistě technicky vzato může parlament dosadit loayální Radu, či snížit poplatky a ČT tak vyhladovět, ale v rovině symbolické politické komunikace by to prošlo jen stěží....
7. 6. 2024, 18:04 editováno autorem komentáře
Ládin:
Zrušit poplatky znamená dvě možnosti: Buď budou VPM placena procenty z HDP, (jako na Slovensku - ideální řešení), nebo přejdou na komerční základ, čili reklamy a když chceš konzumovat obsah, pořiď si zpoplatněné dekódovací zařízení. (v druhém případě bych TV s klidným srdcem vyhodil a myslím, že bych nebyl jediný).
Část z nich patřila k osmašedesátníkům. A ani ta KSČ nebyla názorový monolit. Spousta lidí viděla, že socialismus je slepá ulička (a vidíme to i nyní na příkladu EU, která ho buduje také). Konec konců se říkalo už před rokem 1989, když se objevily v naší ekonomice tržní prvky (pamatujete ještě na pětiprocentní prodejny?), že "socialismus je dlouhá a strastiplná cesta od kapitalismu ke kapitalismu".
Mimochodem, kdysi dávno, v 70. letech jsem byl svědkem "rychlokursu" politické ekonomie. Student seděl zhroucený, čekající na zkoušku a přistoupila k němu jedna kolegyně a řekla mu: "Přece, to je velmi jednoduché: Jak je to normálně (tím myšlen kapitalismus, moje poznámka), to přece víš. A v socialismu je to to samé, akorát se to jinak jmenuje."
Takže ta ODS se opravdu štěpí na Fialovy bolševikofašisty, kteří budou prosazovat návrat k socialismu, a ty, kteří chtějí posilovat prvky tržní ekonomiky. A bude lépe, když ti druzí přestanou dělat Fialovi a spol. štafáž, ale odejdou (s alespoň částí svých příznivců mezi voliči) jinam.
Je to tak. Ono je nutné si uvědomit ten zásadní princip. Že pokud má vládní koalice (pro zopakování, vláda a její většina v parlamentu ) pravomoc legislativně či jinak měnit podmínky fungovaní veřejnoprávních médií, tak potom má tuto pravomoc každá vládní koalice, tedy i ta po příštích volbách.
a pokud to dokonce voličům slíbí?
Byla to vláda, která skrouhla důchodcům valorizace (aby měla peníze na výkrm solárních baronů). Byla to vláda, která zvedla daň z nemovitosti na dvojnásobek (a hodlá ji dále zvyšovat, protože všechny peníze, které dostane rozfrcá na pitomosti). Koeficienty cen nemovitostí jsou sice v gesci samospráv, ale zohlednění těchto cen při výpočtu daně je v gesci vlády.
Na úrovni EU navíc hlasovali, až na výjimky, její europoslanci proti našim zájmům (za dekarbonizaci, za zákaz aut a za mnoho dalších škodlivých pitomostí).
A ohledně těch zemědělců: Pokud má zemědělec v některých zemích EU několikanásobně vyšší dotaci na hektar než ten náš, tak prostě proti jejich cenám nemá šanci. A pokud na jedné straně EU zakazuje GMO a některé pesticidy našim zemědělcům, ale hodlá dovážet takovéto zemědělské produkty ze zemí mimo EU, tak je asi něco špatně, zejména když ty zákazy byly procpány pod záminkou ochrany zdraví obyvatel EU.
Nebo si myslíte, že glyfosfát (např.) stříkaný na pole v EU je jedovatý a ta samá látka, stříkaná na pole na Ukrajině, nebo v Jižní Americe je naprosto neškodná? Nebo si myslíte, že výkrmový hormon v hovězím chovaném v EU je šíleně škodlivý a dělá všechno možné, od hemeroidů po rakovinu, zatímco ten samý výkrmový hormon v hovězím dováženém z Argentiny je neškodný? EU si to patrně myslí, nebo se tak alespoň chová.
MMCH v EU padl návrh plošně snížit používání pesticidů na polovinu v přepočtu na hektar. Problém spočívá v tom, že třeba v Holandsku bude ta polovina pořád daleko vyšší, než jaká je tč. na hektar u nás, zatímco když u nás půjdeme na polovinu současné spotřeby, tak se už u řady preparátů nedostaneme na minimální účinné koncentrace, zatímco západoevropští vepřové budou lít na pole spousty jedů dál.
