Hlavní navigace

DVB-T je v Evropě druhou nejoblíbenější platformou po satelitu

7. 12. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Digitální kabelová televize DVB-C Autor: 115393
Digitální kabelová televize DVB-C
7. 12. 2007

Zemské digitální televizní vysílání ve formátu DVB-T je druhým nejrozšířenější, způsobem distribuce digitální televize v Evropě hned po satelitu. Vyplývá to z průzkumu italského e-Media Institutu. V červnu 2007 přijímalo zemské digitální vysílání 25 milionů domácností v západní Evropě, zatímco satelitní digitální televizi 37 milionů.

Digitální kabelovou televizi využívalo ve stejném období 13 milionů západoevropských domácností a IPTV čtyři miliony domácností. V porovnání s podobným průzkumem z prosince 2005 vzrostl počet domácností s příjmem zemské digitální televize o 14 milionů. Přímo v Itálii přešlo na příjem DVB-T do konce letošního září 17 procent domácností. Podle e-Media Institutu to je méně, než se předpokládalo přede dvěma lety, kdy země zahajovala řádné digitální vysílání.

Podle současných prognóz by před koncem roku 2010 měla na zemský digitální příjem televize přejít polovina italských domácností. Z průzkumu e-Media Institutu rovněž vyplynulo, že v průběhu následujících tří let všechny evropské země rozšíří zásah signálu DVB-T až na 90 procent domácností. To však neznamená, že všechny tyto domácnosti budou přijímat televizi pozemně.

WT100

Jedinou výjimkou mezi digitalizovanými evropskými zeměmi bude Německo, kde silně převažuje analogový příjem kabelové televize nad digitálním. V Itálii vzroste penetrace digitální televize do konce roku 2010 o 87 procent, hlavně díky DVB-T. Na pěti největších evropských trzích, tedy ve Francii, Německu, Velké Británii a Španělsku, budou hlavním tahounem digitalizace platformy DVB-T a IPTV.

U zemské digitální televize se u těchto pěti zemí očekává nárůst penetrace mezi lety 2006 až 2010 o čtyřicet procent, u IPTV o 27 procent.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).