Sedmatřicet organizací už testuje novinku, kterou chce největší sociální síť pomoci neziskovému sektoru, především tedy specialistům na shánění peněz.
Do projektu se zatím zapojily americké neziskovky zaměřené na boj se zákeřnými chorobami, záchranu divoké přírody nebo humanitární organizace typu Mercy Corps.
Podle viceprezidentky celého projektu Naomi Gleit by se kromě nového nástroje pro fundraisery mělo v rámci Facebooku objeviti nové darovací tlačítko rovnou pod příspěvky v newsfeedu. Bude tak možné přispět neziskovce nebo kampani bez toho, aby bylo nutné opouštět prostředí Facebooku.
Introducing New Tools for Nonprofits from Facebook on Vimeo.
Podle manažerky mohou neziskové organizace naplno využít potenciál víc než miliardy lidí, kteří na sociální síť přijdou aspoň jednou denně.
„Mohou vyprávět příběhy svých kampaní, získávat peníze nebo aktivovat své příznivce. Dárci pak mohou rovnou sdílet, kterou z organizací podpořili,“ tvrdí Gleit.
Dárcovství je jednou z forem společenské zodpovědnosti. A netýká se to jen Facebooku. Google třeba během září vyhlásil sbírku na pomoc uprchlíkům s tím, že zdvojnásobí prostředky, které přijdou od internetových dobrodinců.