eŠopák: Dodo chce víc aut a personální přesuny ve velkých e-shopech pokračují

3. 6. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Služba, která hledá jméno. Vznikla víceméně jako experiment a nakonec se dočkala i prodeje z rukou KKCG do náruče nového majitele, který s ní má velké plány.

Dodo nebo iDodo, jak chcete, nakupuje auta. A to znamená rozšíření záběru do okrajových částí Prahy. Dnes zakázky roznáší kolem devadesátky pěších kurýrů, firma ale zvyšuje i počet aut. Těch už má pro roznáškovou/rozvážkovou službu jezdit třicet.

Původní projekt Dodo, dnes iDodo.cz, ale chvíli také Doruky.cz, vznikl na konci roku 2015. V mateřském KKCG se totiž rozhodli využít SMS systém, který získali koupí služby 1188. Po necelých dvou letech ale začali kurýři dostávat výplaty od nových majitelů, jimiž se na začátku roku stal e-commerce akcelerátor Inveo

Z domova

– Další „pravé české“ razítko chystá Rohlik.cz. On-line supermarket zavádí nové značení českých produktů a výrobky složením i zpracováním pocházející z Česka budou v obchodě označené českou vlajkou. Pravidla vychází z metodiky ministerstva zemědělství. 

– Agentura Acomware začne řešit on-line marketing pro dětskou výživu. Vyhrála tendr v Nutricii. V rámci spolupráce bude zajišťovat nákup a správu online prostoru s cílem budování brandu značek Nutrilon a Hami.

- Neohroženým vládcem tuzemských e-shopů je stále dobírka. Letos ji využívá přibližně 34 procent zákazníků, tedy o pět procentních bodů méně než před třemi roky. On-line platbu kartou pak využívá 18 procent zákazníků. Vyplývá to z dat Heureky

Z ciziny

– Amazon se dostal do tisícovkového klubu. Jeho akcie překročily magickou hranici jednoho tisíce dolarů. Tržní hodnota firmy tak přesáhla 478 miliard dolarů. Jen tak pro představu – to je asi dvakrát víc než klasický retailový kolos Wal-Mart Stores.

Vývoj hodnoty akcií Amazonu od vstupu na burzu.
Autor: Zdroj: Yahoo Finance

Vývoj hodnoty akcií Amazonu od vstupu na burzu.

– Tři e-shopy mají zachránit Rocket Internet. Německá továrna na „kopírky“ bratří Samwerů ohlásila, že tři nejúspěšnější projekty z jejich dílny se letos mají dostat do zisku a spravit tak ne příliš uspokojivé finanční výsledky inkubátoru. Delivery Hero dokonce prý plánuje vstup na burzu. 

– Alibaba se chystá na miliardovou investici do startupu Ele.me. Ten platí za jednoho z největších hráčů na čínské scéně rozváženého jídla. S takovým balíkem v kapse se mu rázem situace zjednoduší. Informace o tom prosákly třeba i do produkce agentury Bloomberg.

Marks&Spencer spolupracuje na donášce zboží až domů s britským startupem Dropit. Ten nosí nákupy především v londýnském West Endu. Obchod je ale posledním z velkých řetězců. Dropit už postupně ulovil čtyřicet značek.

Personálie

– Bonami si pořídilo nové manažery. Nová šéfka marketingu sbírala zkušenosti v Bistro Agency, Tereza Kučerová chce Bonami dostat za hranice. Nového velitele dostane i zákaznická péče. O tu se bude starat Zdeněk Čech, který do obchodu s barevnými doplňky do domácností přichází se zkušenostmi z Notina a Mall Group. S nastavením péče o zákazníky pomáhal i v Rohlik.cz. 


Zdroj: Alza

Marek Premus.

– Personální změny pokračují i v Alze. Novým HR ředitelem se stává Marek Premus. Toho si jako nástupce vybrala dosavadní vládkyně pracovních smluv v e-shopu Iveta Volfová. Sama odchází do skupiny B. Braun.

Akce

– Po EET se (nejen) na e-shopy chystá další radost – GDPR. APEK proto připravil na úterý sešlost s právníkem Josefem Aujezdským. Tam by se mělo probírat, jak se novinka dotkne internetových obchodů a e-komerce vůbec.

Fajnšmekři jistě ocení Ecommerce Hungary Conference. V Budapešti se během sedmého a osmého června rozjede konference pořádaná tamním APEKem, který se ale jmenuje SzEK. Ten už ji pořádá po čtrnácté a jde tak o jednu z nejstarších akcí svého druhu. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).