Přirozeně jako primární (i sekundární, co si budeme namlouvat) vyhledávač používám Google! Seznam - najdu tam, co neznám. Google - najdu tam, co hledám. Ať si Dušan říká co chce. :-))
Že v ČR těží především z obrovského konzervatismu lidí dokazuje i to, že pokus o expanzi na Slovensko byl obrovský neúspěch.
Seznam nemám rád především proto, že NEINOVUJE. Brzdí tak celou společnost před zahraničním pokrokem a místo něj lidem předhazuje zastaralé služby. Takže většina lidí u nás si myslí, že nejlepší freemail = Seznam, nejlepší vyhledávač = Seznam, nejlepší realitní server = sreality.cz, nejlepší zpravodajství = novinky.cz atd.
Kdyby tu nic z toho nebylo, lidé by objevily zahraniční špičky a zjistili by, že byli Seznamem zakonzervování v 90. letech minulého století.
Proč tam zvete reprezentata toho neschopného vyhledávače proti kterému každý protestuje, raději si pozvěte hvězdu světového vyhledávání - ano myslím samozřejmě Hejla :D
**** kdy indexujeme přibližně 350 milionů českých stránek. V takovém množství materiálu se jednoduše nedá „přehrabovat“ ručně a nějakým způsobem například upravovat pořadí výsledků.****
Jistě nelze ručně upravovat 350 milionů stránek, dělají to jinak. Vytáhnou si několik stovek komerčně nejzajímavějších keywords a ty se již ručně zpracovat dají. Proč by někdo plýtval kapacitou kvůli stránkam na pokraji zájmu že. Jako třešničku na dortu pak obchoďáci seznamu obvolávají provozovatele webů, kteří jsou na nějaké zajímavé slovo nahoře a neplatí patřičné výpalné v podobě firemního zápisu nebo alespoň skliku. Po jednom takovém telefonátu jsem si po asi třech hodinách všimnul, že web který byl rok nahoře se propadl o více než 50 míst. Tohle jsou metody, které Google nepraktikuje. Pro mě je prostě Google západ a Seznam východ.
První hledač Seznamu (Kompas) napsali Ivo Lukačovič a Štěpán Škrob. Byl to takový první pokus. Nepříliš úspěšný, neboť Seznam poté používal hledání Jyxo.
Okolo roku 2006 Seznam opět oprášil (vyvinul) vlastní hledač a nasadil jej. Až do července 2009 jej úspěšně vylepšoval, v této době byly jeho výsledky výborné a takřka se kvalitou blížil Google.
V té době jsem Seznam chválil, což mohu dokázat mojí korespondencí s panem Štěpánem Škrobem.
V září-říjnu 2009 Seznam nasadil novou verzi hledače, a ta je úplně špatně:
- bezobsažné stránky, sbírky linků a MFAčka nahoře
- kvalitní a obsahové stránky dole nebo nikde
- velká fluktuace pořadí výsledků (o stovky a více procent ze dne na den)
- katastrofální techhelp (standarsní odpověď: "optimaoizujte si WWW stránka)
Nemá to nic společného se snippety, stejné je to u jednoslovných klíčových slov.
Sorry, pane Janovský, ale zdá se mi, že tato změna je spojena s Vaší osobou. Taky to může být tím, že jste pravděpodobně dobrý webmaster a popisovač jak psát web, ale než jste nastoupil do Seznamu, měl jste minimum zkušeností s konstrukcí algoritmu hledání (dělal jste AdSense, což je ale trošku něco jiného, že? - i když možná v případě Seznamu...). Je to jako kdyby dobrého pěchotního vojáka udělali ze dne na den armádním generálem. A (četl jsem Vaše osobní stránky i jakpastweb) sorry, dřív jste býval trošku jiný, osobně i profesně (žeby Vás změnily kariéra či prachy?).
Viz Anketa k tomuto článku výše (stav k 28.5.2010 8:00):
Google 82%
Jyxo 4%
Yahoo 0%
Bing 1%
Seznam 12%
Jiný 1%
Odpovědělo 427 čtenářů.
Tady už je to drtivé...
3. Křištálová lupa
[url]http://fulltext.sblog.cz/2009/11/27/43[/url]
Ovšem hlasování proběhlo do začátku září 2009, tedy v době, kdy hledání na Seznamu bylo v pořádku.
Viz diskuze.
Cca 60 procent příspěvků je tam záporných, tedy kritizujících hledání na Seznamu.
Všimněte si též, že už přes půl roku do blogu fulltextu Seznamu nikdo ze Seznamu nepřispěl.
