Nesouhlasím s posledním odstavcem. Dost firem vidí přítomnost na FB jako nutnost bez nějakého měření, co jim to vlastně přináší, bez pochopení principu, že počet fanoušků není cíl atd. Kolik mně to dá práce jim vše vysvětlit. A dost z nich buď nikoho na vysvětlení nemají, nebo to jsou SEO a podobní agenti s teplou vodou, co jim "radí" hlavně tak, aby měli sami příjmy. Tyhle firmy (a bude jich dost) prostě začnou do FB sypat více peněz, aby dosah zůstal zachován.
Není ani pravda, že uživatelům jsou stránky ukradené. Nejsou jen firemní, používají to např. malé kapely na šíření pozvánek atd. Pokud to nebude fungovat na obě strany (uživatel se nedozví o koncertu a kapela nedostane informace mezi lidi), přestane to mít pro obě strany smysl, začnou spolu komunikovat jinak a význam FB bude klesat.
Dost lidí přistupovalo k Facebooku, jako by to byla nějaká otevřená platforma a teď jsou překvapení, že tomu tak není. Facebook jsou prostě jen a jen webové stránky jedné firmy a ta si s nimi může dělat, co chce. Musí dodržovat zákon, ale nemusí dodržovat fair play. Kdo si založil business model své firmy nějakým způsobem na Facebooku (nebo se na něm stane jiným způsobem závislý, třeba emočně na virtuálních kontaktech), tak holt riskuje. Je to stejné jako s vývojem aplikací pro iPhone. Tam taky může někomu u Applu přeskočit v bedně a prostě končíte. Člověk může mít smůlu i u otevřenějších nebo klidně úplně otevřených platforem (platforma vyjde z módy), ale tady je prostě o jeden hodně slabý článek řetězu, který se může přetrhnout, víc. Firmám bych doporučil, a by si udržovali především vlastní www stránky a všechno důležité měli pod svou kontrolou. Facebook je jen doplněk, nic víc.
Jak je možné, že u některých stránek vidím na své Timelině všechny jejich příspěvky? Že bych zrovna já měl štěstí a patřil mezi ty 2% fanoušuků?
Napadlo třeba někoho, že FB je zkresluje ty grafy o snižujícím se dosahu (aby vytáhnul z firem prachy), ale ve skutečnosti zobrazuje ty příspěvky všem? Zkoušel někdo praktický test s konkrétními lidmi?
Každý šéf obhajuje smysl a význam své práce před svými šéfy. Čím větší mančaft, tím větší rozpočet. Čím víc prachů a čím větší mančaft, tím silnější dojem, že šéf a jeho mančaft jsou nezbytní pro úspěch firmy. Tak je to všude na světě.
Oblbovat se však nedá donekonečna. Před několika lety Microsoft propustil tisícky lidí z marketingových a právních oddělení, protože jejich přínos nebyl valný. Microsoft to udělal, přestože měl dvě miliardy dolarů čistého zisku v tom roce.
Vzhledem k tomu že mám doma internet od jeho samého začátku v té naší kleptokrtické republice, si dobře pamatuju jak vypadal internet krásně v dobách jeho začátků. A jak nebyl zamořený reklamou a komercí a přitom na něm člověk našel spoustu zajímavých článků.
Bylo na něm méně lidí, ale také je pravda že se na něm prezentovali jen ti kdo měli co říci. Dnešní "internetová novinařina" spočívá ve sprostém používání CTRL+C a CTRL+V. Jeden web kopíruje od druhého, ten zase odjinud. Lžou potom všichni a ani jim ze sebe samotných není na zvracení! Co na tom že lžou, když jim za to někdo ochotně platí!
To v čem žijem je zasraná a odporná doba i společnost! Už aby to konečně někdo vyhodil do luftu i s tím neskutečně namyšleným živočišným druhem jménem Člověk!
nejak mi unika bublina jmenem fb. je to jen trosku vylepseny icq o socialni rozmer. absolutne me miji nejake firmeni pindy reklamy a troufam si tvrdit ze i vetsinu lidi. pouzivam to na komunikaci ala icq. velice se to precenuje coz je samozrejme priznak doby ve ktere zijeme. je to kecalek se spoustou balastu ktery navysuje nerealnou cenu firmy a minoritni funkcionalita produktu je vydavana pred akcionari za alfu a omegu uspechu vychazejici z premisy ze kdyz neco lajknu utikam si to koupit....
Nicméně je to lehce měřitelné, takže se to dál i snadno interpretovat v TV, rádiu a tím to té stránce dodá zpětně požadovanou hodnotu.
Ve volbách s tím taky už statistici počítají a být pak někde na vrcholu žebříčku, tak ve výsledku to přidá kýžená % k úspěchu v samotných volbách.
Mohl by mi prosim někdo vysvětlit, co znamená termín: "viditelnost příspěvků stránek"?
