Facebook začal plošně nasazovat správcům Stránek funkčnost s názvem „Stránky, které stojí za zhlédnutí“ (v anglické verzi „Pages to Watch“) – ta umožňuje vybrat si šest Stránek, které Správci chtějí vidět v Panelu pro správu (Admin Panel). Vybrané informace se potom zobrazují v políčku, které původně zobrazovalo podstatně užitečnější Přehledy (Insights).
Při výběru se připravte na to, že probíhá pomocí klasicky obtížně použitelného vyhledávání a budete muset zkoušet měnit velikosti písmen a přemýšlet, jak se vlastně kýžená stránka jmenuje. Typicky třeba snaha pro přidání Stránky iHNed.cz bude znamenat, že na „ihned“ nic nenajdete a musíte napsat alespoň „ihned.c“ – stejně jako se vám prostě nepodaří najít iDnes.cz, paradoxně ani po napsání přesného jména („iDNES.cz“). Úsměvné je i to, že Facebook uvádí, že máte přidat pět stránek, ve skutečnosti jich lze přidat šest.
Stránek „stojících za zhlédnutí“ si můžete nakonec přidat šest, ale nečekejte, že byste se o Stránkách dozvěděli něco podstatného – nová funkce bude pouze zabírat místo v panelu a ukazovat pořadí podle počtu fanoušků a občas ukazovat i přírůstek či úbytek fanoušků (za poslední týden). Původní podstatně užitečnější Přehledy (Insights) o vlastní Stránce jsou nově dostupné z horního menu. Facebook vám samozřejmě bude čas od času připomínat, že na tom můžete být lépe a zobrazovat výzvu k zaplacení si reklamy.
Stránka, kterou jste si přidali, dostane upozornění, že si ji někdo přidal. V počáteční podobě se i dozvěděla, která Stránka si ji přidala, v konečné podobě už ale tato informace chybí. Pro úplnost je vhodné doplnit, že Facebook tuto funkčnost začal testovat už někdy v červenci.
Přidejte pět Stránek? Přidat lze šest.
„Stránky, které stojí za zhlédnutí“ by samozřejmě mohly nabízet podstatně více informací – užitečnější než počet fanoušků by bylo vidět informace o zapojení fanoušků, ať už v podobě původního PTAT (Lidé kteří o tom mluví), nebo v novější, rozklíčované podobě. Užitečnější než jediné číslo za poslední týden by byl i graf s vývojem.
Nic takového zde ale nenajdete a v zásadě jde o další kosmetickou funkčnost, kterou Facebook používá pouze k tomu, aby vám připomněl, že jste si ještě nekoupili reklamu. A bohužel zabrala místo podstatně užitečnější funkčnosti, tedy informaci o tom, jak si vlastně stojí vaše vlastní Stránka.