Podíl na publiku označovaný jako share by neměl být pro veřejnoprávní televizi hlavním kritériém, podle kterého by měla být daná stanice hodnocena. Na pátečním setkání Media Brunch, který pořádal server Mediář.cz, to řekl bývalý generální ředitel televize Nova Petr Dvořák, jež by se v budoucnu rád ucházel o uvolněnou pozici po Jiřím Janečkovi, který z Kavčích hor odchází koncem srpna.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Bývalý šéf Novy Dvořák: Mám zájem o pozici generálního ředitele ČT
Důležité je zasáhnout pořadem skupinu diváků, na kterou byl cílen,
uvedl Dvořák. Ten jako ukázkový příklad neúspěchu jmenoval seriál 4teens. Jeho problém byl v tom, že byl nasazen na páteční večer, kdy mladé u televizní obrazovky zkrátka nenajdeme. Dalším problémem ČT je hlavní zpravodajská relace Události. Ta by měla být jiná, aby uspěla proti komerčním televizím a ne se je snažit kopírovat. Měla by se snažit vytvářet alternativu,
konstatoval Dvořák, který se pozastavil například nad zpracováním reportáže o možnostech dopravy do zaměstnání během stávky odborářů.
GLOSA: Vyvolený Petr Dvořák aneb jak se dělá favorit na ředitele České televize
Každý člověk v České televizi by měl podle jeho slov vědět, jaká je jeho zodpovědnost a jaká je jeho povinnost. Je třeba, aby instituce měla jasně definovanou vizi a chovala se jako každá velká firma. Ti, kteří ji vedou, mají jasné rozdělené pravomoci a v rámci nich se dokážou dívat strategicky dopředu. Lidé nemají čekat na zázrak, ale vědět, kam se instituce ubírá,
myslí si Dvořák a dodal: Velice důležitá je komunikace dovnitř. Změny, které se dějí, mají mít smysl. Mám pocit, že tato instituce je hodně vbouraná dovnitř.