Facebook zažil velkou poruchu a miliony uživatelů šílely. Bylo to vlastně „malé bum“ a vinu za ně nese, možná trochu paradoxně, mechanismus, který měl zabránit podobnému kolapsu. Facebook byl nějakou dobu mimo provoz, fanynky si trhaly vlasy a znechucení teenageři odcházeli zpět ke svým basketbalovým košům. Pro nás je to ale zajímavé memento. Může se totiž jednou stát, že se Facebook zastaví úplně. Že dojde k poškození dat a vaše profily se vrátí do stavu dejme tomu před třemi týdny. Proto, a nejenom proto, není dobré být na něm příliš závislý.
Kdo uvidí váš obsah? Dozvíte se snadno
S kým sdílíte svůj nejaktuálnější obsah? Facebook vám to řekne snadno a rychle. O efektivitě nové vlastnosti, která má zcela zjevně být dalším krokem k dosažení nedosažitelné bezpečnosti, můžeme s úspěchem pochybovat, nepochybujme ale o tom, že pro mnohé bude užitečnou.
Yammer mění vzhled
Málo známá, ale zato zajímavá „sociální“ síť Yammer, založená na vytváření malých a oddělených okruhů vzájemně propojených uživatelů, prodělává změnu vzhledu a uvádí novinku. Tou novinkou je „platforma“, zjevně okopírovaný nápad z Facebooku. Otázkou je, nakolik se možnost vytvářet aplikace na této síti ujme, leč nápad to není špatný. Mimochodem, používáte-li pro svou vnitřní komunikaci Facebook, stojí vám Yammer za zhlédnutí. Musíte sice umět anglicky, ale to na Facebooku konec konců také.
71 procent tvítů prý zůstane zcela opomenuto
Každá nová technologie, která se potenciálně hodí k prezentaci, začíná být osidlována mimo jiné proto, že svým uživatelům nabízí vysokou efektivitu a velkou míru participace. Čím více ji ale osídlí subjektů, tím více je na ní obsahu, který je méně hodnotný, a tím se služba jako taková stává méně zajímavou. Zažily to informační portály, RSS agregátory, služby typu Digg a nutně to musí zažít i sociální sítě. Takže: tvítujete-li, tvítujete velmi pravděpodobně úplně do prázdna. Nic si z toho ovšem nedělejte, nejste v tom sami.
Facebook předběhl Yahoo
Facebook (dle očekávání) předběhl Yahoo a stal se tak druhým největším video serverem. Po pravdě, nebyla otázka, zda se tak stane, ale kdy. I když video na Facebooku má oproti prvnímu a nedostižnému Youtube své nevýhody, konkurenci poráží jednu za druhou. Důvodem přitom není ani technická vyspělost této funkce na FB, ani větší množství prostoru (naopak, video na FB je restriktivnější), ale prostý fakt, že uživatelé chtějí mít všechno na jednom místě. V souvislosti s předchozí zprávou by se chtělo škodolibě poznamenat, že na jednom místě, odkud se to všechno najednou vymaže.