Tak s já jsem spolupracoval se všemi národnostmi, které jste vypsal a můžu napsat, že u Američanů máte většinou pravdu.
Japonci a Korejci mi přišli podobní - nekopírují - kvůli následkům, které by z toho byly. Pokud mají pocit, že následky nehrozí, nebo že to stojí za to, tak kopírují bez morálního sebezapření. Korejci a Japonci si z hlediska technologií prošli hodně podobnou historií (Korejci o něco později). A podobnou historií si zřejmě prochází i Čína - tedy všichni si myslí, že až Čína začne vlastí tvořit vlastní technologie, že přestane tolik kopírovat. Ale Japonec před 40 - 50 lety = Korejec před 20 - 30 lety = Číňan dneska.
V případě Arabů mám tedy zkušenost jenom z jedné země, ale těm je kolem legitimity kopírování ÚPLNĚ VŠECHNO jedno. Akorát nejsou tak schopní, jako Číňani.
Píši to obecněji, nejenom co se týká audiovizuálních děl.
Vsak cely Hollywood je postaven na kradezich patentovanych technologii a bezskrupuloznim vykradani autoru.
A s tim ze Amici neco neokopirujou ... nenechte se vysmat, to mozna plati u "technologie" jak splachnout hajzlik 5x jinak ... ale v okamziku, kdy je jen miziva pravdepodobnost nejakeho zasadniho uplatneni te technologie (nebo dokonce vojenskeho vyuziti) tak slohnou na co prijdou.
Dost dlouhou dobu jsem spolupracoval s japonci, korejci, arabi, američany a všiml jsem si jednoho: Zatímco my přemýšlíme, jak co odrbat, oni tímto neztrácí čas a hledají cestu, jak vyřešit stejný problém jinak. Jinou cestou, když už nechtějí kopírovat. Slovo nechtějí není úplně správné, protože oni mají od mala v sobě zafixované, že např. fotka s (C) se nekopíruje. Pokud ji chce mít v textu, sebere se a jde ji vyfotit sám. - - - A nekrade.