4. Situace v Seznamu
Nemůžu potvrdit, že by mi po pádu stránek někdo ze Seznamu volal aktivně a nabízel SKlik. Ale můžu potvrdit, že jsem volal mému známému - obchodníkovi Seznamu, a ten mi řekl: "Zaplaťte se SKlik". A dále se zmínil o tom, že na jednm setkání pracovníků Seznamu se obchodníci vzbouřili a chtěli po vedení Seznamu zlepšení kvality hledání. A bylo jim řečeno, že fulltext na Seznamu je "chráněné území", tamní pracovníci jsou "chráněná zvěř" a aby se do toho nepletli.
A v jednom z příspěvků na Webtrhu byl citován insider ze Seznamu, který říkal přibližně (teďky to nemůžu najít), že řadoví pracovníci jsou z přístupu vedení fulltextu také znechuceni.
Zdá se, že hlavní příčinou té mizerie je, že Seznam špatně odlišuje Black SEO od White SEO, hlavně linkbulding. Vedení fulltextu na Seznamu považuje jakékoli SEO za směs španělské chřipky a dýmového moru a snaži se SEO jakýmikoli prostředky vymítit. Tématicky spojené stránky, netématicky spojené stránky, všecko jedno, musí to pryč.
Cituji Dušana Janovského (Webtrh, 27.3.2010):
"Ten stav nepovažuju za ideální, ale je to na správné cestě. Jenom pozor, nemyslím si, že se vám bude výsledek líbit. Všichni, kdo hrajete SEO, byste měli vzít na vědomí, že to je hra s nulovým součtem."
5. Špatný seznam
Hledání na Seznamu, klíčové slovo "špatný seznam":
[url]http://search.seznam.cz/?sourceid=szn-HP&thru=&q=%C5%A1patn%C3%BD+seznam[/url]
Mrkněte se na první link, je to docela zábavné.
Ale trošku vážněji:
Protože se na stránce "seznam.cz" kombinace "špatný seznam" a dokonce ani slovo "špatný" nevyskytuje, myslím, že to znamená:
- Seznam při hledání preferuje sám sebe
- hledání na Seznamu je špatné (tedy pořadí nalezených linků) - jak může být úplně nahoře link na stránku, kde se jedno ze dvou hledaných slov vůbec nevyskytuje?
6. Řada diskuzních fór
Na Netu (Lupa, Webtrh apod.) je řada diskuzních fór a blogů. které se špatnou kvalitou hledání na Seznamu zabývají. Jedná se o hodně stovek (možná už přes tisíc kritckých příspěvků.
Krom toho jsou na Webtrhu tato fóra mazána, možná se Webtr Seznamu bojí, možná Seznam zatlačil?
7. Možné příčiny
- Seznam na hledání kašle, je mu jedno, jak je kvalitní či nekvalitní. Ivoš má vystaráno, stará se spíše o pejska a chodí po pralesích, a jeho následovnící ot vedou od deseti k pěti.
- naopak, možná se jedná o úmysl znejistit celou webmasterskou veřejnost za účelem plaťte si Sklik; dobrý návod k tomu poskytují detektivky Ed Mc Baina (Hluchý...)
8. Trochu zábavy
Seznam Story
ČTK (16.1.2050): Dnes se v Praze dožívá 100 let poslední žijící obdivovatel Seznamu.cz. Vysvětlení pro mladší ročníky: Seznam.cz byl na počátku tisíciletí jeden z nejvýznamějších českých portálů. Měl raketový start. Začal klesat poté, co jeho zakladatel Ivo L. prodal roku 2008 svůj podíl, nechal se zvolit čestným předsedou Seznamu.cz, pouze se toulal po pralesích a do Seznamu si chodil jen jednou měsičně pro tučný šek za čestné předsednictví. Jeho následovníci se dopustili mnoha chyb, namátkou jmenujme katastrofální změnu algoritmu hledání koncem roku 2009, chybnou obchodní politiku v SReality v roce 2010 a zpoplatnění všech zápisů v katalogu v roce 2011. Již v roce 2015 byl Seznam překonán v ČR Googlem, od roku 2018 se vlády (ostatně jako v celém světě) ujal New Search Engine moravského programátora Petra Hejla. Jestě v roce 2020 hlasovali pro Seznam v Křišťálové lupě 3 příznivci, ovšem v kategorii "Historie Internetu". Po ukončen provozu portálu Seznam se doména seznam.cz se poté třikrát neúspěšně prodávala na akuci v akro.cz s vyvolávací cenou 10 tisíc Kč. Nakonec se osiřelé domény ujmula spolešnost Sex.cz, s.r.o., která na ní, stejně jako na doménách sextrh.cz, lupá.cz a sexživě.cz, provozovala seznam erotických podniků.
