Návštěva Číny, sedánek se zástupci vedení země a ranní běh po náměstí Tchien-an-men se Marku Zuckerbegovi zřejmě vyplatily. Číňané už totiž nebudou hasit žízeň oblíbeným nápojem se jménem sociální sítě. Facebooku se povedlo uhájit své duševní vlastnictví v zemi, kde se na něj moc nehraje.
Obecně v Asii se se značkami moc nepářou. Apple prohrál minulý týden soud o iPhone s firmou, která v Číně prodává kožené zboží. Na tržnicích lze koupit klidně i spodní prádlo s logem Applu, Nokie nebo jiné větší značky.
Společnost Zhongshan Pearl River Drinks Factory v jihočínské provincii Kuang-tung požádala o zápis ochranné známky „face book“ už v roce 2011, o tři roky později byla známka přijata.
Pekingský městský lidový soud podle agentury Reuters ale teď rozhodl, že pojmenování jídla a nápojů jménem „face book“ je zřejmý případ kopírování a poškozuje hospodářskou soutěž. Facebooku se tak povedlo vyhrát, a to přesto, že sociální síť v komunistické zemi oficiálně nefunguje. Stejně jako třeba Twitter, je totiž blokovaný a je nutné ochranu obcházet pomocí VPN.
Na seznamu zakázaných webů jsou už delší dobu například také YouTube nebo Google. Čína totiž obvykle na svůj trh nepouští služby, které se odmítají podřídit jejím pravidlům pro cenzuru a filtrování domácího internetového provozu.