More human than human: the making of Ex Machina’s incredible robot se věnuje tomu, jak se točila Ex Machina. Hlavně tomu, jak se bez nákladných triků dařilo vytvořit robotické tělo hlavní představitelky.
Pár týdnů trvalo zahraničním médiím, než jim došlo, že 100% PR aktivita Facebooku v podobě Safety Check je lidmi používána pro legraci, spam i obtěžování. Viz People Are Abusing A Facebook Tool Meant To Help People In Nepal. Ještě by bylo dobré, aby médiím došlo, že se Facebook opět prostě zbláznil a tahle pomůcka nemůže v případě Nepálu nijak reálně fungovat. Bez elektřiny a konektivity jste prostě bez šance. Ale to píáristům ve Facebooku nijak nedochází.
Mark Zuckerberg Discusses Ukraine, Video Games in Latest Town-Hall Q&A je zajímavé čtení. Zuckerberg totiž trpí nejenom mesiášským syndromem, ale také umí dobře chodit v tom, jak neříct nic podstatného, ale zato se vyjádřit ke všemu. Klasicky hovoří i o cenzuře, tentokrát v souvislosti s konfliktem na Ukrajině. A klasicky je to jenom kupa výmyslů, snažících se ukázat, jak je vlastně Facebook dobrý. Velmi roztomilé je i jeho povídaní o tom, jak když byl malý, nemohl se chodit koulovat, takže si vytvořil koulovací hru. A proto by se prý děti měly učit programovat a více hrát hry.
Jak to tak vypadá, zásadní otázkou týkající se bitcoinů je, kdo je vlastně vytvořil. V The New York Times thinks it's identified mysterious bitcoin creator Satoshi Nakamoto se opět dostáváme k tomu, že je opravdu moc potřeba někoho takového najít.
TELEgraficky
Bosch sází na IoT ■ Rackspace spadlo o 11 % ■ Nevyhnutelná herní smrt ■ Brand Networks koupili SHIFT ■ AdWords editor umí štítky ■ Bing také zvýhodní mobilní weby ■ Sponzorování něčeho je partnerství ■ Icahn investoval 100 M$ do Lyftu ■ Pošlete nepřátelům pšouk v lahvi
WEBDESIGN, INTERNET
Google vyrazil do boje proti obsahovým sítím a rozdával manuální postihy. Nutno dodat, že něco takového je sakra potřeba, vyhledávání je stále zaplevelené absurdními automaticky generovanými stránkami o ničem a dalšími zvěrstvy, byť se to za poslední rok/dva zlepšilo. Viz Google Slaps Mass Manual Actions For Thin Content Over Weekend.
Microsoft Edge končí s Active-X a starými pluginy. Důvodem je, samozřejmě, vyšší bezpečnost. A pokud si pamatujete na Active-X peklo, tak víte, co si o tom myslet. Viz Microsoft Edge is dropping ActiveX and old-school plugins for better security.
Google změnil přihlašovací obrazovku pro Gmail, e-mail a heslo se zadávají na rozdílné obrazovce, ve dvou krocích. Důvodem je prý příprava na nový autentizační mechanismus, kde nebude potřeba heslo. Viz Gmail’s New Login Screens Hints At A Future Beyond Passwords.
Spotify se stále nepodařilo porazit Pandoru, tedy pokud se díváte na uživatele v USA. Pochopitelně. Viz Pandora Maintains Strong Audience Lead Over Spotify.
Je sestavování persón nakupujících ztráta času? Zajímavé je, že v Are Buyer Personas A Waste Of Time? nakonec píší, že to ztráta času je. Přesto nakonec doporučují je zkoušet a vytvářet. Ale nepřehánět to.
Jednu věc stále nevíme: jak se projeví hlasové vyhledávání. My starší navíc mluvení na mobil na veřejnosti považujeme za cosi nepatřičného. Jsme prostě divní. Viz The Rise of Voice Search and Something You Can Do About It.
Měl by Google ve vyhledávání zvýhodňovat obsah schovaný za paywall? Tahle představa je trochu děsivá. Ale jde o víc a úvahu na toto téma hledejte v Is It Time For Google To Rank News Content Behind Paywalls Better?
S „oživlým“ Groovesharkem je to dost veselé. Nahrávací společnosti ho už zažalovaly, už přišel o jednu doménu a už je na jiné. Viz RECORD LABELS SUE ‘NEW’ GROOVESHARK, SEIZE DOMAINS.
Bing měl výpadek, což se dotklo samozřejmě i vyhledávání v Yahoo. Viz Bing is down: ‘The page you want isn’t available’ (update: fixed).
SOFTWARE
IBM PC XT (Model 5160) a Windows v1.01 si můžete spustit v prohlížeči. Vážně. Super!