PS
Mimo některá fakta jsou výše napsány mé subjektivní názory.
Nemluvě o tom, že Googlu se dá věřit, že jsou týmy AdWords a vyhledávání striktně oddělené. Seznamu se toto věřit nedá - na to jsou příliš malí.
Takže bych to viděl takto: tým Sklik vyhodnocuje nejdražší slova, pak se na to udělá vlastní služba a tým vyhledávání ji procpe nahoru. Konkurence se zničí a penízky se sypou správným směrem - Seznamu.
Viz sreality, sauto, novinky, sfinance atd. Najít díky skliku lukrativní obor a pak všechny zničit vlastní službou, která je tlačená přes homepage. Já tomu říkám svinsvo.
Je vidět, že tam u vás v Seznamu jste už natolik utržení od reality, že vám musí někdo zvenčí otevřít oči.
Lidi vaše služby nepoužívají proto, že jsou nějaké geniální díky "titěrné práci". Kdepak! Oni je používají proto, že jsou konzervativní a žádné jiné neznají. A každý ví, že co předhodíte na homepage, tam se lidi nacpou.
Jenže vy místo abyste si řekli, super, dáme lidem nejlepší služby na světě, tak jste si naopak řekli: "Ať to je šmejd jaký chce, stejně na to lezou. Tak co bychom se snažili, ušetříme". A to navzdory tomu, že sedíte na obrovské kupě hotovosti.
Například poslední redesign srealit se odehrál přesně v tomto duchu totálního nezájmu o své zákazníky.
Seznam nepoužívám vůbec, jen velmi sporadicky. POužívám Google.
Ale mám pocit, že Google silně nestíhá. Že asi je stránek moc, takže Google fixluje a navštěvuje jen známější stránky.
Protože když hledám něco odborného, často najdu stránku, která není indexována v Google, a je daleko relevantnější, než ty, které jsou v Google.
Navíc mám pocit, že Google tím, že se dá snadno ovlivnit, a že částečně rezignoval, už není zdaleka tak dobrý. Seznam je na tom asi ještě hůř.
Když něco hledám, skoro vždy je tam několik stárnek z webů, které jsou známé. Vždy je tam wikipedie, vždy je tam vše se známých webů. Tipnul bych si, že má Google rozdělené weby na ty, kterým nadržuje, a ty indexuje (odhadem tam desetina až setina celého internetu), a na zbytek (90–99% internetu), který nechce, nebo nestíhá indexovat a ve výsledcích se téměř neprojevují. Často tam nejsou vůbec.
Pokud hledám hodně odborné věci, které často nejsou pro laiky, pak jsou často na stránkách ignorovaných Googlem. Protože je to v zahraničí, nemohu používat ani seznam. Často se tam dostanu z jiných vyhledávačů, byť výsledky jsou bordelóznější, ale jsou tam často i stránky, které Google vůbec v indexu nemá.
Upřímně bych uvítal njakou konkurenci pro Google, protože mám pocit, že asi nestíhá, a rozhodl se proto většinu internetu vynechat. Ale interním procesům nerozumím.
To, že někde něco navštíví Googlebot neznamená, že stránky jsou pak v indexu.
Ostatně na mých stránkách řádí Googlebot tak, že dělá většinu trafficu a navštěvuje mně neskutečněkrát za den. Ovšem v indexu se nic nemění a stárnky se tam objevují klidně i s několikaměsíčním zpožděním v okamžiku, kdy jsou už dávno vyhledatelné přes Seznam, Bing i Yahoo, ale nikoli přes Google.
Ovšem roboti od Seznamu, Bingo i Yahoo i další navštíví tutéž stránku později a daleko zřídkavěji, než googlebot.
Když napíšu, že používám Google a jsem ze Seznamu budu jako blbec? Nikoho tady za jeho názory netrestaj, stejně tak nevím o tom, že by se rozdávaly prémie za oslavné komentáře Seznamu (to by jich tady bylo MNOHEM více :-))). Není tedy "blbec" spíš ten, kdo jako fanoušek Seznamu vystupuje jen tajně? A vůbec, proč by tady měl být někdo za svůj názor označován za blbce?
Chtel jsem se zeptat, co myslite tim "tolik zaplacených odkazů"? Mam dojem, ze to je nejaka magicka formule. Pritom pocet inzeratu na googlu a na seznamu je 14 ke 13-ti sice ve prospech seznamu, ale 2 z top pozice se opakuji i dole. Tolik znamena o jeden mene?
