Promiňte, nerozumím tomu, jak Facebook rozesílá příspěvky, ale v článku máte jeden logický lapsus.
Pokud mám 100 příznivců a FB to bude posílat 10 % (aby se to lépe počítalo), tak to dostane 10 příznivců.
Když si nafejkuju dalších 10000 (čili jich budu mít 10100), tak to FB pošle 1010 příznivcům. A pokud to rozesílá náhodně, tak 1000x to pošle fejkovejm a 10x mým skutečným příznivcům.
Takže není pravda, že zvýšením počtu příznivců se snižuje pravděpodobnost, že ti praví dostanou zprávu.
Facebook ukazuje příspěvky Stránky v průměru 4 procentům fanoušků (od prosince 2013, podle všeho to březnu omezil ještě vic). Pokud Stránka chce aby byla více vidět, musí si připlatit. Stejným způsobem omezuje viditelnost příspěvků přátel a i tam umožňuje lidem si připlatit, aby jejich příspěvky vidělo více přátel.
Dobrý den, přidávám se k příspěvkům o fi Faceklick - právě jsem mluvila s. paní Danielou . Chtěli jsme využít jako asi většina postižených, internetovou reklamu o zviditelnění autodopravy se sedačkou. Ale jak tak koukám, tak jsme narazili na pěkného podvodníka. Pan Robert Artur Pierug nebo jak se tento pán jmenuje, si hraje na zkušeného podnikatele a úspěšného businessmana - po zaplacení faktury sice po opětovném kontaktování reklamu spustí, ale to je vše ŽÁDNÉ LINKY ani KLIKY
zkrátka NIC a KONEC ................ od té doby nekomunikuje a dělá mrtvého brouka
Díky společnosti Faceclick a Robertovi Pierugovi jsem získala velké pracovní zkušenosti, které se mi hodí dodnes. Nastupovala jsem po škole bez praxe a nevěřela jsem, že by mi nějaká společnost dala šanci. Ve Faceclick jsem se toho hodně naučila a práce patřila mezi mou nejlepší zkušenost. Dobré časy to byly :-) Díky
Možná už jste se setkali s tím, že vás na Facebooku někdo oslovil s nabídkou přivedení fanoušků na vaši stránku. Ačkoliv se zdají ceny výhodné, může se tento obchod opravdu nevyplatit. Robert Artur Pierug uvádí pět důvodů, proč se tomuto budování fanouškovské základny na Facebooku raději vyvarovat.
„Nabízím Vám To se mi líbí, díky kterému se Vaše stránka posune o krok dál. Díky těmto Líbí se mi Vaše facebook stránka bude výše ve výsledkách vyhledávání. Získáte aktivní fanoušky a ještě se jim Vaše stránka bude sdílet na zdi, tudíž na ni, narazí i jejich přátelé. Moje nabídky tedy zní: 500 To se mi líbí za 400 Kč, 1000 To se mi líbí za 850 Kč, 1500 To se mi líbí za 1250 Kč, 2000 To se mi líbí za 1700 Kč.“ Třeba takto vypadá nabídka na nákup fanoušků na Facebooku, která může přijít i vám. Je skutečně tak výhodná?
Není! Mnohdy jde totiž o profily neexistujcích uživatelů, které zakládají hackeři či jiní lidé zneužívající neznalosti správců některých facebookových stránek. Vydělávají peníze na prodeji liků z těchto profilů nejrůznějším firmám, které chtějí za každou cenu zvýšit počet svých příznivců.