Google Map Maker skončil zásahem Googlu poté, co byl použit pro několik aktuálních nevhodných ovlivnění map. Pravdou je, že se zásahy do map děly roky, ale otázkou je, jestli to řeší zrušení téhle užitečné pomůcky. Viz After Several Public Google Maps Hacks, Google Forced To Suspend Map Maker To Prevent More Fake Edits.
Trochu zvláštní, ale je to tak: RIP iPlayer od BBC. Existence iPlayeru bude ukončena někdy od 26. května do 26. června, kdy přestane fungovat všude jinde jenom ne ve Velké Británii. Lze předpokládat, že iPlayer není udržitelný v konkurenci Hulu, Netflixu, Amazonu a dalších. Viz The BBC is shutting down iPlayer outside the UK from May 26.
Google Chrome bude blokovat rozšíření nepocházející z Chrome Web Store pro všechny uživatele Windows, od července i na Macu. Viz Google blocks extensions not listed in the Chrome Web Store for all Windows users, will expand to Mac in July.
Windows 10 prý pracují na MacBookurychleji než OS X. Viz Windows 10 seems to run faster than OS X on the new MacBook.
Oculus Rift opouští Mac a Linux, bude pouze pro Windows. Otázka je, co si o tom myslet. Viz Oculus Rift drops Mac and Linux, targets Windows PCs only.
HARDWARE
S gramodeskami je už zase problém. Tentokrát ne že by vymíraly, ale přesně opačný. Zvýšený zájem znamená, že prostě nejsou. Viz Pressed to the Edge: Why vinyl hype is destroying the record.
Jaké je to jezdit v autě bez řidiče? V The View from the Front Seat of the Google Self-Driving Car se dozvíte docela hodně.
MARKETING A KOMUNIKACE
Forget Social Media! Build Your Very Own Website od WSJ by bylo fajn, kdyby to nebylo trochu na hlavu postavené a nedoporučovalo budovat weby na Squarespace a Weebly.
Knolling? Víte, co to je? Fotky na Instagramu, kde jsou přehledně a úhledně uspořádané velmi různorodé věci a jsou vyfoceny shora, aby je bylo možné dobře vidět. Viz Everyone's obsessed with ‚knolling‘ their stuff and putting the photos on Instagram.
Digitál ovlivňuje až polovinu nákupů v klasickém obchodě. Dost podstatné, zejména pokud uvážíme, že stoupají objemy prodejů online a samotné ovlivnění klasických nákupů bude dále stoupat. Viz Digital Estimated to Influence Half of In-Store Retail Sales.
The Data Digest: Customer Service Has Gone Digital je trochu podobné, dnes je péče o zákazníky hlavně digitální. Začíná ale tam, kde ještě zákazník nic po společnosti nechce, u kvalitního obsahu na webu, který mu má pomoci. A teprve když je v koncích, jde po zákaznické lince. A tam hraje stále prim telefon, těsně po něm e-mail.
Když už někdo za každou cenu musí na sociální sítě dávat hloupé a trapné věci, tak by aspoň měl mít koule a ustát to. V Óčku koule prostě nemají.
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Dostala padáka poté, co z mobilu odstranila aplikaci, která ji 24/7 sledovala. A teď se soudí. Viz Worker fired for disabling GPS app that tracked her 24 hours a day.
Heartbleed byl prý maličkost, Venom je podstatně větší a horší. Týká se datových center a virtualizovaných strojů. Viz Bigger than Heartbleed, ‚Venom‘ security vulnerability threatens most datacenters, kde zjistíte, a to je na tom nejlepší, že za všechno může ovladač pro floppy disk.
US Passport Agency contractor stole applicants’ data to steal their identities ukazuje přesně na jedno z největších rizik pro ochranu dat: pět let trvající krádeže osobních údajů z databáze pasů.
Google must be more open on ‚right to be forgotten‘, academics warn in letter je tak trochu ukázka problému, který „právo na zapomnění“ v podobě absurdního a ničím nepodloženého vymazávání výsledků ve vyhledávání přineslo.
S tématem můžete pokračovat do Google Grants 40 Percent of Right to Be Forgotten Requests, kde se dočtete, že prý Google schválí na 40 % žádostí. Což nic nemění na tom, že schvaluje i věci absurdní.
Dodatky a „mody“ pro GTA V jsou často doplněné o malware. Nic jiného se nedalo čekat. Viz Highlighted Grand Theft Auto 5 modifications pre-loaded with malware a hlavně Malware inside Angry Planes & Noclip Mod.
Apple se u soudu pokouší zabránit Radioshacku, aby prodal informace o zákaznících, kteří si právě tam v minulosti pořídili něco od Applu. Celé je to zajímavé, protože Radioshack končí (krachuje) a prodává jak značku, tak zákaznická data. Viz Apple intervenes in Radio Shack sale in effort to protect customer data.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
5 Reasons NOT to Create a Facebook Business Page má v lecčems pravdu. V jednom ne, Facebook je určený k prodávání, stejně jako cokoliv jiného. Jen je potřeba to dělat správně.
