Už od dubna se řeší, že Facebook zruší pravidlo maxima 20 % textu v obrázku inzerátu. Jedno z pravidel, které platí už poměrně dlouho a které ale také ukazuje, jak jsou podobná pravidla nesmyslná.
V řadě případů znemožňovalo použít inzeráty s vyobrazeními produktu, případně za text byly považovány věci, které textem nebyly. Poměrně zbytečně komplikované bylo i rozdělení obrázku na 4×5 políček a nutnost velmi úzkostlivě umísťovat text do této matice.
Původní pomůcka pro zjišťování se už změnila (najdete ji na https:www.facebook.com/ads/tools/text_overlay) a po pravé straně najdete kritéria pro hodnocení v textu obrázku.
Celé je to tak trochu možná ještě horší. 20 % je pryč, obrázek k inzerátu ale bude posuzován, jestli v něm je textu málo nebo hodně. Podle toho, co si bude posuzovatel myslet, se pak váš inzerát zařadí do čtyř kategorií
- OK = váš inzerát bude zobrazován bez omezení
- Málo textu (low) = dojde ke snížení možného dosahu
- Středně textu (medium) = dosah vašeho inzerátu bude velmi nízký
- Hodně textu (high) = váš inzerát se vůbec nemusí zobrazovat
Celé je to typický Facebook, pravidlo založené na imaginárním posuzovateli s parametry, které nejsou nijak jasně dány. Celý mechanismus je ale asi poměrně jasný. Do aukčního schématu (ti, co platí více, mají přednost) zapojil Facebook ještě „váhu“ v podobě obsahu textu v obrázku inzerce.
Přednost budou dostávat inzeráty, kde není žádný text, a čím více textu v obrázku je, tím více bude inzerát odsouván do pozadí.
Facebook k této změně uvádí, že preferované je, že obrázek v inzerci neobsahuje žádný text. Ten se v představách Facebooku má objevit hlavně v testové části inzerátu (či příspěvku, protože tohle se stále, bohužel, týká i připlácených příspěvků).
Je dost jisté, že množství textu posuzuje v první řadě automat, ale protože inzeráty Facebook tak jako tak schvaluje, nějaký ten podíl lidského faktoru stále zůstává. A stále zůstává stejný problém, že pokud budete chtít v reklamě použít skutečné vyobrazení produktu, tak pokud je v balení obsahujícím „příliš“ textu, tak je lepší něco takového nedělat. Tedy lepší protože Facebook, nikoliv lepší z hlediska reklamy a značky.
Ale pozor, jak se můžete podívat na dvou příkladech, výsledek je občas dost náhodný.
V nápovědě Guide For Using Text in Ad Images je uvedeno, že výše popsané bude od 6/8/2016 a k nasazování bude docházet postupně. Jde o anglickou nápovědu, jde tedy o 8. června 2016.
V nápovědě jsou uvedeny i výjimky, tedy momenty, kdy text nebude brán za text – například obálky knih a vyobrazení produktů (ale jak vidíte, tohle automat odlišit neumí). Logo vaší společnosti ale jako text bude posuzováno vždy, stejně jako vodoznaky či čísla. U vyobrazení produktů je důležité vědět i to, že přijatelné je pouze vyobrazení celého produktu.