Ale pozor! Facebook maže falešné profily, poprvé to oficiálně potvrdil v září roku 2012, kdy některým stránkám zmizelo i několik tisíc fanoušků. V průměru mělo jít o zrušení zhruba 1 % účtů přihlášených ke každé stránce. Nenehte si tedy zkazit firemní stránky Robert Artur Pierug
Nám společnost Faceclick Robert Pierug pomohla, rozhodne nenakupujeme falešné fanoušky, čím bychom si zcela zkazili firemní stránku z pohledu statistik i budoucích placených reklam. Momentálně využíváme Facebookove aplikace pro víral, formou zábavy se dostáváme blíže k reálným fanouškům.Honza
1. Nakoupení fanoušci jsou mrtvé duše
Pokud zakoupíte fanoušky, jejichž profil je fiktivní, budou pravděpodobně neaktivní, tzv. mrtvé duše. Tím dojde ke zkreslení statistik od skutečných dat a aktivity na Facebooku už budete jen velmi těžko vyhodnocovat.
2. Naředíte si publikum
Velký problém nastane, pokud Facebook mrtvé duše, které jste si nakoupili, nesmaže. Zní to paradoxně, ale jinak se vám budou dále počítat do celkového počtu fanoušků a poměr aktivního a neaktivního publika se tím viditelně zhorší. Kvůli tomu vámi sdílené příspěvky uvidí méně uživatelů než před nákupem fanoušků.
S rozšířením vašeho publika o nakoupené fanoušky dojde k naředění relevantních uživatelů a nastává situace, kdy začnou mít příspěvky zveřejněné příslušnou stránkou menší míru odezvy. Při zveřejnění příspěvku Facebook totiž nejprve pošle obsah zlomku obecenstva, jejichž reakce je následně vyhodnocena. Pokud je u této části publika příspěvek lajknut, komentován a sdílen, Facebook ho následně zveřejní dalším odběratelům a dokonce jejich přátelům.
V případě že stránka obsahuje velké množství falešných To se mi líbí, klesá potenciál každého příspěvku a míry zapojení ze strany obecenstva.
3. Nedostanete informace k zákazníkům
Kvůli snížení dosahu příspěvků, nebudou o vašich novinkách, produktech či službách vědět relevantní fanoušci, kteří vyslovili důvěru vaší značce či produktům na základě normální reklamy nebo dokonce zcela přirozeně pomocí sociálních pluginů na vašem webu, newsletteru nebo na doporučení přátel.
Robert Artur Pierug
Připojuji se k názoru Pierug - Facebook
Optimalizace pro konverze může pomoci snížit průměrné náklady na konverzi a/nebo zvýšit objem konverzí v porovnání s optimalizací pro prokliky. Aby optimalizace na konverze fungovala, je nutné u reklamního setu získat alespoň 15 až 25 konverzí za týden. To však znesnadňuje rozjetí kampaní, kde nejsou konverze zpočátku příliš časté. Facebook tak nyní zavádí nový prvek, který spouštění reklam optimalizovaných na konverze může zjednodušit.
Jestliže si v nabídce při vytváření reklam vyberte možnost „Konverze“ jako cíl optimalizace reklam, budete se moci rozhodnout pro funkci, která zvýší zobrazování nově vytvořené reklamní sady, pokud je nedostatečná vzhledem k nízkému objemu konverzí. Pokud je tato funkce povolena a umožňuje další doručování, průměrné náklady na konverzi mohou být dočasně vyšší.
LH
FB opravdu filtruje zobrazované příspěvky. Faktorů je zřejmě celá řada, například počet oblíbených stránek toho kterého uživatele, frekvence jeho lajků, sdílení a komentářů u příspěvků dané stránky, frekvence přidávání nových příspěvků stránky, typ příspěvku atd.
Podobné je to i u přátel. Ostatně to má určitou logiku, jsou lidé, kteří mají třeba 500-1000 přátel, takže kdyby se jim zobrazovalo všechno, stejně by to nestíhali sledovat. U přátel hraje roli zařazení do blízkých přátel, vzájemné lajkování, sdílení a komentování, aktivita jednotlivých lidí, asi i počet společných přátel a další faktory.