Ja osobne pouzivam oba, jak google, tak i seznam, protoze mam alespon vice nalezenych relevantnich vysledku.
V tomto případě bylo označení za blbce navíc ne pro samotný názor, ale pro hodně průhlednou snahu utajit svůj vztah k Seznamu (vystupování jako fanoušek, označování Seznamu nikoliv jako "my", ale jako "oni").
A je to tady. Vsichni sborne pluji(tomu malu co to nedela se omlouvam za globalizaci:) na seznam, jak je chaby, jak jsou trapni atd.
Z logiky veci vyplyva, ze tym stonasobne vetsi(a to je ta kardinalita jeste vetsi) vytvori kvalitnejsi produkt nez ten maly. Moznosti googlu oproti seznamu jsou nesmirne. Stejne tak trh na kterem se pohybuje a tudiz prostredky kterymi disponuje atd. atd. Z toho vyplyva, ze v ocich odborne verejnosti(a ted jsem minimalne polovinu ctenaru lupy velmi silne nadhodnotil) se seznam nemuze rovnat googlu. A i v seznamu to dobre vedi.
Presto je zde nekolik duvodu pro obdiv a nejaky prostor pro narodni hrdost, protoze v tomhle jsme unikum.
Seznam samozrejme musi sahat i k opatrenim, ktera nejsou popularni, ale to je bohuzel boj o zivot a udrzeni dobre financni bilance.
Takze prosim Vas zkoumejte, co pozitivniho seznam prinasi. Jestli seznam je schopen uspokojit pozadavky nadpolovicni vetsiny uzivatelu v CR, budme za to radi. Misto reci o znovuobjevovani kola mi radsi reknete, kolik prispiva na danich do ceske pokladny google? A kolik absolventu VS v CR zamestnava google? Ja osobne se dokazu spise ztotoznit se zaujatym fandenim, nez s casto neopodstatnenym urazenim. V zahranici nam ho zavideji a my si po nem pliveme, to je primitivismus nejtezsiho kalibru.
Nidko nikoho neunti ho pouzivat, ale kdyz se mu dari(tzn ze ho evidentne nekdo pouziva), tak mu to prejme.
Ja osobne pouzivam google, mam dokonce homepage na igoogle.com a tam mam dokonce pristup na gmail.com, takze z nejakeho seznamactvi nemuzu byt podezrivan, ale seznamu proste fandim.
K čemu asi? Nejspíš to nehledá samostatně, ale jako součást nějakého dotazu, kterým nás neobtěžoval. A hádám, že 99% procent výsledků obsahuje buď 5V nebo -5V. A dále hádám, že v tom obvodu/zapojení, co hledá bude beztak přítomno i 5V i -5V, takže i kdyby se mu podařilo natvrdo vyfiltrovat 5V/+5V, tak by si nepomohl.
Objektivně nikdo v seznam si nemyslí, že není co zlepšovat. Je to pro nás výzva a upřímně si myslím, že na to máme.
Služby jsou slušné, nikoliv nejlepší a to je málo. Moje vyjádření o pýše jsem myslem vážně. Jsem pyšný na to, že podobná situace jako je u nás je vyjímečná, že můžu dělat věci, které mi ostatní evropské trhy neumožňují a to je důvod proč se seznam zaslouží mou pýchu.
Nechci aby to znělo ani trochu pateticky, ale všichni projevili sezonní národní hrdost ted s hokejistama. Co na tom, že nebyli objektivně nejlepší, že po cestě do finále měli parkrát namále a velké štestí. Nikoho to nezajímá, protože oni to vyhráli. Ano seznam není objektivně nejlepší ve všem co dělá, ale kombinace těch věcí co dělá je nejlepší a vede k vítězství. Proto vyhrál a dle mě toto si pýchu zasloučí, protože je to vítězství tečka cz.
Nikomu tento názor nevnucuji. Nemám problém s nálepkou "oddaného zaměstnance", "vymytého mozku" a já nevím co ještě. A že jich dostanu :)).
Už naprosto dávno nespoléhám při detekci na user agent string.
Googlebot sám občas používá (byť zřídka) falešný user agent string, například se maskuje za firefox, aby zjistil, zda stránka vrátí stejný výsledek a zda Google nepodvrhuje falešný obsah.
Já nijak vyhledávači nic neměním, protože obsah stránky je napůl nadšenecký. Googlebot ovšem detekuji, protože počet návštěv je opravdu enormní a značně to zkresluje statistiky.
