Hlavní navigace

Facebook (tak trochu) zruší pravidlo maxima 20 % textu v obrázku inzerátu

24. 6. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Vonvon
Tak trochu znamená, že původní poměrně jasné pravidlo se mění v nejasné posuzování „někým“. Stále bez reálné možnosti odvolání.

Už od dubna se řeší, že Facebook zruší pravidlo maxima 20 % textu v obrázku inzerátu. Jedno z pravidel, které platí už poměrně dlouho a které ale také ukazuje, jak jsou podobná pravidla nesmyslná. 

V řadě případů znemožňovalo použít inzeráty s vyobrazeními produktu, případně za text byly považovány věci, které textem nebyly. Poměrně zbytečně komplikované bylo i rozdělení obrázku na 4×5 políček a nutnost velmi úzkostlivě umísťovat text do této matice.

Původní pomůcka pro zjišťování se už změnila (najdete ji na https:www.facebook.com/ad­s/tools/text_overlay) a po pravé straně najdete kritéria pro hodnocení v textu obrázku.

Celé je to tak trochu možná ještě horší. 20 % je pryč, obrázek k inzerátu ale bude posuzován, jestli v něm je textu málo nebo hodně. Podle toho, co si bude posuzovatel myslet, se pak váš inzerát zařadí do čtyř kategorií

  • OK = váš inzerát bude zobrazován bez omezení
  • Málo textu (low) = dojde ke snížení možného dosahu
  • Středně textu (medium) = dosah vašeho inzerátu bude velmi nízký
  • Hodně textu (high) = váš inzerát se vůbec nemusí zobrazovat

Celé je to typický Facebook, pravidlo založené na imaginárním posuzovateli s parametry, které nejsou nijak jasně dány. Celý mechanismus je ale asi poměrně jasný. Do aukčního schématu (ti, co platí více, mají přednost) zapojil Facebook ještě „váhu“ v podobě obsahu textu v obrázku inzerce. 

Přednost budou dostávat inzeráty, kde není žádný text, a čím více textu v obrázku je, tím více bude inzerát odsouván do pozadí.

Facebook k této změně uvádí, že preferované je, že obrázek v inzerci neobsahuje žádný text. Ten se v představách Facebooku má objevit hlavně v testové části inzerátu (či příspěvku, protože tohle se stále, bohužel, týká i připlácených příspěvků). 

Je dost jisté, že množství textu posuzuje v první řadě automat, ale protože inzeráty Facebook tak jako tak schvaluje, nějaký ten podíl lidského faktoru stále zůstává. A stále zůstává stejný problém, že pokud budete chtít v reklamě použít skutečné vyobrazení produktu, tak pokud je v balení obsahujícím „příliš“ textu, tak je lepší něco takového nedělat. Tedy lepší protože Facebook, nikoliv lepší z hlediska reklamy a značky.

Ale pozor, jak se můžete podívat na dvou příkladech, výsledek je občas dost náhodný. 

WT100

V nápovědě Guide For Using Text in Ad Images je uvedeno, že výše popsané bude od 6/8/2016 a k nasazování bude docházet postupně. Jde o anglickou nápovědu, jde tedy o 8. června 2016.

V nápovědě jsou uvedeny i výjimky, tedy momenty, kdy text nebude brán za text – například obálky knih a vyobrazení produktů (ale jak vidíte, tohle automat odlišit neumí). Logo vaší společnosti ale jako text bude posuzováno vždy, stejně jako vodoznaky či čísla. U vyobrazení produktů je důležité vědět i to, že přijatelné je pouze vyobrazení celého produktu. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).