Já to neřeším vůbec, ale dost lidí čte všechno. Někde jsem četl, že kdyby FB zobrazoval všechny příspěvky, průměrný uživatel jich dostane 1500 denně - a to by bylo naprosto neúnosné, takovou službu by lidi přestali používat, protože by to ujíždělo před očima a člověk by prakticky neměl šanci zachytit něco "důležitého", byla by to jenom změť nesmyslů které nikdo nečte a tak by tam lidi přestali chodit.
Facebook Page: Opráski sčeskí historje
Nedal jsem jí LIKE, ale mám ji v jednom svém Interest Listu a tam vidím všechny příspěvky dané stránky. Žádné omezování viditelnosti, vidím všechno. A pochybuji, že by si zrovna Opráski platili nějakou FB reklamu.
Jak to tedy je s tou omezenou viditelností je??
V článku se píše o zobrazení na zdi, nikoliv v Interest listu. Interest listy zobrazují opravdu všechny příspěvky. Ovšem Interest listy používá méně než 5 % uživatelů FB (ostatně Facebook je dost skrývá a nijak nepropaguje), tj. z pohledu vlastníka stránky to v důsledku moc neznamená. Samozřejmě pokud se mu nepodaří přesvědčit uživatele k tomu, aby si jeho stránky přidali do interest listu.
http://www.whatisedgerank.com/
Približný popis. Kompletný algoritmus podobne ako u Google nie je verejný.
Mr. Doležal, místní otporník na FB, nedávno tvrdil, že omezení se stejně týká i Interests Listů, tak díky za potvrzení, že blábolil nesmysly.
Mimochodem, před nějakým časem jsem četl desítky výzev od stránek, co sleduji, kdy autoři vyzývali všechny fanoušky, ať si je přidáme do těch Interests a Favorites, právě s odkazem na to omezování přirozeného zobrazování.
Myslím, že to používá více než 5% lidí, neboť je to jediná možnost, jak se neutopit v záplavě statusů.
Mám tam jen pár známých, vzhledem k tomu, že někde byla statistika, že jen cca 2-10procent lidí je na FB aktivních - postuje příspěvky, znamená to, že musí mít v kontaktech kolem 2-3tis lidí.
Pokud na vás denně mluví i jen 50lidí, ano, něco důležitého vám unikne a nemáte šanci to zachytit. Proto to spousta lidí nečte a nechodí tam, jen tam prostě "visí" a občas přečtou zprávy určené přímo jim.
Takze se zaregistruji na FB pod falesnym jmenem a budu tam zverejnovat nesoukrome,pripadne falesne soukrome informace.
A muzete mi rici, co to ma za smysl? To opravdu mate tolik zbytecneho casu, ze ho muzete proplacat na pouzivani pofiderni socialni site pod falesnym jmenem a s falesnymi informacemi???
OMG!
Jediny "normalni" duvod, ktery me napada by byl asi ten, ze mermomoci chcete desinformovat / nasr4t NSA a jim podobne organizace... :-)
Dobrý den, této společnosti jsem zaplatila celkově 16 000 za cílenou reklamu na Facebooku na vyprodání zboží z prodejny. Žádná reklama neproběhla, ze společnosti faceklick byly najednou nedohledatelní, na mnoho emailů přímo na jednatele a majitele společnosti pana Roberta Arthura Pieruga jsem nedostala odpověď a nakonec mi odpověděl velmi strohým emailem, že oni službu splnili. Posílala jsem dokonce oficální dopisy o reklamaci, nikdy jsem nedostaal žádnou odpověď, ani korunu peněz zpět. OPRAVDU POZOR, jsou to velcí podvodníci!!!
Dobry den, reagujeme na zpravu od Sahara . Mame naprosto stejnou zkusenost se spolecnosti Faceclick a jednanim Roberta Artura Pieruga. Tato zkusenost nas stala zatim 102.000 a skoda dale naruta.
Byli jsme nuceni podat trestni oznameni. Pokud je vas podvedenych vice, kontaktujte mne prosim na tel 603 73 59 96.