Negativní reakce se vyskytnou u každé větší firmy, takže bych byl v klidu. Jak Seznamu, tak i velkého Google se občas něco podělá (aby ne při tom množství lidí). Co je ale u Seznamu skutečný problém a co štve spoustu lidí jsou silně nestabilní výsledky fulltextu. Je asi všem jasné, že si s fulltextem můžete dělat co chcete a negarantujete výsledky, ale podle mě by změny měly být spíš evoluční, než taková drasťárna kterou předvádíte v současnosti. Že tím kazíte obchod spoustě shopů co nejedou fér je jedna věc, ale bohužel se Vaše změny často negativně dotýkají i férových webů, které třeba můžou být závislé na mediálkách a garancích impresí - a pokud má takový web vycházet z jediné jistoty (direct traffic), nemusí dnes ani začínat. Ono by se klukům ze Seznamu taky asi nelíbilo, pokud by ze dne na den přestali prodejci PC důchodcům a BFU nastavovat Google místo Seznamu jako HP - to by byl fičák v návštěvnosti .)
To snad nemyslíte vážně!
Jakpsátweb je nejhorší plátek o tom, jak psát Web, protože většina příspěvků nebyla ani porovnána s tím, co se najde ke shodné problematice na serverech ve světě.
Ale možná autor nehledal stejné (anglické) termíny přes Google ale přes Seznam!
Proč tak silná slova? Prostě to zastaralo. Na internetu čas běží trošku rychleji než jinde, takže "starý manuál" rovná se "žádný manuál". Případně "kompletně zavádějící manuál, který tvrdí překonané nesmysly a svádí začátečníky k hovadským návykům"
podívejte se, kdy ten web vznikl... v době kdy seznam neznal pojem fulltext ;-) samozřejmě že za těch já nevím 15 let ten web zestárnul.. ale já na něj dodneš chodím, když si přesně nemůžu vybavit nějakou syntaxi css stylu..
.....A nejen proto fandim Seznamu a má v tomto moji podporu, jelikož ten vyhledávač zdaleka není tak špatný, jak všichni "googliské" tak s oblibou tvrdí....
Váš názor Vám neberu, ale ostatním dodám - z první formulace je zřejmá osobní zainteresovanost na názoru, zatímco v té druhé je záměrně skrývaná (proč, snaží se snad diskutující vyvolat dojem, že má nezávislý pohled na věc?).
Petr, nauč sa používať google a potom pindaj.
Google hľadá relevantné výsledky nie presnú frázu, ak chceš len presnú frázu alebo súčasne všetky KW tak na to sú príkazy.
Ale zas keď niekto za roky používania google na to neprišiel, tak nech radšej ostane na sezname.
Jak často kontrolujete pozice svých webů ve vyhledávání?
Máme zkušenost, že dojem podobný vašemu vzniká následovně:
- majitel webu si kontroluje pozici ve vyhledávání náhodně párkrát do roka,
- zavolá mu obchodní zástupce seznamu a nabízí produkty,
- majitele napadne že na vyhledávání v seznamu vlastně byl a že by si to zase mohl zkontrolovat,
- zjistí že není na prvním místě/stránce jako před půlrokem,
- ...a pak nám píše: před časem jsem byl první, vůbec nic jsem nedělal a teď jsem se propad...
Vysvětlení je jednoduché - nepropadl se teď ale jeho pozice se měnila už dlouho, akorát o tom nevěděl. Vyhledáváni se vyvíjí a konkurence nespí...
To že si spojil návštěvu obchodního zástupce s propadem v hledání je jen jeho imaginace. Výsledky fulltextového vyhledávání jsou postavené čistě na relevanci. Žádná pozice si nijak nedá koupit ani zaplatit.
Dovolim si s vami nesouhlasit, predevsim v teto veti, ktera je hodne kontroverzni "Seznam nemám rád především proto, že NEINOVUJE. Brzdí tak celou společnost před zahraničním pokrokem a místo něj lidem předhazuje zastaralé služby."
Zkuste si to napsat na jinou spolecnost budete na tom uplne stejne. Copak nekdo lidi nuti, aby cetli novinky.cz? A presto vsechny zpravodajske servery novinky kopiruji. Copak nekdo lidi nuti aby pouzivali sreality. A presto je to nejvetsi realitni server v cr. Je za tim titerna prace vsech, kteri na te ci one sluzbe odvadeji kvalitni praci, ta prace je zivi delaji ji radi a nakonec odvadi dane v cr.