Já zase podporuji potravinovou soběstačnost. Pochopitelně ne v kokosových ořeších nebo datlích (jak to interpretuje odpad, co agituje proti tomu), ale v plodinách, které se u nás dají pěstovat, a živočišných potravinách, jejichž zdroje zde lze chovat. Nevidím důvod, proč sem vozit za dumpingové ceny brambory z Turecka, Egypta nebo jiného konečníku Zeměkoule, nacpané kdejakými svinstvy, když máme prakticky ideální podnebné podmínky pro pěstování této plodiny. Například.
Prostě ty roušky význam mají. Eliminují část kapének a zbytek rozptýlí, takže sníží pravděpodobnost, že někdo vdechne infekční dávku ("moje rouška chrání tebe").. Pochopitelně, najdete to v učebnicích pro medicínský pregraduál. Proto se taky používají běžně roušky třeba na chirurgii, aby chirurg na pacienta něco nenaprskal.
Do jisté míry chrání rouška i před tím, co byste mohl vdechnout. Běžně se takto chrání např. pracovníci, manipulující s patogenními houbami (vč. kvasinek). Před viry to asi moc nepomáhá, ale před většími objekty ano, A zase ta rouška rozptyluje dech, takže jsem ji používal např. proto, abych nevířil při přeočkovávání mikroskopických hub jejich spory.
To, že nemáte laboratorní ani klinickou praxi by vás mělo vést k tomu, abyste své laické a nesmyslné představy nevnucoval lidem, kteří zanedlouho oslaví půlstoletí práce v mikrobiologické laboratoři.
Kyral:
Když za mým šéfem někdy někdo přišel, s tím že ,,to nejde" zněla jeho odpověď: Neříkej, že to nejde, řekni, že to neumíš! A já k tomu jen dodávám: nebo umět nechceš. A pokud si dotyčný trval na svém, šéf mu zakázku sebral a přihodil jí mě. Já jsem řešení našel, většinou za chvilku) a občas jsem si z něj udělal i zlepšováček. Takže když se chce a umí, tak jde všechno. Jenže naši politici neumějí a nechtějí, proto u nás nejde nic. A nejvíc se všichni bojí právě toho, že pokud by byla média doopravdy nezávislá, ztratili by nad nimi veškerou kontrolu! Pokud redaktoři a novináři vědí, že ti, co je platí, mají prostředky, jak je umlčet, budou ,,hodní". A to je, oč tu běží.
Vládní koalice ztrácí oblibu tak leda v nějakých průzkumech, co si platí někdo z opozice. Jinak je to samozřejmě naprostý nesmysl.
A pokud jde o důchodce, tak nevím jaké kdo nakrkl, když důchodci dostali a dostávají soustavně přidáno.
U nemovitostí je to pak věcí místních samospráv, jestli budou nebo nebudou a hlavně jak využívat koeficienty, takže s tím opět nemá vláda co dělat.
Zemědělci si pak stěžují akorát na to, že tady mají konkurenci, což se jim sice nelíbí, ale nic s tím nenadělají a musí se holt víc snažit. Jako spotřebitel rozhodně netoužím po tom, aby zde byl zabetonovaný zemědělský trh bez dovozu zvenku, kde si bude pár vyvolených mastit kapsu.
Nitruhir:
Vláda, bez ohledu na to, co žvaní, bude vždy odpovědná, i když to zuřivě popírá, za to, co se ve státě děje, jinak bychom ji vůbec nemuseli mít. Jenže oni se řídí heslem: kdo nic nedělá, nic nezkazí (a tudíž zasluhuje odměnu). Jenže za to, co (ne)dělají by zasloužili pětadvacet na holou a na dva dny do klády.
Myslelo se to dobře. Veřejnoprávní média nebudou ovlivňována politickými subjekty. Jenže nastal opak, televize se stala subjektem, který ovlivňuje politiku podle názoru určité televizní elity, která je přesvědčena o nadřazenosti své pravdy. Takže podkuřuje politikům, kteří s ní souzní a zatápí ostatním. (ČRo je na tom malinko lépe.) Tedy máme tu veřejnoprávní média na vládě sice nezávislá, leč tvořící vlastní politickou sílu.
