mam navrh. Udelat novy projekt iinfa s nazvem facebook.lupa.cz (podobne jako je napriklad zdrojak.root.cz) a tam se specializovane zabyvat fenomenem facebook. Co vy na to?
Diky za vysvetleni, proc se Like buttonu vyhybat. Pokud to pro nekoho ma marketingovy (viralni) vyznam, tak pro me jako potencionalni obet je to dobry duvod se tehle veci vyhybat.
A co je podle tebe ubohého na blokování? To že reklamy aspl tebe nepruděj neznamená, že se na ně ostatní rádi koukaj. Nikde nemám napsaný že na ně musim koukat, tak využívám možnost abych nemusel. To samý abych na každý stránce měl 10x "like" - ne, děkuji.
To by bylo super, poslední dobou tu je trochu přefacebookováno. Jenom aby to pak nedopadlo tak, že na stránce o ksichtknížce budou 3 články za den a na normální stránce bude jeden za 3 dny.
Ten špinavý trik se jmenuje "Cross-Domain Communication with IFrames" a díky tomu může iframe facebooku komunikovat (předávat údaje) se stránkou, na které je.
Koncept bezpečnosti prohlížečů byl nastaven tak, že prvky z různých domén spolu komunikovat nemohou (tj. třeba javascript z lupa.cz nemá k dispozici cookies z jiné domény).
Tento princip je porušen a málokdo si uvědomuje, jaké to může mít bezpečnostní důsledky.
Používáme na NejŘemeslnících, zejména v detailu referencí příklad - http://bit.ly/refT12
Znatelné zvýšení návštevnosti určitě ne. Drobný doplněk interakce s uživateli možná...
Celkové dojmy zatím spíš rozporuplné. Je to implementačné ještě dost syrové. Jak již padlo v článku, tak asi 2 dny to vůbec nefungovalo, zrovna v době, kdy jsem to u nás postli na blog a snažili se novinku propagovat.
Další problém, který se mi zatím nepovedlo zlomit je, že administrace pomocí fb:app_id mi nefunguje. Používáme XFBML verzi pro víc jak tisíc stránek, takže cesta přes fb:admins (i jako admin je třeba stránku nejdřív dát Like a admin je účet jednoho konkrétního uživatele), to pro nás nepadá v úvahu.
Taky jsem doufal, že v XFBML verzí budou uživatelé používat možnost připisání komentáře. Do streamu uživatele pak jde i fotka (1. fotka z reference řemeslníka), což bývá zajímavé. Nepoužívají ;-) Zatím... Tak možná 1% těch, co dají Like.
Poslední věc, kterou bych rád, ale neznám řešení, že mít možnost se jednoduše o akci uživatel (Like) dozvědět. Před FB Likem jsme měli vlastní palce (k filtrování užitečnosti referencí). Bohužel FB nenabízí "hook", abychom mohli kladný palec přičíst u i sebe v systému. Asi by šlo použít Open Graph API volání, ale bude potřeba mít už i OAuth 2.0 a to už je na dlouhé lokte. Neřešil někdo podobný problém? A vyřešil?
Facebook špinavými triky obchází zabezpečení prohližeče a díky facebook tlačítku může sledovat pohyb jednotlivých uživatelů po webu. A jednoznačně je identiikovat.
Tuto událost považuji za klíčovou, protože díky ní si databázi "lajků" můžete s Facebookem paralelně vytvářet na vašem webu a vašim uživatelům poměrně rychle nabízet váš obsah, řazený podle počtu "lajků". Skoro mám pocit, že tuto událost Facebook neposkytuje otevřeně záměrně a zvyšuje závislost provozovatelů obsahu na něm.
Dalo nám to docela práci, ale díky tomu, že Javascript SDK je nyní otevřené, nebyl až takový problém najít skrytý atribut on-create, který je zavolán ihned po kliknutí. Tzn. FBML kód pak vypadá třeba takto:
<fb:like href="http://www.geewa.com" on-create="onLikeButton();"></fb:like>
Problémem je, že tato událost je zavolaná i ve chvíli kdy někdo své "lajkování" zruší a Facebook v parametrech callbackové funkce tuto informaci nevrací (třeba jako v případě bookmarku), takže je třeba ještě ověřit (nejlépe FQL dotazem) zda uživatel má like k dané URL, nebo aplikaci.