Nikdo nebrani zadne cizi spolecnosti, aby pro cechy delala sve aplikace a nikdo nebrani cechum, aby je pouzivali a presto tomu tak v cr neni. Nikdo taky nikdy nerekl a nenapsal, ze seznam ma ty nejlepsi aplikace na svete. Moc dobre si vsichni uvedomuji, ze je potreba je stale zlepsovat. Nicmene zdroje jsou omezene.
Vite, kritizovat umi kazdy s tou kreativitou uz je to horsi. A zkritizovat praci jinych lidi ackoliv o ni nic nevite povazuji za slusne receno nevkusne.
K tomu ani nepotřebují data skliku. Naprosto s vámi souhlasím, že se jim nedá věřit protože jsou příliš malí. Vím o lidech, kteří v seznamu pracovali/pracují a hlavní motivace je že jsou v systému a můžou jej využívat/zneužívat. S tím ale DJ nemůže příliš udělat, je to dané malostí trhu.
Co by vam to prineslo Vam v pripade zajmu rad vysvetlim a priblizne i spocitam pokus to opravdu netusite. Vim ale co Vam to urciteze neprinese - dobrou karmu :)
Když už jsem blbec, tak nepřispívám do diskuze jako "fanoušek Seznamu", když jsem u něj zaměstnán. Pokud neodolatelně toužím vystupovat jako fanoušek Seznamu a nechci vypadat jako blbec, použiju anonymizer nebo si oslavné příspěvky nechám na doma z privátní IP.
Je to velice jednoduše pojatý názor bez špetky nadhledu. Je třeba vzít v úvahu na jakém trhu se pohybuje celosvětově Google a na jakém Seznam a jakými disponují zdroji. Kdybych měl za sebou takový silný kapitál jako Google, také bych řešil daleko méně věcí za které bych chtěl platit. Odlišná strategie a obchodní politika je navíc naprosto běžná věc a zná to každý průměrně vzdělaný člověk. Navíc to co popisuješ je pouze tvůj odhad bez jakéhokoli důkazu. Stejně tak do toho mohli vstoupit jiné subjekty, které se naprosto legálně dostali před tebou popisovaný odkaz. Je to jen jeden případ a může to být stejně tak pravda, jako náhoda. Je mi taky sympatický, že česká firma to natírá takovému gigantu jako je Google na našem trhu. A nejen proto fandim Seznamu a má v tomto moji podporu, jelikož ten vyhledávač zdaleka není tak špatný, jak všichni "googliské" tak s oblibou tvrdí....
Ne, jako blbec vypadá ten, kdo se snaží vystupovat jako fanoušek Seznamu a přitom mu nedochází, že všichni vidíme, že pro Seznam dělá a tudíž je jeho názor SILNĚ ovlivněn, ne-li zkreslen. Kdyby na férovku napsal - dělám pro Seznam a myslím, že to tu děláme lépe než Google, je to naprosto OK. Ale schovávání zaměstnance za fanouška je známka debility. A neschopnost poznat, kdy je člověk za blbce, také o něčem svědčí.
Nicméně musím říct, že z titulu svého zaměstnání, tedy SEO & Marketing konzultanta mi to, že Seznam.cz v Česku je velmi vyhovuje - je nás strašně málo těch, kteří rozumí pořádně S i G a protože není indexován svět, tak jste schopni na zahraniční slova předhánět i celosvětově mnohem známější konkurenci, což u google moc nejde.
Zaměstnanec má zakázáno "fandit" značce, produktu, nebo společnosti pro kterou pracuje? (: Fakt, že v Česku jsou lidi v práci spíše zpruzení, že vůbec musí něco dělat, ale obecně nevidím nic špatného na tom, že člověk má rád svou práci. Nebo vy ano?
No přiznám se, že si tu připadám jak na diskuzi ve zvláštní škole. Samozřejmě, že zaměstnanec nemá zakázáno fandit své firmě, ale je dost nefér onu firmu rádoby nenápadně opěvovat.
To fakt nevidíte rozdíl mezi tím, když zaměstnanec Seznamu řekne "myslím, že to v Seznamu děláme lepší než u Googlu" oproti rádoby anonymnímu pochválení třetí strany "firmě Seznam fandím, dělají to opravdu dobře"?
Vždy jsem si myslel, že netové diskuze mají obrovskou výhodu, že jsou psané, tudíž nikdo nemůže tvrdit, že se přeslechl, že tomu nerozuměl apod. Může si příspěvek přečíst v klidu a třeba 20x, než ho pochopí. Přesto vy z kritiky pseudoanonymního vychvalování Seznamu uděláte to, že člověk ma zakázáno fandit firmě, pro kterou dělá.