Sice je to od věci, ale nedá mi to. Zde na Lupě se již dlouho jako nejčtenější článek drží "Žít Brno už na Facebooku ...". Připadá mi to jako silně cinknuté, podle mne je název neatraktivní a obsah bezvýznamný; není mi tudíž jasné, co by na něm mohlo zajímat Brňáky, natož nebrňáky. Takže čím to? (Jen tam teď všichni nelezte ;-).)
No a teď si představ, že já mám +2000 Friends z celého světa a rozdal jsem určitě několik tisíc Likes na FB Pages, které mne zajímají. ALE na své Timeline toho mám minimum.
Všechny Friends a FB Pages mám totiž zařazené do Interests Lists dle skupin (+ dám současně UNFOLLOW) a tam vidím FAKT úplně všechny jejich příspěvky.
Dokonce v poslední době nedávám ani žádné Likes, ale zajímavou stránku si dám jen do Interest Listu a i bez mého Liku tam vidím všechny příspěvky dané stránky. Podobně průběžně u příliš publikujících Friends dám Unfollow a zařadím je jen do Interest Listu a tam zase vidím všechno.
Stačí selský rozum. Pokud máte 270 "přátel" a 30 stránek co sledujete a všichni by denně napsali jeden příspěvek, jistě nečekáte, že vám FB denně nahrne 300 příspěvků, mezi které musí ještě narvat svoje reklamy, takže více. Na takovou stránku by lidi přestali chodit, po 3 dnech by je čekalo 1000 nepřečtených příspěvků. Takže to probírá opravdu hodně a od konce minulého roku ještě více, dopad příspěvků je v řádu malých jednotek procent. A to FB už vyhlásil, že to bude nula a za počáteční šíření příspěvků od stránek bude potřeba zaplatit.
Možná někdo sleduje tak málo lidí/stránek, které tak málo publikují, že mu to FB může cpát vše a stejně dostanou jen pár příspěvků týdně, to ale asi není typický FB uživatel.
Vy na FB nějak řešíte nepřečtené příspěvky na zdi? Prostě když nejsem tři dny na FB, tak někde dole jsou věci, co nikdy už číst nebudu.
Někteří "přátelé" mi dovedou zahltit zeď opravdu hodně a myslím, že jak už tu bylo napsáno, není to nijak omezováno, stejně tak těch pár stránek co mám zalajkovaných, také z nich vidím vše.
Ano, je to tak, pořád to bude dostávat deset procent z těch skutečných fanoušků.
Pokud je to tedy nějak rovnoměrně rozvržené, pokud je to tak jak píše Dočekal a ještě někdo v diskuzi, bude to dostávat více než deset procent skutečných fanoušků, protože je to vybíráno podle aktivity fandů a ta bude u skutečných profilů větší než u fejků.
Závěr tedy je - dělejte to, skuteční fandové budou častěji obesíláni příspěvkama.
Já vím, že se o té omezené viditelnosti mluví a píše všude možně, ALE když náhodně kouknu na některé stránky na FB, kterým jsem dal Like, tak vidím na své Timeline všechny jejich příspěvky, co mají i při kontrole na jejich Timeline.
Dělám něco jinak nebo čím to může být? Počtem fanoušků, kvalitou stránek, že jsou v AJ, že jsem u nich komentoval nebo dal více Likes?
Sleduji nějaké jiné stránky, než všichni "analytici"?
Takže když se stanu fanouškem nějaké stránky, která mě fakt zajímá, neznamená to, že budu dostávat všechny příspěvky, co se na té stránce zobrazí do timeline? Facebook nějak vyhodnocuje komu to zobrazí a komu ne?
Pomíjím fakt, že marketingový dopad likes a sdílení se limitně blíži nule, jak už se přesvědčil nejeden svolávač demonstrací za cokoliv :-)