Prosím k věci. Jaké ŠPINAVÉ TRIKY používá Facebook? Stejná data jako Facebook sbírá NetMonitor, Topolist, Navrcholu. Kde je nějaké obcházení bezpečnosti prohlížeče?
Pokud někdo nechce aby ho FB "šmíroval", tak ho FB přece šmírovat nebude. Je to volba lidí, co FB používají.
Skvělé, FB tlačítka vládnou světu, já si přidávám iframe[src*="facebook.com"] do Adblocku a snad budu mít nějakou chvíli pokoj. Nemusím nadávání na FB, ať si klidně žije a ovce jásají, ale jestli takhle zamoří celý Web, to už je moc...
Je tady někdo, kdo má Like button na svém webu už nějakou dobu nasazený a může se podělit o zkušenosti, jestli mu to přineslo nějaké znatelné zvýšení návštěvnosti? Sám jsem to zkoušel nasadit na web, který má denně cca 10k UIP, docela virální obsah (často na něj odkazují různé blogy), před nasazením Like na web chodilo z FB tak 10 lidí denně, tři týdny po nasazení Like jich tam z FB chodí denně tak 30 a nezdá se, že by to mohlo nějak rychleji růst.
tak to jo.. já mám ADblock ve firefoxu, tam se musí přidat ještě "##" aby to poznalo že jde o element...
Gratuluji k útěku z fb!;)
___
Neodpustím si poznámku mimo, na A-netu už se dá alespoň normálně prohlížet web, natož umožněj přístup k fb atp? Když jsem je měl já, nešel přes to pomalu ani email:/...
Já jsem asi blbej. Už jsem to řešil před 14 dny (neúspěšně), ale ani tentokrát mi nápověda nepomohla:
> Admin ID je vaše "ID" na Facebooku.
> Zjistíte ho poměrně snadno - stačí se podívat například na váš profil
> a u každé položky je časová značka
> - ta má "id=" parametr. A tam je právě vaše ID.
Takže pěkně prosím buďto neumím najít svůj profil, nebo nevidím tu "každou" položku. Mám hledat ve zdrojáku? Pokud ano, tak kde? V URL vidím nějaké číslo 125875414102062, ale to je označené jako eid.
no tak ona je otázka, jestli si někdo myslí, že čím vyšší hlas tím více toho prodá, tak já si to nemyslím
dokonce ani možná dočasně zvýšený prodej z náhodně příchozích nemusí znamenat, že dlouhodobě je to úspěšná strategie, já např. kvůli téhle nechutné reklamě budu své velké nákupy dělat třeba v czechcomputeru nebo tsbohemia
Jestli to chapu dobre, tak FB diky temto tlacitkum ma prehled o ctenosti dane stranky (vcetne IP adresy a pripadne dalsich identifikatoru).
Mnoho stranek ta tlacitka ma, takze FB (Twitter apod.) maji unikatni přehled navstevnosti tech stranek a naopak chovani velkeho mnozstvi uzivatelu (internetu, ani nemusite mit ucet na FB). Takovy big brother.
Nikdy by me nenapadlo, ze se smirovani na internetu prosadi tak snadno - staci adminum stranek neco maleho nabidnout a hle - mame prehled. Kdepak nejake soukromi, nebo nedejboze anonymita.
Kdyz se tak na to divam, tak mi to celkove pripada jako spinavost. Ale to se tezko vysvetli nekomu, koho zivi marketing, ze?
Mohu se zeptat jakým způsobem jste dokázal počeštit hlášky like buttonu?
Mě se zobrazují hlášky v angličtině např:
Miroslav Pešťák and 3 others like this.
Na NejŘemeslníkách je např to:
Toto se líbí 26 lidem. Buďte první mezi svými přáteli.
Je k tomu nějak potřeba můj zásah nebo zatím jen Facebook nerozeznal jazyk stránek??
Díky za radu.
no to video prave videt taky nechci - a pokud nekdy ano, tak ne drive nez zmacknu play, takze 2 mouchy jednou ranou (pripadne shlednuti lze i snadno realizovat jinym browserem) - zatimco me vyslovene dokaze nasrat, pokud mi zacne neco vriskat hned pri spusteni webu, nasere to o dost vice, nez kdyz neco zacne jen mluvit, coz take nepovazuji za idealni a nasere to dokonce tolik, ze pristi nemalou objednavku udelam v czechcomputeru nebo tsbohemia treba..