Poslední dobou se často stane, že najde stránku, kde nejsou všechny zadaná klíčová slova. Dost často je tam link na wiki, ale to že tam chybí nějaké zadané slovo, které teprve omezí nálezy na to co hledám mu nevadí. Po studiu jejich návodu, jsem se dočetl, že to je vlastně správně, že si to prostě domýšlejí podle ratingu dalších slov a nějakého tajného algoritmu. Bohužel v těchto případech většinou vyhledávání ztratí smysl. (zadejte si třeba 3 slova: píseň lyžařské ponožky. Kde je na prvním odkazu píseň ?) Pokud člověk opravdu chce, aby tam slovo bylo, musí dát před ono klíčové slovo znak plus, ale pak zase google neskloňuje. Tenhle automatismus mně více vytáčí než mi pomáhá. Ostatně kvůli domýšlení toho, jak jsem to vlastně myslel už nepoužívám MS WORD, ale to je o něčem jiném.
A?:) Az budes naklonovany 10 milionkrat, tak pak to bude neco znamenat:).
Ne vazne, seznamaci to dobre vedi a kdyz u nas na fakulte kdysi prednasel Ivo Lukacevic, tak sam rikal, ze neocekava, ze by nekdo z teto poslucharny pouzival jako primarni vyhledavac seznam. Na druhou stranu je potreba rict, ze pouzivam hlavne google, protoze vetsinou vyhledavam veci ve svete a ne jen v cestine a na svet seznam svuj algoritmus nepouziva. Ale moje mati treba seznam pouziva a najde si tam vsechno co potrebuje, tak na co google, kdyz ji seznam sedi? A ja ji v tom jen podporuju, protoze je mi sympaticke, ze "neposila" penize do ciziny.
navíc Google to měl v začátku těžší, protože začínal na funkčním trhu (tj. již fungovalo několik vyhledávačů), kdežto Seznam začínal na "prázdném" trhu takže měl start mnohem snazší protože nemusel bojovat s konkurencí
Teď je otázka, jestli je to skutečný googlebot i podle IP adresy. Já si někdy zapomenu změnit user agent string na z googlebotu na default prohlížeče a možná jsou lidi, co se tím ani neobtěžují.
A možná vaše stránky patří k těm, kde s useragentem googlebot vidí uživatelé víc, tak tam tak chodí cíleně.
O tom, v čem jsou služby Seznamu příšerné i pro toho největšího BFU, jsem napsal už příspěvek níže.
Z hlediska "vydělat co nejvíc" naprosto chápu, že investovat do vylepšování služeb v situaci, kdy VÍM, že uživatelé moje weby používat budou (viz moje teorie o spirále níže), je nelogické.
Nicméně potom mi přijde poměrně nelogické být pyšný na někoho, kdo je úspěšný díky podstatě a spirále, kdo kašle na vylepšování služeb, protože "pro těch pár lidí se to nevyplatí" a jehož obchodní úspěch je založen (aspoň to tak vidím) ne na kvalitě služeb, ale na výše uvedeném.
Z pohledu peněz je to super a budiž Ivovi i všem okolo přáno. Ale - aspoň pro mě - je k pocitu pýchy potřeba víc, například pocit, že firma dělá kvalitní produkty. A to prostě u Seznamu nevidím.
Nemám pocit, že by tu někdo "plival" na úspěch. Akorát bychom asi byli rádi, kdyby ten úspěch byl založen na kvalitních produktech a nikoliv na tom, že je to sice bída, u ostatních je to ještě horší. Narozdíl od p. Kutny vám nepřeju, abyste na to dojeli, ale abyste začali dělat produkty kvalitní.
"Tyto diskuze jsou směšné, jsou založeny na UX menšinových uživatelů (svou pokročilostí menšinových) a nedostatku informací, které by daly na problematiku pohled zeshora."
Ha, ha, to je dobrý, podívejte se na výsledky ankety.
"Bohužel absence pokory jim nedovolí si toto vůbec připustit."
Tak to je přesný, akorát že to platí pro Seznam.
1/ vznikl jako kopie Yahoo (neinspiroval se, byl kopii, jediný rozdíl byl v barvě)
2/ 10 let nebyly schopni naimplementovat vlastního kvalitního vyhledávacího robota, nic proti outsourcingu, ale pokud jsem vyhledávaci služba a můj fulltext je nekvalitní nebo půjčení, něco je divně
3/ teď kopírují služby googlu čí jiných společností. A to tak dokonale, že když google zprasí webmail, seznam ho v nepoužitelnosti ještě překoná. Invence nulová.
