E-mail Seznamu pokulhává

7. 5. 1999
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Raketový start v minulých měsících zažil freemail Seznamu - zčásti pro své nepochybné kvality, ale zejména díky nepřehlédnutelnému propagačnímu potenciálu, který Seznam má. V poslední době se však zdá, že se začíná zadýchávat: nárůst uživatelů vydatně převyšuje posilování kapacit.

Raketový start v minulých měsících zažil freemail Seznamu – zčásti pro své nepochybné kvality, ale zejména díky nepřehlédnutelnému propagačnímu potenciálu, který Seznam má. V poslední době se však zdá, že se začíná zadýchávat: nárůst uživatelů vydatně převyšuje posilování kapacit.

Existuje spolehlivý způsob, jakým se velmi často dozvídáme o problémech některé z freemailových služeb, které u nás působí. Na Lupě je totiž od počátku její existence možnost přihlásit si zasílání denních či týdenních anotací článků. V současné době máme zhruba tisíc „dušiček“ a řada z nich má pochopitelně své schránky umístěny u různých freemailů. Jakmile tedy dojde k nějakému výpadku, okamžitě to poznáme, protože se nám desítky našich zásilek vrátí zhavarovaných; samozřejmě pokud je problém přímo v přijímání a pokud se strefí do ranědopolední doby, kdy anotace rozesíláme. Podobným způsobem mají jasno také správci elektronických konferencí.

V poslední době, musím to zaklepat, k výpadkům tohoto charakteru příliš nedocházelo, nebo jsme na ně aspoň nenarazili. Před krátkým časem se však začaly vystrkovat růžky u E-mailu Seznamu: sem tam něco nebylo doručeno, sem tam se něco vrátilo. Jak jsem byl navíc upozorněn několika různými uživateli této služby, práce s ní v současné době velmi pomalá, doručování mailů trvá oproti běžným několika minutám často i pár hodin, občas se vůbec nedá přihlásit. Pokusil jsem se to vyzkoušet na vlastní kůži, ale nepodařilo: systém mne totiž vůbec nenechal přihlásit:

[Obrázek 'Chyba systému']

Počet uživatelů se zvyšuje rychleji, než stačíme nakupovat nové stroje. Tento problém tíží všechny provozovatele služeb s vysokou návštěvností a právě freemaily jsou na tom podle mého názoru jedny z nejhůře – reklama se na nich u nás prodává notně hůře, než na katalogových serverech, ale tisíce nových uživatelů měsíčně žerou kapacity hůř než sarančata.

Marek Antoš


Starší, související články:

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).