WSJ upozorňuje, že poslední změna algoritmu Facebooku se postarala o drastický propad příchodů na novinové weby. Viz Publishers Warily Embed With Facebook, kde je navíc potřeba chápat ještě jednu souvislost. Facebook „nabídl“ vydavatelům, že on sám bude hostovat jejich obsah a vydavatelé se do tohoto pochybného svazku neženou. Výsledek je jasný, postih za neochotu a vydírání „algoritmem“.
O den později Facebook oznámil Instant Articles, cestu jak vydavatelé mohou dostat obsah přímo na Facebook. V Facebook Instant Articles: A Slippery Slope For Google To Do The Same, Hurting The Web? řeší to, že kdyby totéž zavedl Google, bylo by to pro internet velmi zlé. A pro vydavatele ještě horší.
12. květen přinesl zásadní omezení API pro Linkedin, takže pokud něco nefunguje, nedivte se. Viz oznámení z února v LinkedIn revamps its developer program to focus on partnerships, will limit its APIs on May 12, 2015.
Pokud máte problémy s čísly nedržícími pohromadě či ukazujícími, že nerostete a máte příliš mnoho mrtvých účtů, tak je zde jednoduché řešení. Přestat poskytovat čísla. Tohle známe už z doby, kdy čísla Instagramu neseděla a Facebook to vyřešil zrušením počtu uživatelů u aplikací. A ejhle, Twitter dělá to samé. Viz Twitter just made it harder to figure out how many inactive users it has.
Apple se asi vůbec nepoučil z neúspěchu Ping-u, takže to vypadá, že nová hudební streamovací služba bude mít „sociální síť pro umělce“. No jasně. Viz Apple's Upcoming Streaming Music Service to Incorporate Social Networking Tools for Artists.
Which Industries Create the Most Engaging Content on YouTube? vlastně ani moc nepřekvapí. Herní a mobilní průmysl převládá mezi sdílenými značkami. Technologie, auta a móda jsou na tom ale nejlépe.
Snapchat and Periscope: A Grown-Up’s Guide je tak trochu další ukázkou toho, jak dospělí nedokáží stále pochopit sociální sítě a jak ve všem hledají nějaký řád, systém či smysl. A zejména poučné je, že dospělí se nových věcí prostě… bojí.
MOBILNÍ APLIKACE
Periscope už nevyžaduje účet na Twitteru, účet se dá založit telefonním číslem. Což má jistě logiku, pokud používáte tablet, který žádné nemá. A dorazily ještě nějaké další drobnosti. Viz Six Weeks In.
Konkurence Hyperlapse (od Instagramu na iOSu) je Hyperlapse (od Microsoftu, na Androidu a Windows Phone). Viz Microsoft's time-accelerating Hyperlapse tech is now an app for Windows phones, Android a jenom pozor, bohužel v Google Play zatím není bez absolvování mírně komplikovaného postupu.
Microsoft přebírá aktualizaci mobilních telefonů s Windows, nechce to už nechávat na výrobcích. Což je dobrá zpráva, protože výrobci jsou stejně laxní a nezodpovědní jako ti, co mají na telefonech Android. Špatná část je, že až od Windows 10. Viz Microsoft says it's taking over updates for Windows 10 Mobile devices
STARTUPY A EKONOMIKA
Marc Andreessen Says He Likes It When Entrepreneurs Think He's An Idiot je povedený titulek. A Marc Andreeseen toho má za sebou hodně.
Povedené věci se dočtete v Clinkle Implodes As Employees Quit In Protest Of CEO a samozřejmě, jak jinak, jde hlavně o peníze.
Vliv aut bez řidičů na americkou ekonomiku? Dopad bude obrovský, v Self-Driving Trucks Are Going to Hit Us Like a Human-Driven Truck najdete hodně zajímavé čtení na toto téma.
Klasické, zakladatelé Uberu prý nápad ukradli. A „vlastník“ je žene k soudu. Tohle je v USA zcela běžné a odehraje se to zpravidla v okamžiku, kdy je jasné, že někde jsou peníze. Viz Lawsuit claims Uber cofounders stole idea for ride-sharing app, kde se navíc dočtete, že žalující už jeden podobný případ (proti jinému startupu) prohrál.
INFOGRAFIKA
The Generational Content Gap: How Different Generations Consume Content Online si všímá toho, jak tři různé generace konzumují obsah na internetu.
7 Most Notorious — and Hated — Internet Innovations je docela zábavná infografika. Víte, co nejvíce na internetu nenávidíme? Popup inzeráty, viry, CAPTCHA, cenzuru, cookies, spam a cybersquatting.
73% of Web Users Visited Facebook in Past Month tvrdí, že 73 % uživatelů webů navštívilo v uplynulém měsíci Facebook. Zajímavé je, že to tvrdí globálně. A je to děsivé, byť je otázka, jak to vlastně GlobalWebIndex měří.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN