problém není v nějakým sobotním doručování, ale v samotných dopravcích - protože ti nemají kapacity na smysluplný rozvoz (tzn. nejde si zaručit kdy vůbec dojedou) a tak bych chtěl vidět xxxx, co bude celý den o víkendu mít zablokovaný a čekat až mu někdy :-)) DPD milostivě dojede.
Poslední dovoz (v normální pracovní den do firmy) od DPD, zboží Alza - řidič :-)) jako :-)) dojel v 18.02 (samozřejmě žádný lístek protože tam na 99% ani nebyl ), Druhý den mail, že se nepodařilo doručit. Když jsem si stěžoval na tom kontaktním čísle, co to je za imbecilitu vozit firmy v šest večer - tak dovolat se očistec (nikdo nebere), když se po 10 minutách povedlo, tak dotyčná madam mě slušně upozorníla, že oni žádnou dobu dodání nazaručují. Tak jsem se zeptal jestli když to dodají v 23.59, tak jestli to je v pořádku - lakonická odpověď:
Ničemu to neodporuje - viz dodací podmínky.
Mj. ráno další den to ani nezměníte, protože ta imbecilní aplikace na webu píše "aktualizují se data", takže editovat to ten další den šlo až v cca 9.30
Takže wo tom to je - ne, že by si zákazníci nepřálí dodat zboží když chtějí - třeba v pracovní době nebo o víkendu - ale DPD to přiveze zcela kdykoli, takže jediný smysluplný způsob je počkat na další den a pak to v tý aplikaci přesměrovat na uloženku a tam si to vyzvednout (jde bezproblémově).
Mj. s takovým supportem ať jde DPD rovnou do xxxxx - udělám COKOLI, aby pro nás už nikdy nevezli nic.
Pro mnoha špatných zkušenostech s dopravci jsem se pokorně vrátil k poště. Holt si nechám zásilky posílat na poštu otevřenou 7 dní v týdnu a o víkendu si to tam v klidu vyzvednu. Je to lepší než mít nervy, že mi zas v 11 dopoledne zavolá řidič dodávky, že u mě za 5 minut bude, načež se bude strašně divit, že v pracovní den dopoledne nekempuju před barákem a nečekám neohlášenou zásilku.
Zjevně záleží, protože DPD je ztrátou času.
Poslední kapka byla, když řidič DPD mi řekl: "Teď doručuji na začátku města, počkejte tam." A za dvě hodiny, když nikde nikdo jsem po druhém volání zjistil, že už je za městem, a na můj balík se vykašlal. Prostě chtěl být rychle doma, a ani lhát neuměl.
Od té doby si nechávám posílat Českou poštou, a ušetřím mnohem více nervů, než nějakým DPD. A když se na to pošťák vykašle, tak to najdu na poště 10 minut cesty od domu, a ne v jiném okrese na depu DPD.
Pošta je taky průser. Máme 24/7 službu v recepci, mají i plné moci a přesto pošta donáší papírky !adresát nezastižen!. Později přišli na to že to je lež - protože tam je pořád služba. Vymysleli novou výmluvu a to že vyjímečně nebyl vykonán pokus o doručení. Je to jinak pošta freyova, kde je čakací doba na balík naprostá tragédie - více jak hodinu je běžné.
Kdyz konstatuji, ze v pripade soukromych osob je obecne dorucitelna doba od 17hod vyse (do rekneme 22hod), tak zadny problem, ani cenovy nikde nevidim. On nikdo nepozaduje, aby dopravce dorazil v 18:31 +- 5s. Potiz nastane v okamziku, kdy dopravce nedorazi ani v 17:30, ani v 18: , ani v 19: ... on nedorazi ani v avizovany den.
Tragedii samo o sobe pak je to, ze nekteri dopravci se sice chlubi, ze na mape muzete videt polohu vozu ktery dorucuje vas balicek ... ale ta poloha ma klidne i hodiny zpozdeni proti realite, takze vy si rikate, dojdu jeste na nakup, protoze driv nez za hodinu tu nemuze byt, a 5 minut po te co odejdete vam zvoni u dveri. O sledovani baliku posty nemluve vubec, protoze informaci o tom, ze balik dorazil na vasi cilovou postu se z webu dozvite 3 dny po jeho vyzvednuti.
Mně nejvíc vyhovuje doručování do práce. Prostě tam celý den kvasím, tak proč mám jít ještě po práci čekat na poštu další hodinu, hlavně když zavírají v šest, nebo v sedm a já to z práce nestihnu. Problém je, že se to recepčním a zaměstnavateli přestalo líbit a už po xté to zatrhl. A po včerejší poradě opět povolil:-):-). Navrhl jsem dýžko na kafe 5 Kč za prkotinu z Alíka, 10 Kč za větší krám. Musí nás totiž obvolávat a zásilky rengenovat.
Já těch termínů, kdy jsem doma, dokážu dát za týden několik. A není to jeden okamžik, vždy nějaké rozmezí, klidně několik hodin. Ono by pro začátek úplně stačilo to, co dnes dopravci teoreticky nabízí (např. večerní doručení ve vybraný den). Jenže to by dopravci museli být schopní tu vaši volbu brát v úvahu. Opakovaně se mi stává, že je balík expedován, já změním termín nebo adresu doručení, a dopravce to doručuje na původní adresu nebo se to pokouší doručit den před určeným termínem a den po něm, ale zrovna ten mnou určený den vynechá.
Tak asi organizačně to reálné je. Technologicky taky. Jenže byste to nezaplatil. Sice nespecifikujete čas, kdy jste doma, ale pokud by takových příjemců bylo na několikakilometrové trase několik desítek, tak je nereálné, za současné situace, každému vyhovět. To by tak zvedlo cenu, kterou byste nejspíš neakceptoval.
Nezastávám se dopravek, ale podstatnou část problémů nezpůsobuje systém a organizace přepravy, ale šlendrián a laxnost jednotlivých řidičů a pracovníků. Vzhledem k tomu, že zákazníci (odesilatelé) tlačí na cenu dopravy tak, že řeší i 50 haléřové rozdíly v ceně dopravy, tak prostě není prostor na dobré zaplacení dobrých řidičů. Spolehlivý a dobrý řidič tam za současných podmínek nevydrží.
Počkejte na drony :) Tam vám to přiletí, kdy budete chtít. Na mobil dostanete info o připravené zásilce a až se rozhodnete, tak kliknete, dron vzápětí odstartuje a online uvidíte, kde zrovna letí (jede, plave).