Facebook týden: v hlavní roli Zynga

31. 10. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Facebook logo Autor: 21971
Facebook logo
Farmville, neoblíbenější sociální hru, spustíte nově i na iPadu. Její tvůrce, firma Zynga, společně s FB čelí žalobě, že údajně poskytovaly údaje o svých uživatelích třetím stranám za účelem vlastního obohacení. Reklamu, jeden z hlavních zdrojů příjmů FB, většina uživatelů ignoruje.

Mobilní verzi Facebooku používá dvakrát více uživatelů než loni. Je větší než Twitter a celá řada dalších služeb. Uživatelé prostě mobilní Facebook milují. A to paradoxně přesto, že třeba mnoho uživatelů Twitteru se zrodilo z těch, kteří jej nejprve používali na mobilním telefonu a teprve poté přešli na web. V každém případě nejpopulárnější sociální síť v mobilní oblasti vládne a jen tak se to nezmění.

Facebook mobile - infografika

Zdroj: Flowtown

Kolik lidí kliká na reklamy?

Podle odhadu Johna Marslanda ze společnosti Zynga, klikne denně na reklamu na FB v průměru méně než 4 procenta uživatelů. Pokud se toto číslo blíží realitě, kliká na reklamy opravdu malé množství uživatelů. I přesto z nich dokáže Facebook celkem úspěšně žít. V čem je tajemství jeho úspěchu? Samozřejmě v kvantitě. Klasická PPC/PPV reklama není příliš úspěšná, co se týče odezvy. Je to proto, že ji nelze dokonale zacílit. Uživatelé Facebooku jsou ale přihlášení uživatelé, o kterých toho Facebook ví hodně a dokáže tyto informace efektivně využít.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

FarmVille dorazilo na iPad

Neoblíbenější sociální hru si pustíte již i na tabletu od firmy Apple. Není příliš velkým překvapením, že Zynga rozšířila možnost hrát tuto oblíbenou online hru i na iPad. Velký úspěch totiž firma zaznamenala už se spuštěním verze pro iPhone. iPad má navíc pro běžného uživatele mnohem přirozenější ovládání než počítač, jeho zobrazovací plocha se pro FarmVille vyloženě hodí a pak, na gauči se farmaří lépe než u stolu.

iPad FarmVille

Facebook Places a reklama

V srpnu spuštěnou geolokační službu Facebook Places se rychle naučily využívat zadavatelé reklamy a reklamní agentury. Například zpěvák James Blunt rozdával tři skladby z připravovaného alba, které vyjde až v průběhu příštího roku. Stáhnout si je mohli všichni fanoušci, kteří na začátku října přišli v Londýně na slavnostní večírek u příležitosti představení písní z nového alba. Podmínkou ovšem přihlášení prostřednictvím FB Places.

Současná reklamní kampaň na britskou zpěvačku Cheryl Cole jde ještě dát. Propojuje venkovní reklamu právě s FB Places. Všichni, kdo se přihlásí prostřednictvím této služby k některému z billboardů, rozesetých po Spojeném království, mají šanci vyhrát dva lístky (včetně nákladů na cestu a hotel) na jeden z dílů soutěže X Faktor, ve které je Cole jedním z porotců. Tvůrci reklamy tuší obrovský prostor, kde se jejich outdoorové aktivity dají spojit s virtuálním prostředím sociální sítě. Kam ale tyto snahy povedou dál?

Američané se bojí o svá data na sociálních sítích

Průzkum serveru Lawyer.com odhalil, že téměř polovina uživatelů sociálních sítí ve Spojených státech je znepokojena skutečností, že jsou jejich osobní informace, které na nich zveřejňují, používány proti nim. Abychom byli přesnější, Američané se bojí o svá data – a vinu házejí na Facebook. To ta zlá sociální síť je připravuje o jejich soukromí, bere jim jejich práva…

Na trochu typické reakci můžeme najít něco pozitivního. Pokud si totiž majorita uživatelů sociálních sítí uvědomí jejich rizika, mohla by se k nim začít chovat jinak, než tak, že budou žalovat provozovatele. Facebook a Zynga například čelí žalobám ve státech Rhode Island a Kalifornie za to, že poskytovaly, či umožnili poskytovat údaje o svých uživatelích třetí straně za účelem vlastního obohacení.

Facebook byl integrován do čtečky od Barnes and Noble

Také nejslavnější a v Česku asi nedostupnější Amazon Kindle má webový prohlížeč, který by (aspoň teoreticky) mohl umožnit s Facebookem pracovat. V tomto případě jsou ale „sociální“ funkce přímo integrovány do softwaru tohoto roztomilého přístrojku. Čtenáři tak mají ze svých knížek o něco větší požitek – a vydavatel sekundární příjmy, protože každý čtenář se v nejlepším případě chová jako reklamní médium.

Čtečka Nook

Matka zavraždila dítě: plakalo, když hrála FarmVille

Mladá Američanka zabila své dítě, protože plakalo, když hrála FarmVille. Sociální hry jsou fenomén s velkým počtem fanoušků a zanícených hráčů. Jedna z jejich skvělých vlastností je schopnost přitáhnout a udržet pozornost. To má své vedlejší efekty a zde je jeden z nich. Bohužel, těžko to bude lepší, protože i když mnoho uživatelů od FarmVille po nějaké době pro její časovou a finanční žravost odejde, ti závislí se pak chovají ještě extrémněji.

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).