Zklamal jste me, pane Docekale... Konkretne od vas bych ocekaval trochu vice nadhledu a take rozhledu. Internetova reklama je predevsim obrovsky byznys - opravdu ohromny - a tusim, ze nekomu, kdo z neho "doluje", uz v posledni dobe prestalo prset, a zacina pouze kapat, proto najednou ten humbuk kvuli blokovani.
Co takhle se na to podivat tak, ze stejne jako napriklad Flash samotny, tak i princip klikaci bannerove reklamy se prezil a miri uz jen do ucebnic dejin, uzivatele ho nechteji, a je treba tedy vymyslet jiny, novy a lepsi byznys model, jak ten marketing a reklamu delat?
Uz vase zminka o whitelistingu ... jakykoliv blokator, ktery zacne byt sam defacto poskytovatelem reklamy, bude casem eliminovan. Ofenziva vedena na soucasnou podobu a system reklamy na internetu nemuze byt zmenena takovym pruhlednym krokem. To bych spise veril tomu, ze nektere pokrocilejsi blokatory reklamy se stanou placenymi za to, ze budou spolehlive blokovat vsechno a vsude.
Je treba se poucit v zoufalem boji o autorska prava, kde nekterym jeho ucastnikum vyrazne ujel technologicky vlak, a proste jen vymyslet novy zpusob a cesty, ktere uzivatele prijmou nebo alespon budou tolerovat.
Jinudy uz dle me cesta nevede...