„Online seznamky mají v Česku nevyužitý potenciál,“ říká bývalý výkonný šéf rozvážkového DámeJídlo.cz Lukáš Uhl. Po prodeji DámeJídlo globální službě Delivery Hero v roce 2015 povýšil do managementu nového vlastníka, kde dostal na starosti rozjezd logistiky. Jeho mise ale po několika měsících skončila neúspěchem a Delivery Hero nakonec svou logistickou divizi v podstatě zrušil.
Uhl se teď snaží restartovat seznamku Jiskření.cz a hledá pro ni šéfa či šéfku. V zahraničí jsou podle něj seznamky velkým byznysem. „A teď Česká republika. Smutný pohled. Několik projektů z devadesátých let (seznamka.cz, stesti.cz, rande.cz), social scam stránka badoo.com, ultra drahý a ne úplně fér edarling.cz, free appka pro casual dating hlavně pro mladé jménem Tinder – a to je víceméně vše,“ argumentuje Uhl na svém blogu.
Seznamka Jiskření.cz se na českém internetu objevila v roce 2011 pod hlavičkou Centrum Holdings. Do rodiny služeb tohoto portálu ji přivedl právě Uhl, který tehdy v Centru působil jako Business Development Manager.
„Někdy v roce 2010 jsem spoluvlastnil speed datingovou agenturu jménem Smart Dating (dnes už dlouhé roky moje není). Potřebovali jsme lead-gen nástroj a napadlo nás mít čistě online seznamku. Vymysleli jsme koncept na Jiskření.cz a hledali partnera, se kterým to udělat. Domluvili jsme se s Centrum Holdings a rozjeli to společně s tím, že jsme měli nějaký profit-share model,“ popisuje dnes Uhl začátky projektu.
Centrum se ale záhy začalo soustředit na jiné služby a Jiskření.cz pomalu upadlo v zapomnění. Poté, co Centrum Holding skončilo v rukou vydavatelství Economia, Uhl od něj seznamku koupil. Za jakou částku to bylo, prozradit nechce.
Jiskření.cz dnes vlastní z poloviny Uhl (prostřednictvím firmy Fruit Management s.r.o.) a z druhé půlky bývalý šéf marketingu DámeJídlo.cz Michal Finta (přes společnost Netform Marketing s.r.o.).
Seznamka podle Uhla za pět let existence nastřádala asi 250 tisíc registrací, přestože se o službu víceméně nikdo nestaral. To se teď má změnit. „Hledáme šéfa firmy, který má vztah k tomuto segmentu, je dravě a zdravě ambiciózní, má prokazatelné zkušenosti z online marketingu,“ hlásá Uhl na svém blogu.
Online seznamování je podle něj v Česku podceňovaným segmentem. „V zahraničí to je velký sektor a pohybují se tam velmi zajímaví a schopní lidé, pořádají se mezinárodní konference atd. Jsou tam super hrubé marže kolem 100 %, jde si s tím dobře hrát a vymýšlet novinky, novináři o tom rádi píšou. V tom segmentu je strukturálně všechno správně,“ říká.
S projektem má velké plány. „Začali jsme s firmou Ackee dělat mobilní appku a chceme reflektovat to, že díky mobilu můžeme párovat lidi, kteří jsou u sebe fyzicky blízko, v brzké době nás čeká redesign frontendu a začínáme experimentovat s jednotlivými online-marketing kanály. Pro uživatele chceme mít garanci spokojenosti: seznamka bude placená (a o něco dražší než teď), ale zároveň chci lidem říct, že když bude někdo skutečně nespokojen, tak mu vrátíme peníze,“ dodává.