Např.: je stránka
https://www.facebook.com/VedeckaKnihovnaUjep?fref=ts
Na ní je max. 1 příspěvek denně. Domníval jsem se, že ty příspěvky vidí kdokoliv, kdo na tu stránku přijde.
Teď už to tak nebude?
A těším vysvětlete tohle. Nemám na Facebooku víc než deset velkých firem lajklych. Sleduji malé až střední české a zahraniční kapely. K tomu můj friendlist, nějaké informační české servery, různé autory ať už umění či podobnych věci a pak par stránek, kde se dávají zajímavý věci ze světe ať je zo co je to. Jako správný svinak používám ad-block tj. Nevidím suggested post. Jak se mě toto vůbec dotkne? Facebook neco ukazovat musí. Tak jak bych proboha poznal rozdíl?
facebook uz zacina bejt na pytel, s adblockem to jeste slo, ale ted uz je to chaos. nicmene da se z neho udelat dobrej kontakt list a pouzivat ho jen jako messenger. chce to trochu nastavovani ale jde to. uz nemam na homepage ani jeden novej prispevek ;) ale lidi si pridavat muzu, psat si s nimi muzu, dobry.. no vlastne jo, chapu proc koupili whatsapp :)
Tento článek je opravdu mimo. Viz..: http://x51.cz/blog/re-facebookove-stranky-v-puvodni-podobe-konci-viditelnost-prispevku-klesla-na-2/
"Cuckerberk" je skutečným podvodníkem tisíciletí, pravý představitel Shakespearova Shylocka, tj. pro korunu si nechá vrtat koleno a za pět korun pošle kohokoliv, včetně známých, do sprchy upravené speciálním osvěžovačem vzduchu. Kam se na něho hrabe historická postava Adolf z minulého století.
Zaujimave je ze posledný mesiac sa to trochu zastabilizovalo. Nie nadlho, predpokladam :-( http://botka.sk/2014/02/facebook-reach-stranky-klesol-za-2-roky-o-75-percent/
Ja opravdu FB ani Horucurkru nemusim (ni nemam na FB ucet), ale ted musim uznat, ze pokud to takhle bylo myslene od zacatku, tak je to proste ekonomicky genialni.
Muzeme si rici, ze "je to pocatek konce FB". To by se ale zapomelo na to, kolik korporace (banky, telefonni spolecnosti, atd.) uz investovaly do vytvoreni jejich "social marketing" tymu a podobnych hovadin. To jsou nekdy tymy desitek lidi a cela ta saskarna stoji statisice/miliony euro rocne... A manazeri, co vykladali vedeni, ze je treba investovat do socialniho marketingu atd. urcite ted nepujdou rici tomu samemu vedeni, ze to bylo k nicemu a ze penize se splachly do zachodu. Prave naopak! Ted pujdou za vedenim a budou jim rikat, ze to bylo super. A to az tak super, ze je ted treba navysit rozpocty.
Bud je Zuckerberg (nebo nekdo z jeho tymu) genialni, nebo k tomu prisli jako slepi k houslim. Hazdopadne musim rici (a nerikam to casto): SMEKAM!
PS: ale stejne muze jit cely FB do pr..le!
ale no tak clovece, nebudte takovy negativista. Internet se jiste zmenil z akademickeho prostredi, pres osvojeni early adopterama az po soucasnost, kdy jsou na nem krom hodne starych lidi vlastne vsichni. To je proste vyvoj. Kazdopadne si myslim, ze kdyz byste trochu hledal, tak na internetu najdete spoustu zajimavych komunit a obsahu. Dokonce i na tom blbym facebooku :)
Tak nějak je mi jedno co si FB vymyslí na firmy, ale "trochu" mě vytáčí, když FB nesmyslně filtruje příspěvky od mojich přátel. Je mi jasný, že BFUčka mají stovky přátel a každou minutu by se objevovaly statusy typu "jdu ven", ""právě jsem se vy.ral" apod., ale jak jsem psal: pro normální uživatele by mohly filtry vypnout, selektivně by si uživatel vyfiltroval lidi, od kterých dostává na zeď jenom kraviny a rád by si početl, co dělá známej, kterého jsem neviděl ani nepamatuju a né že mi ho FB nezobrazí, protože jsem dlouho nekliknul na "like"...Jak bych mohl, když mi ho FB nezobrazí...Řešení by bylo, kdyby nabízel FB vypnutí fitru pro lidi a možná následného vytváření osobního fitru, který si uživatel vytvoří sám. Firemní stránky ať mi klidně bloknou.
Je to prostě jenom o tom, jak kvalitně komunikujete se svými fanoušky, do jaké míry je to zajímá atd. Facebook jen hledá cesty, jak dostat ke svým uživatelům nejlepší obsah. Pokud firma komunikuje blbosti, tak může mít organic reach i nižší než 2%. Náš případ to není. Dan je nesmyslně negativní, není to žádné tlačení do promoted posts.