Podle dosavadních výsledků šetření Evropské komise je při nákupu letenek přes Internet šizen a klamán zavádějícími informacemi či nepravdivou reklamou každý třetí zákazník v Evropské unii. V posledních sedmi měsících z 386 kontrolovaných webových stránek zaměřujících se na prodej letenek 137 porušovalo evropské zákony na ochranu spotřebitelů, tedy přibližně jedna třetina.
Je nepřijatelné, aby byl každý třetí zákazník, který si rezervuje letenku pomocí Internetu, ošizen nebo uveden v omyl,
prohlásila Meglena Kunevová, evropská komisařka, která má na starost ochranu spotřebitelů. Největším prohřeškem je klamavé udávání cen.
Mé poselství leteckým společnostem je jasné: jednejte nyní nebo budeme jednat my. Je třeba, abychom do 1. května příštího roku měli věrohodné důkazy o nápravě prodejních a marketingových praktik v odvětví letecké dopravy, nebo budeme nuceni zasáhnout,
řekla podle ČTK eurokomisařka Kunenová. Šetření Evropské komise se netýká webových stránek z Česka ani Slovenska. (Finanční noviny)