10. 6. 2024, 10:17 editováno autorem komentáře
nitruhir:
Ty hadry na hubě jakýsi význam mají. Pokud vám to není jasné, vezměte svíčku a sfoukněte ji. Potom ji znova zapalte a pokuste se ji sfouknout s hadrem na hubě.
Na respirátorech se pouze napakoval jakýsi xindl, protože nemají vyšší účinnost než roušky. Spíš nižší, pokud to tedy nejsou superspeciální respirátory do biohazardu s viry a nemění se každých cca 15 minut.
A dovoluji si konstatovat, že za první vlny byl přístup relativně racionální (prodloužená prodejní doba obchodů, zrušení platnosti "modrých zón" a mnoho dalšího) a blbnout se začalo až posléze. A když chtěl Babiš rozvolnit některá pravidla, tak ho protiústavně přehlasoval sbor odpadlidí, krajských hejtmanů za vládní strany. Takže hnusní korupčníci, kteří na nesmyslu jménem covid vydělávali, jsou ve vládních stranách zastoupeni stejně, ne-li více.
Rozptýlí vzduch a sníží dolet viru, tj. k nadechnutí infekční dávky je zapotřebí mnohem bližší vzdálenost. Kapénky s viry zachytí i rouška, to vám tu už napsali.
A respirátor výrazně zvyšuje mrtvý prostor dýchacích cest, takže se spousta lidí s respirátorem dusí a s rouškou nikoli. Ovšem roušku si lidé mohli udělat sami, zatímco respirátor se mohl koupit v Číně za pár eurocentů a tady prodat za pěti až desetinásobek, a tak nám roušky zakázali.
Přípravou na celou tu korupci kolem covidu bylo vyhození hlavní hygieničky, protože to byla osoba patřičně vzdělaná, a její náhrada lidmi podstatně méně kvalitními.
A jistěže jsou respirátory proložené foliemi, skrze které viry neprojdou, ale jejich cena je o pár řádů vyšší, než cena těch šuntů, co nám soudruzi vnucovali.
Zase kecáte:
1. Za Babiše bylo prosazeno moratorium na nové OZE (taky kolem toho byly skandály, když se někteří solárníci vytasili se zfalšovanými antedatovanými kolaudacemi - ale co jiného než podvod od těchto lidí očekávat, že?).
2. Byla to Fialova vláda která toto moratorium zrušila a zvýšila počet provozovatelů OZE, vykrádajících naše peněženky, na cca dvojnásobek (a pak nemohla vyjít s rozpočtem, takže okradla důchodce).
3. V době, kdy to Babiš schvaloval, GD zdaleka nebyl taková katastrofa jako nyní. Některé termíny byly reálně splnitelné (např. do odstavení uhelných elektráren by bylo dost času na postavení jaderných apod.). A tyto věci byly následně (= dávno po podpisech státníků) svévolně posouvány stylem "pětiletku splníme za tři roky".
4. Za komunistů jsme byli schopni pokrýt prakticky sto procent výživové spotřeby a dováželo se více-méně luxusní zboží typu exotického ovoce, bez něhož bychom hlady nezemřeli. Dnes nejsme s to pokrýt ani třicet procent základních potravin a pokud by došlo k výpadku dovozu potravin, měli bychom tu hladomor. Holt, ať žije EU!
5. Pokud by ty brambory z Turecka nebyly masívně dotované, byly by dražší než naše produkce.
Jsem na světě už nějaký pátek a nepamatuji si, že by před Covidem někdo někde v republice nosil roušku nebo respirátor (vyjma roušek ve špitálech při operacích a respirátory někde na stavbách při broušení sádrokartonu nebo v autolakovnách). I v běžné čekárně u praktika, kde chrchlali svorně všichni, nikdo nic na hubě neměl. Dokonce ani lékař v ordinaci ne.
Melete blbosti. Za fialovy vlady byl vykup uz davno trzni. Zapomente na 14kc/kWh na ktere doplacime my vsichni - a to i majitele nove pripojenych oze. To je pruser z vlady zelenych.
Takze ted je prodej v rozmezi nekde na - 0,50 az 6kc /kWh.
Nove se pripojuji FVE na VN dokonce v urovni negarantovaneho vykonu kdy operator v pripade pretizeni muze dalkove ztlumit dodavky.
