Cílení podle telefonní čísla je novinka v nabídce Facebooku pro inzerenty. A pokud si dobře pamatujete, tak je to pouze pár měsíců, co Facebook zahájil mohutnou kampaň týkající se doplňování telefonních čísel uživateli. Těm ale tehdy tvrdil, že znalost telefonního čísla přispěje k lepšímu zabezpečení jejich účtu.
Stále platí, že Facebooku je vhodné svěřit pouze jméno a příjmení, falešné datum narození a rozhodně ho nepoužívat s e-mailovou adresou, která je vaší skutečnou (z hlediska soukromí i bezpečnosti je dobré si pro Facebook založit zcela oddělenou mailovou adresu). Nic dalšího už Facebook nepotřebuje – byť se bude vždy snažit další informace získat. Bude samozřejmě chtít vědět vaše telefonní číslo, kde bydlíte, kam chodíte (či jste chodili) do školy, kde jste zaměstnáni. Stejně tak vás bude periodicky oslovovat s možnosti „najít vaše přátele“ tím, že mu zadáte přihlašovací údaje k vaší poštovní schránce (odkud samozřejmě stáhne všechny e-maily a bude je používat k vlastním účelům).
Právě e-maily a telefony Facebook nabízí inzerentům jako další možnosti cílení – Custom Audience targeting product umožňuje inzerentům (firmám) nahrát na Facebook telefonní čísla či e-maily lidí a Facebook poté může inzerci cílit přímo na ně. Bohužel je zjevné, že řada inzerentů i firem bude na Facebook nahrávat své databáze mailů i telefonních čísel – a vůbec jim nebude docházet, že pouze rozšiřují databázi Facebooku a někomu zcela cizímu předávají osobní informace svých zákazníků.