Já jsem teda s A-netem spokojená, jsem u nich cca rok, za tu dobu žádný problémy (... za který bych si nemohla vlastní lameřinou =)), rychlost i stabilita v pohodě... jako nemůžu srovnávat, jinou Wi-Fi jsem neměla, ale nic s lepším poměrem cena/výkon tady nechytám =)
btw. zjistila jsem, že na všechny FB tlačítka to nefunguje. Nezobrazuje se mi "like", ale takový menší s bublinou "sdílet" pořád jo. Ve zdrojáku se to tváří taky jako iframe s adresou http://www.facebook.com/plugins/něco, tak nevím, proč to ten filtr nebere?
se podívej na withboo.com, kde se dá vyhledat public informace o uživatelích facebooku či facebook stránkách podle různých parametrů. id, username atd...
aha, takže když u TV (kterou sice nemám) odejdu v době reklamy na záchod, tak jsem parazit, jo ? :))))
hele, myslím, že to není můj problém, že něco mohu, ať se oni přizpůsobí realitě :) pokud jim to vadí..
mě třeba reklama ani nevadí, ale jsou reklamy - třeba ta se mimořádně skřípavě uřvaným zeleným mimozemšťanem - kvůli kterým se vyplatí si blokování ponastavovat...
a čí to je věc? navíc spoustu webů sleduji jen proto, abych věděl, jak moc naše média upadají a jaké jsou aktuální akce jím zpřízněných subjektů proti českým občanům, takže tam by placení a tedy jejich konec jen a jen potěšilo, howgh :-)
od který verze umí ADblock i takovýhle tagování? Koukám že bych měl aktualizovat:)
používám též akorát pod tvarem http://www.facebook.com/plugins/*
(ten tvůj jsem zkusil a nějak mi nešel:| )
třeba proto že většina webů z reklam z žije! nebo si ochotný platit za webové zpravodajství a další služby? plni lidí remcá na reklamy, ale platit taky nechcou!a provozovatel webu si ty peníze má tisknout nebo kde mám vzít peníze na provoz webu? a neříkej že to je jeho věc! to jsou známé výmluvy když není co říct :-)
Je to Adblock v Google Chrome.
Jinak ke křiklounům výše: mívám defaultně vypnutej Flash, takže nejotravnější reklamy nevidím, textový nebo ikonky mi samozřejmě nevaděj a občas jsou i užitečný. Chápu, že si tím web vydělává, ale musí to mít nějakou hranici - blikající nebo ozvučené flashe přes půl stránky jsou spíš něco jako spam.
Zablokování FB tlačítek jsem řešila proto, že jsem si FB účet nedávno smazala a pokud bych během dvou týdnů potom omylem na něco takovýho klikla, tak by ho FB ještě obnovil =/
že sou reklamy ve flashi otravné (zvlášt ty co skáčou tam kam nemají, řvou atd.) a dokáží občas i pořádně zasekat prohlížeč když ten pitomec co ten banner dělal ho neuměm pořádně otestovat =/ souhlasím, takže smrt flashi v reklamě!! .. dobře, přiznávám že taky reklamy blokuju (ted zase začal), ale kvůli tomu že by mi reklamy vadili, reklamy at na stránce klidně je kolik chce, ale proč proboha musí být ve flashi případně silverlightu??
.. videa ve flashi at klidně zůstanou, to nevadí a ostatní první (FB ..) taky
.. a v případě že máš pro stránku nastavené Username (www.facebook.com/username) tedy např. http://www.facebook.com/zpravy.dne tak svoje ID zjistíš vlevo pod profilovkou v odkaze "upravte stránku", zkopíruj si odkaz pro úpravu stránky a pak z něho třeba v poznámkovém bloku zkopíruj to ID :-)
a pro profily je to podobné, ale kde najít ID profilu v případě že máš nastavenou přezdívku to netuším =/
Lidé jsou příliš zahlceni reklamou, takže normální nevnímají. Vnímají to co je praští do očí, ano, blikající flash.
Ono dilema "weby žijí z reklamy tudíž kdo chce službu používat, neměl by je blokovat" versus "s reklamou to přehnali, blokuji nebo mám na blokaci právo" je neřešitelné. Není zde objektivní pravda. Je to něco jako se hádat zda je hezčí červená či modrá.
ale ano, když reklama zasekává prohlížeč/počítač je chyba v tom banneru! ..uvedu příklad, jednou mi jeden banner na Líbku s reklamou na Aukro tuším brzdil Firefox, stačilo to nahlásit (ještě k tomu přihodil připomínku že to sice mají testovat, ale že to někdy nedělají) a za nějakou dobu se tam ten banner vrátil a pohodě :-) .. takže se nezastávejte výrobců reklamy, správně to mají vždy testovat!
Neobhajuji pojem "SPINAVE TRIKY" (ktery jediny Vas na predchozim prispevku zda se zaujal a ktery neni prilis podstatny).
Jak ma obycejny uzivatel zajistit, aby ho FB nesmiroval? Tedy krom adblocku, ktery zablokuje patricne prvky? Tohle je mimo moznosti vetsiny BFU, kteri jsou take FB smirovani...
Pokud by FB mel pristup jen k tomu, co do nej nacpou jeho registrovani uzivatele - je to jejich volba. Ale on diky tomu aby takovato moznost vubec existovala smiruje vsechny navstevniky dane stranky, i kdyz FB NEPOUZIVAJI.
Jestliže někdo nechce vidět na stránkách reklamu, tlačítka, ... je to jen jeho rozhodnutí. Pravděpodobně si také minimálně připojení k internetu platí, spolu s dalším, takže tomu tvému ubohému výkřiku opravdu nerozumím - tedy rozumím, ale od malička se snažím vyvarovat výrazů, které moji rodiče považovali za nepublikovatelné, to že jejich používáním se řada takových jako ty snaží aby si jich ostatní všimli neboť jinak nemají většinou proč je jiná. Takže klidně se kochej na stránkách tlačítky, reklamami a vším co se ti líbí a nechej ostatní ať činí totéž, byť třeba nemají stejný názor jako ty.
třeba proto že většina webů z reklam z žije! nebo si ochotný platit za webové zpravodajství a další služby? plni lidí remcá na reklamy, ale platit taky nechcou!a provozovatel webu si ty peníze má tisknout nebo kde mám vzít peníze na provoz webu? a neříkej že to je jeho věc! to jsou známé výmluvy když není co říct :-)
...
bacha, já myslel ty reklamy ve videu které začnou hrát před videem, t.j.zmáčkněte play a těšíte se na video a prd.. nejdříve reklama (experti sou na to na Novinkách a na Nova.cz) =/ .. ale na Nově asi dostali rozum (nebo jim ubylo inzerentů), v poslední době naštěstí jim té reklamy ubylo :-)
až na to že TV a internet moc dobře srovnávat nejde
btw.no až na to že tem uřvaný ufoun z Alzy bývá hlavně jako předvideo(reklama) přimo před videem které chcete zhlédnout a reklamu přímo ve videu těžko zablokujete a pokud ano, tak neuvidíte ani to video :-D
stačilo nám to napsat jen jednou, scrollovat umíme;)
pro mě je to převážně:
efektivnost - pracuje se líp a rychleji když na stránce nic neruší
rychlost notebooku na mobilním připojení které v čr stojí za ***
nemusíte věřit, ale když zablokujete i videa, flash atd protáhne se o trochu i výdrž na baterii
s tim že některý weby z reklamy žijou... ok. Všechno je o penězích... Pochybuju ale, že velký weby, kde trávim většinu času, zablokování reklami položí...
Nicméně, taky si některý filtry vybírám, nebo je aktivuji jen někdy (video atp).
FB i s jeho "like" osobně rád uvidím na smetišti dějin, tady u mě bez kompromisů - nenuttě mi to na každý stránce! Reklama alespoň bejvá různá...
a co ti vadí na tom tlačítku an webu když FB nepoužíváš že ho musíš blokovat? jediný rozumný důvod! a rychlost načítání neberu, dnešní rychlosti nějaké tlačítko neovlivní xD takže si akroát ubohý blokovač, reklamu taky blokuješ, žé? takže eště si parazit který jenom bere a nic nedává...
souhlasím, mi sice články o FB nevadí, ale vadí ti zas*aní rejpalové co furt musí rejt do FB, takhle by se aspon(snad) eliminovali.. články o FB na speciálním podserveru by je nikdo nenutil číst, i když oni by si tam stejně kliklik a pičovali =/