Crowdfundigová kampaň DVTV odstartuje v neděli 31. května na serveru Startovač. Internetová televize, která vznikla po odchodu dlouholetých moderátorů České televize z Kavčích hor, chce jejím prostřednictvím vybrat 750 tisíc Kč na další rozšíření svého vysílání.
„To všechno kvůli tomu, abychom vám mohli nabídnout víc rozhovorů, abychom mohli natáčet po České republice, abychom mohli vyjíždět do regionů, mohli natáčet série speciálních rozhovorů nebo třeba předvolební debaty,“ vysvětluje v „narozeninovém“ videu moderátor Martin Veselovský.
Kromě toho chce DVTV peníze použít na rozšíření svého týmu, zejména kameramanů či rešeršistů. „Dnes máme na rešerše jednoho člověka, a to se v podstatě nedá zvládat,“ řekl Lupě Veselovský. Nové redaktory či moderátory ale DVTV podle něj zatím přijímat nehodlá.
K dalším plánům televize patří spuštění zvukových podcastů, vydávání týdenního souhrnu z nejzajímavějších videí či publikování textových přepisů videorozhovorů.
Čtvrt milionu zobrazení
Projekt je podle Veselovského úspěšnější, než čekal. Podle NetMonitoru zaznamenala videosekce Aktuálně.cz, pod kterou DVTV spadá, letos v dubnu 499 533 RU. Oproti prvním měsícům fungování DVTV je to růst na více než dvojnásobek.
„Více než sto videí dosáhlo nejméně na padesát tisíc zobrazení a dvacet našich rozhovorů a diskusí přesáhlo dokonce metu 100 000, ty nejúspěšnější pak mají přes čtvrt milionu,“ prozradil Veselovský v dubnovém čísle měsíčníku Reportér.
DVTV vznikla jako spolupráce vydavatelství Economia a firmy, kterou si založil tým bývalých spolupracovníků z České televize. Podle smlouvy funguje DVTV jako nezávislý dodavatel určitého množství videí, za která jí Economia platí fixní částku. Projekt je financovaný čistě z reklamy.