10. 6. 2024, 20:29 editováno autorem komentáře
Proto nám na účtence za elektřinu neustále roste položka "podpora OZE" a proto také v rozpočtu státu neustále roste položka "dotace na provoz OZE". Uvědomte si laskavě, že FV a větrná elektřina jsou tak drahé, že bez neustálých dotací na provoz se jejich producenti nemohou uživit. Byli by neustále v mínusu.
U novejsich FVE je to spis narazove mezi fv a akumulaci. Tech par cyklu tama zpet na siti nez dojde ke stabilizaci nic nerozhazi a v case se to rozlozi. Mnohem vic cvici podle mereni klima mistnich hal, souseduv elektricky ohrev, vetsi motor nebo HDO spinani mistnich spotrebicu.
Tzv. narazy dodavek jsou odstupnovane a stridac ma presne definovano jak rychle muze zvysovat dodavku a kdy dodavku musi ukoncit ( frekvence, prekroceni napeti atp.) - je to v pripojovacich podminkach a proto take nemuzete pouzit libovolny smejd ala axpert king v rezimu prifazovani.
Pokud by mistni sit nevyhovovala temto predpokladanym spickam tak vas nepripoji v rezimu dodavek.
Distribucni spolecnosti znaji sve site a maji i na malych trafostanicich namontovana online mereni. Narozdil od dob minulych kde tohle bylo max na VN rozvodnach.
Obavam se ze vase moudre rady fakt distributori nepotrebuji. Pokud by byl nejaky problem u vyroben napraska je prubehove mereni.
Momentalne jsem se dozvedel ze treba EG.D zacina montovat prubehove mereni i tam kde nejsou povolene pretoky. Mimo jine.
V krajnim pripade lze poslat signal k odpojeni - maji to povinne vsechny zdroje s povolenymi pretoky. Kdyby na signal nereagovaly nabonzuje je prubehove mereni.
Mnohem prisneji to maji zdroje na VN ktere jsou uz dnes napojeny na monitoring a lze jim postupne snizovat vykon a ovlivnovat jalovinu. Nove VN budou pripojovany na urovni negarantovaneho vykonu kdy zadne nahrady za chybejici dodavky v pripade omezeni nebudou.
Dalsi veci je ze platite za kapacitu v siti pravidelny poplatek a je to problem distribuce aby se k tomu nejak postavila pokud neni. To je duvod ptoc ji platite. Dodavka do site je privilegium. Zajistit odber je ale povinnost.
11. 6. 2024, 16:27 editováno autorem komentáře
Kyral:
Možná, že některé zmanipulované nejsou, nebo jen málo, ale žádný není objektivní, už jen proto, že počet respondentů je vždy omezen a vzorek max 500 lidí, (víc to nebývá; bylo by to moc drahé) rozhodně nemůže odrážet veřejné mínění, jako celek; ostatně vzpomeňte, na průzkumy před prezidentskými volbami na Slovensku, zejména před druhým kolem! (Když jsem říkal,že budou dvě kola a vyhraje Pellegrini, nikdo mi nevěřil).
Chlapi, nechci vám tu do té hádky kecat a vlastně jsem tu chtěl psát jen kvůli tomu, že mi povinné poplatky za něco, co nepoužívám, vadí.
Nemůžu si ale pomoct, ten předpoklad, že to po volbách dá dohromady ANO s SPD je vlhký sen Okamury.
ANO to po volbách může dát dohromady s kýmkoli, za mě nejpravděpodobnější možnost je, že pokud bude platit ANO + SPD > 100 a zároveň ANO + ODS > 100, tak prostě hodí Nutellu přes palubu a najdou někoho, kdo se bude schopen s Andrejem dohodnout.
Jak dopadly volby do EP? ANO 7 křesel, Spolu 6 a PirStan 3, SPD 1. Takže bráno dle současné Poslanecké sněmovny, tak vládnoucí strany mají křesel 9 a opozice 8. Jediný, kdo tady kvoká a vydává zisk jednoho hlasu navíc (ANO) za vrchol úspěchu, je Bureš :D
A jen tak mimochodem, kdo vládne ve Francii je jejich věc a Čecháčků úplně zbytečná starost.
Současná vláda rozhodně nebuzeruje lidi a nenakazuje jim nosit hadry na hubě, nezavírá obchody a restaurace, nezakazuje přejíždět okresy a nemá za sebou 40.000 mrtvol. Stejně jako neotravuje podnikatele s nesmysly jménem EET atd. To si musíš osvěžit paměť a vzpomenout na vládu estébáka Bureše, které se nepovedlo dobrého lautr nic a akorát tady zanechali horentní dluhy a rozvrácenou společnost.
