Výměna baterie, SW a jiných komponent podléhajících rychlému opotřebení nebo zastarání má být stejnou samozřejmostí jako např. výměna oleje v autě. Není (nemá být) samozřejmostí měnit mobil, BT sluchátka atd. každý rok, pro mě je hlavním kritériem pro výběr nového odolnost, aktualizace, a dodržování standardů (jako např. USB, konektory), životní cyklus mobilů alespoň 4-5let je v naší rodině běžný ale nabídka pro pořízení nového bývá dost tristní. Techn. to jistě není problém, ale marketing tlačí na co nejrychlejší obměnu a pomáhá si umělými omezeními třeba nemožností samostatně upgr. certifikáty nebo některé knihovny. Tragická je ze stejných důvodů (marketing operátorů) podpora VoIP tel. přes SIP nebo RCS (náhrada SMS). Je toho hodně co zlepšit a zákazníci tahají za kratší konec, takže tlak EU je za mě v pořádku.