Italští výzkumníci prozkoumali stovky tisíc „spamových“ odkazů umístěných na fanouškovské stránky na Facebooku a vypočítali, že odkazy vydělávají těm, kteří je tam zadávají, asi 200 milionů dolarů ročně.
Jeden z výzkumníků, De Micheli, objasnil pro Guardian, že spammeři dostávají za odkaz umístěný na stránku s 30 000 příznivci v průměru třináct dolarů, a za odkaz na stránku, která má přes 100 000 příznivců, je to dokonce v průměru 58 dolarů.
Výzkumníci dospěli k odhadu dvou set milionů tak, že propočítali počty těchto odkazů na různě velkých stránkách.
Umisťování reklamních odkazů na weby třetích stran bez předchozího souhlasu Facebooku sice zakazují pravidla služby, ale zabránit této praxi nemá Facebook patrně sílu.
Jeden ze spammerů však výzkumníkům přes Skype tvrdil, že Facebook po nich doopravdy nejde, protože vytvářejí obsah — který lidé často „lajkují“ a sdílejí.
Facebook se však pro Guardian vyjádřil, že vyvinuli řadu automatizovaných systémů, kterými se snaží zachytit „potenciálně škodlivé odkazy“ a zabránit v jejich šíření.
Zdroj: Guardian