Důchodci rozhodně DPH neplatí, protože nejsou plátci DPH, to se týká pouze podnikatelských subjektů, jenž se k placení DPH buď dobrovolně přihlásili, anebo jim to vzniklo ze zákona při obratu nad 2.000.000 Kč. Stejně jako důchodci neplatí ani spotřební daň, protože nejsou podnikatelskými subjekty s takovou povinností.
Ty hadry na hubě měly přínos nula, protože byť se svíčka s hadrem na hubě nesfoukne, tak virovým onemocněním je toto zjevně šumák a šíří se, jak je jim libo a žádná hadra ani běžně dostupný respirátor pro ně nejsou překážkou.
Bureš byl (a je samozřejmě pořád) naprosto neschopný, o čem svědčí i výměna ministrů zdravotnictví právě za Covidu. To je asi jako měnit za války každý měsíc ministra obrany a myslet si, že to bude mít nějaký přínos. Opak je samozřejmě pravdou.
Vláda snížila valorizace (protože je po řádění Bureše státní kasa prázdná a jinak to holt nešlo), ale pořád dostali důchodci přidáno. Nějací solární baroni s tím samozřejmě nemají co dělat a navíc za solárními barony nestojí tato vláda, ale vlády minulé, které z nich ty barony udělaly.
Na úrovni EU odkývali Burešovci Green Deal a dneska se tváří, že já nic, já muzikant. Dobrá schíza :D
Dotace znamená jenom jediné, že se někomu seberou peníze a dají se jinému, to není žádné spásné perpetuum.
Potravinová soběstačnost ČR nikdy nebyla (ani v dobách ČSR a ČSSR) a nikdy ani nebude, s tím je potřeba se smířit. A pokud je v rámci EU volný trh, tak naši zemědělci zase mají možnost vývozu, což se typicky děje třeba u mléka, kde jsou přebytky. Takže ono to není jenom o tom, že by zde zemědělcům konkurovaly dovozy.
A i dovozům ze zemí mimo EU nelze zabránit a pokud by to někdo dělal silou, tak už vidím to "nadšení" lidí, jak za kilo brambor z tuzemska budou platit násobně víc, než za brambory třeba z Turecka. Jenom pro úplnost, tak zrovna mně osobně je to fuk, odkud co je, protože si vybírám podle kvality a ne ceny, takže brambory mám z tuzemska od farmáře vždy. Ale bohužel se obávám, že jsem menšina.
Zákazník, tedy i důchodce, si za peníze koupí zboží a v okamžiku nákupu se zboží stává jeho majetkem a peníze se zase stávají majetkem obchodníka, přičemž zákazníka již další osud peněz nemusí zajímat (klidně tedy může být obchodník neplátce DPH a žádnou povinnost k DPH nemá, anebo je třeba obchodník plátcem DPH a místo platby DPH si naopak nechá vrátit nadměrný odpočet). Takže to opravdu není žádné slovíčkaření, ale čistě konstatování toho, že důchodci žádné DPH neplatí (pokud sami nepodnikají a nemají povinnost DPH platit).
Rozptýlí vzduch a sníží dolet viru, tj. k nadechnutí infekční dávky je zapotřebí mnohem bližší vzdálenost. Kapénky s viry zachytí i rouška, to vám tu už napsali.
Mně je úplně jedno, co tady kdo napsal za nesmysly, protože fakta jsou taková, že Covid měla prakticky celá populace, a to i opakovaně, a zůstalo na 40.000 mrtvých. Takže hadry, stejně jako roušky a další opatření, to vše bylo naprosto k ničemu.
"...Covid měla prakticky celá populace, a to i opakovaně, ..."
Souhlas. Povinné, očkování na to mělo nulový vliv. Ovšem to by soudružka Leyenová nesměla koupit pro každého obyvatele EU deset dávek toho toxického sajrajtu (vzhledem k tomu, že z toho měl procenta její manžel), který těch 40 000 mrtvých bravurně dohání.
Roušky při respiračních infekcích pomáhají, jinak by nebyly užívány v medicíně naprosto běžně.
1. Problémem vůbec nejsou nové OZE, ale ty stávající, které vznikly za pro stát nevýhodných podmínek. A s tím nic neudělá ani Bureš (který jenom mele, jak všechno napraví) a ani nikdo jiný. Nutno přiznat, že za daný stav Bureš nemůže, ale to nemůže ani současná vláda a je potřeba se podívat na socany a hlavně Emana.
2. Noví provozovatelé OZE nikomu peněženky nevykrádají, to je zase typická Burešovina, kdy se tento estébák snaží něco hodit na vládu a vymýšlí si naprosté pitomosti. Jinak provozovatelem OZE klidně může být i běžný občan, co má FVE někde na baráku a což se také děje, takže logicky pak jejich počet roste.
3. GD byla "katastrofa" od prvopočátku a pouze to, že se v jeho rámci spousta opatření zavádí s časovým odstupem, tak to může navenek vypadat, že dřív nic a dneska tragédie. Ale rozhodnutí padlo za éry Bureše, z čehož se tento nevylže.
4. Za těch tvých bájných komoušů nebyl na trhu pomalu ani česnek nebo se na něho stály fronty (https://www.ceskatelevize.cz/porady/10116288585-archiv-ct24/216411058210008/ - v čase 15.10 je ta zmínka o česneku a jinak celkový dobový dokument jasně ukazuje, jaká bída zde pod vedením soudruhů panovala). Obchody za socialismu vymeteny a komouši nepokryli vůbec nic, akorát všechno flikovali jak se dalo, aby se národ nezačal bouřit. Což se jim tedy stejně nepovedlo a národ je v listopadu 89 svorně poslal někam.
5. Zákazník si klidně může koupit brambory z tuzemska, když má pocit, že by měl být patriot. Žádný problém.
1. Ty nové vznikly za stejně nevýhodných podmínek.
2. Rozlišujte ty, co nedodávají elektřinu do sítě, a jen ji destabilizují, a ty, co ji dodávají do sítě a okrádají nás.
3. Nebylo to (GD) tak úplně jasně čitelné.
4. Já tu "bídu" zažil, takže si dovolují vám nevěřit.
5. To je pak ovšem rozdíl v nákupu dotovaného a nedotovaného zboží
Turek má blíž k té původní ODS, která s tou fialovou prakticky nic společného nemá. A spíš bude hlasovat proti ní. Konečná zcela jistě nebude hlasovat s vládou, byť se na spoustě věcí s Turkem neshodne, ale např. na Green Dealu ano. Prostě, pokud byste přenesl výsledek do PS PČR, neměl by Fiala většinu 108 a neměl by možnost dostat důvěru.
Turek bude mít blíž k tomu, kdo mu nabídne víc. A jestli Bureš nebo Fiala, to jsou jenom spekulace.
Na GD nikdo nic nezmění, ani jakási Konečná ne (která vykřikuje proti EU, ale penízky ji zjevně nesmrdí, ostatně ta je tam akorát kvůli nim).
Fiala by měl prakticky totéž, co má i dneska. Síly jsou jasně rozvrženy a byť se občas objeví nějaký "spasitel", ať už to kdysi byly Věci veřejné nebo teď Turek, tak se prakticky nic nemění. Těmto "spasitelům" stačí zacpat hubu teplými fleky a je klid.
1-2 I tak narostla naprosto šíleným způsobem jejich podpora.
3. Ne, řada termínů byla výrazně od podpisu změněna a mnoho agendy v době podpisu neexistovalo.
4. V socialismu jsem žil +- polovinu svého života. Nebylo to nic moc, ale EU s Green Dealem má potenciál být ještě horší. Barevný televizor jsme měli i bez kempování před prodejnou a na svatební cestě jsme byli s manželkou v Jugoslávii s výletem do Benátek.
"Ty hadry na hubě jakýsi význam mají. "
Člověčem, vy se jděte léčit.
Velebíte tu exaktní data a obory, ale zároveň jsou vaše posty skrz naskrz prošpikované exaltovanými emocionalitami. Asi byste se měl konečně rozhodnout, zda preferujete rozum či emoce. Vypadáte na schizofrenickou hyperfrustraci....
Proc se domnivate ze ti co nedodavaji elektrinu do site ji destabilizuji? Vite ze od toku 2011 musi i male nn zdroje mj. fungovat pro sit dodavkou nebo odberem jaloviny? Ze je to podminka pripojeni? Co asynchroni stridace ktete srovnavaji fazovy disbalanc?
A omezovani jednofazovych vyroben na slabe zdroje. Co to tedy melete za nepodlozene blbosti?
Obcasne vykonove prekroceni vracene zpet do site je mj. bezne i u velkych odberu i bez vyroben. Vam vadi tech 300W/15 min max? To je hodne prisne kriterium.
A distribuce si to zatracene hlida.
10. 6. 2024, 20:41 editováno autorem komentáře
Emisní povolenky jsou ryzí zlodějina a je třeba je zrušit, i za cenu rozchodu s EU. A je úplně jedno, zda jsou OZE financovány cestou spekulativně předražených emisních povolenek, nebo jinak. Je nutno zavést v energetice trh, a vše, co se stane přes něj nerealizovatelné, zrušit.
A do cen elektřiny z OZE je nutno zakomponovat i cenu na jejich likvidaci, která je (při přepočtu na vyrobenou kWh za dobu jejich životnosti), vyšší než u JE.
Ta roste protoze zeleni rozhodli o dotaci za vykup a zaclo to nekdy v roce 2006 kvuli napristo zcestnym praktikam pro dotaci tehdejsich solarnich baronu. Vykupni cena kWh byla temer 18x vyssi nez cena trzni. To nikdo dnes nema. Na to budeme doplacet jeste 6 let.
Byly to elektrarny ve velke mire postavene na prazdnych plochach a ne na budovach pro prevazne pokryti vlastni spotreby.
Dnes se prodava uz jen za ceny bez zvyhodneni. A po roce 2009/10 nikdo z vlastniku solarnich a vetrnych oze nevidi z POZE ani kacku. Prodava se tedy za bezne trzni ceny a nekdy i zaporne tak jak to v energetice standartne chodi uz nekolik desetileti.
Pokud jde o dotace na nynejsi solarni elektrarny, na budovach a prevazne pro vlastni spotrebu tak ty se berou z emisnich povolenek. Ty dotace jsou na stavbu a nikoliv na zvyhodneny vykup energii.
Dnes vam uz nikdo cenu u velkych parku negarantuje a dokonce ani u nekterych mist garanci stale kapacity na pretoky.
12. 6. 2024, 14:52 editováno autorem komentáře
Pak se situace trochu zlepšila, nicméně pořád to platíme. Pořád platíme také opatření, která musejí kompenzovat chaotické plusové i mínusové nárazy těchto vehiklů do sítě. A v případě větrných elektráren (ale i některých fotovoltaických) jsme opravdu klimaticky ohrožováni emisemi SF6, který je víc než 22 tisíc krát skleníkovější než sodovkový plyn a ani nejsou známy nějaké mechanismy, jimiž by se dostal z atmosféry (na rozdíl od sodovkového plynu, na jehož utilizaci je biosféra stavěná a jsou známy i pozitivní zpětnovazebné mechanismy, tj. se zvyšováním koncentrace CO2 roste intenzita jeho pohlcování biosférou).
A, pochopitelně, pořád vykrmujeme zloděje s emisními povolenkami.
Souhlas. Očkování bylo naprosto k ničemu, krom toho, že spoustě lidí poškodilo zdraví a tisíce lidí (na úrovni ČR) zabilo.
Nicméně platí, že opakovaný kontakt s původcem (a zejména vitu) v množství pod hranicí schopnosti vyvolat onemocnění může zafungovat jako očkování. Ostatně, na tomto principu byla založena už variolace, očkování proti neštovicím naředěným neštovičným virem.
Řada obvodních lékařů získala imunitu proti covid tím, že ho na ně, ale ve množství nepostačujícím k vyvolání nemoci, naprskali pacienti (i moje manželka).
Opakované prodělání covid (stalo se i mě) bylo jednoznačně zaviněno plošným očkováním, pokud tedy fungovalo. Protože selektovalo variantu viru, na kterou očkování nezabíralo. To samé je známo o chřipce, proto se proti ní plošně neočkuje, aby nebyla potlačena ta varianta viru, která vyvolává současnou epidemii a proti níž byla vyvinuta vakcína.
Roušky význam měly. Prodloužení otevírací doby také (časové "naředění" zákazníků), jinak by to před další vlnou covid soudruzi nezrušili. Lockdown význam neměl. Asi k překonání první vlny napomohlo i zrušení "modrých zón" ve velkých městech. Proto se v dalších vlnách infekce neopakovalo.