Vyzobnout si tu nejlepší nabídku. Novinku slibovala reklamní kampaň na novou službu. Nakonec jde ale o promo na službu starou. „První týden kampaně jsme nefunkční holubí e-shop Vrkuuu.cz komunikovali bez souvislosti s Mall.cz, abychom vzbudili očekávání a vybudovali vztah veřejnosti k našim holubím hrdinům,“ vysvětluje mluvčí Mall.cz Jan Řezáč.
Mall tak rozjíždí nový styl. Naposledy zkoušel guerillovou kampaň s Philipsem. Na obsahový marketing také najal Terezu Hajnou, která by měla rozjet nové marketingové kanály. A začala blogem.
Z domova
– Alza začala recyklovat telefony. Ale je to jen reklamní akce do konce června. Každý, kdo přijde odevzdat vysloužilý mobil k ekologické recyklaci, získá slevu až patnáct stovek. Ale jen v případě, že si koupí nový telefon od korejského Samsungu.
Ze světa
- Obrat čínského e-commerce obra Alibaba by letos měl pokořit hranici 34 miliard dolarů. Firma se nespoléhá jen na prodej zboží, ale provozuje i rozsáhlou logistickou síť, služby datacenter nebo vlastní platební systém.
- Amazon poskytne více investičních půjček prodejcům. Není to zadarmo. Chce jim totiž pomoci zvýšit tržby, ze kterých má podíl. Jen loni podnik takhle rozpůjčoval kolem jedné miliardy dolarů. Prodejci tak mohli nabízet lepší ceny. Obchod umí půjčit od jednoho tisíce až po tři čtvrtě milionu. Půjčku si od Amazonu zatím vzalo více než 20 tisíc obchodníků.
– Holandská pošta spustila službu Flora@Home, která zjednoduší obchodníkům posílat čerstvé květiny. PostNL navazuje na úspěšnou loňskou službu, která rozvážela zmražené zboží z obchodů rovnou zákazníkům.
– Delivery Hero plánuje vstup na burzu. A to už letos. Od frankfurtského burzovního parketu očekává, že by mohl získat až 450 milionů eur.
– Dočkáme se nábytku z IKEA na Alibabě? Skandinávský výrobce chce umožnit prodávat své zboží i třetím stranám. Torbjorn Loof z IKEA to prozradil agentuře Reuters. Začít by se mohlo už v roce 2018.
– Intersport chce výrazně posílit on-line prodej. Ten teď dělá přibližně jedno procento jeho tržeb. Je tak výrazně pod evropským průměrem. Letos chce švýcarský prodejce rozjet zmodernizované e-shopy v Holandsku a Dánsku s tím, že další země by měly následovat. Tvrdí to nový šéf firmy Victor Duran.
– Britové utrácí za rychloobrátkové zboží na webu 4,5krát víc než v kamenných obchodech. Průměrná útrata se vyšplhala na 74 eur. Vyplývá to ze studie FMCG E-commerce Index od agentury Kantar Worldpanel.
Akce
– V barcelonském hotelu Rey Juan Carlos se rozjede v pondělí Global E-commerce Summit a pojede až do středy. Součástí konference bude i vyhlášení cen GES Awards.