Ještě relevantnější, ještě lepší, ještě přitažlivější. Takový newsfeed slibuje Facebook s každou další změnou, kterou v algoritmu na výběr a řazení příspěvků provede. A stejné je to i teď, když oznámil, že začne uživatelům více ukazovat příspěvky od jejich přátel či rodinných příslušníků.
Podobnou změnu v rankingu příspěvků Facebook oznámil naposledy loni – podle aktuálního oznámení ale zřejmě nebyla dostatečná, protože „…lidé mají stále obavy, že propásnou důležité zprávy od přátel, na kterých jim záleží.“
Facebook proto tvrdí, že v následujících týdnech své algoritmy upraví tak, aby obsah od přátel byl v newsfeedu umístěn výše.
Co se Facebooku hodí
Jinými slovy: příspěvky od facebookových stránek mohou čekat další znevýhodnění a pokles dosahu. Toho neplaceného, ovšem. Pokud budete chtít, aby příspěvky vaší stránky někdo viděl, budete si to muset zaplatit.
Podle Facebooku změnu více pocítí stránky, které jsou založené na přímých proklicích z příspěvků na stránce na své weby. Pokud ale uživatelé jejich posty sdílejí a jejich přátelé na ně reagují (lajky nebo komentáři), nemá být dopad tak zlý.
Pro řadu médií, která jsou na návštěvnosti z Facebooku stále více závislá, je to změna vrcholně nepříjemná. Facebook jim přitahuje šrouby už delší dobu a vydavatelé v honbě za čtenáři či diváky povětšinou skáčou, jak píská.
Organická (neplacená) viditelnost nasdílených článků stále klesá a Facebook jako náhradu nabízí sladkou past v podobě Instant Articles, kde se vydavatelé ve vidině lepšího sdílení vzdávají části své identity a předávají obsah Facebooku.
Nebo tlačí média k používání videí, a když se mu to pak hodí, začne pro změnu zvýhodňovat živé videopřenosy. Kdykoli ale může bez varování přijít s čímkoli jiným.