4/ seznam nepoužívám, nemám k tomu jediný důvod. Služby, které nabízejí najdu jinde a (IMHO) kvalitnější
5/ teda abych úplně nepřeháněl, používám slovník od seznamu
6/ Ano, Seznam má menší tým a menší rozpočet, než Google, je pochopitelné, že neinovují, kopírují a jsou horší, ale není to omluva, která by mě jako uživatele přesvědčila
7/ seznam nevyhrává kvalitou, ale tím, že je český, má dobrý marketing a skoupil (připojil) další služby, které sám nevyvinul. Ano, z marketingového hlediska úspěšná a dobrá firma... není pochyb... ale to je tak všechno.
Copak nekdo lidi nuti aby pouzivali sreality. A presto je to nejvetsi realitni server v cr.
Ano, ale největší není proto, že je nejlepší, ale proto, že ho všichni používají a tudíž inzerovat jinde nedává smysl. A všichni ho používají proto, že ho Seznam tlačí, ne proto, že by byl dobrý.
Ještě nedávno nebylo ve vyhledávání možné použít třeba minus pro vyloučení nežádoucích slov. Nebylo možné specifikovat plochu bytu jinak než přes pár základních kategorií. Nebylo možné si zobrazit nemovitost na mapě, i když u ní byla uvedena adresa. Dodnes jsou míchány dohromady s plochou bytu terasy a zahrady, takže dáte hledat byt 150m a vyleze vám byt, co má 110m a k tomu 40m terasy. Nebo dokonce byt, co má 100m a k tomu 190m privátní zahrady a je to tam jako 190m.
Nebo zbozi.cz. Vyberte si libovolnou, naprosto libovolnou věc, dejte jí hledat a seřadit dle ceny. Garantuju vám, že minimálně 3, kolikrát i 5 nebo 8 výsledků z prvních 10 neodpovídají realitě. Tzn. prokliknete si na obchod a věci na zbozi.cz inzerované jako skladem jsou najednou na dotaz a nebo se cena záhadně zvýší. Přitom by šlo velmi snadno dodělat zpětné hlášení takovýchle nefér hajzlíků a pokud by - stejně jako realitky - dostali třikrát a dost (třeba na půl roku), situace by se rapidně zlepšila. Ale proč by to Seznam dělal, když mu tam lidi choděj i tak.
Nebo novinky. Většina zpráv opsaná z četky, gramatických chyb tolik, že redaktoři jsou nejspíš dvacetileté trubky podesáté opakující sedmou třídu ZVŠ.
Nebo sbazar. Třídění do kategorií mizerné, vyhledávání nefunguje. Dejte si hledat nějaký výraz a přepnout se na stránky 11-20. Vyhledávaný výraz se ztratí a dočkáte se výpisu pel-mel. Nepřehledný, opravdu mizerně udělaný server.
Prostě není to o kvalitní práci, ale o žití z podstaty a historie. Seznam se stal v ČR synonymem pro úvodní stránku prohlížeče a kolem toho se to IMHO točí. Hodně lidí ho zná - hodně lidí jeho weby používá - málo lidí používá konkurenci - tím víc lidí používá weby Seznamu. Na nějaké používání proto, že je to nejkvalitnější, zapomeňte. Jediný celkem kvalitní server od Seznamu jsou dle mého mapy.cz
A argument "zdroje jsou omezené"? Když to nevíte od nadřízeného, tak si výroční zprávu Seznamu najděte na webu (třeba pomocí seznam.cz). To není o nedostatku peněz, ale o "proč to vylepšovat, když to funguje i takhle". A funguje to, jak jsem uvedl výše, jen díky té spirále.
Nicméně držím vám palce, ať se vám tam práce daří a hlavně ať děláte produkty tak, aby je lidi používali proto, že jim vyhovují a ne proto, že jsou sice mizerné, ale nejpoužívanější.
Uáááááá, děkuji pane Kutno zvenčí. Otevřel jste mi oči..... A doufám, že nejen mě aby ten seznam už konečně začal dělat něco pořádnýho a pro lidi!!!
Můžem po sobě házet argumentama, číslama, osobníma invektivama atd. a povede to kam? Za prvé je třeba si uvědomit segmentaci trhu a jeho potenciál. VY rozhodně nejste většinový uživatel. Váš názor může být subjektivně i objektivně správný, nicméně se nachází v menšině. To je třeba si uvědomit!!! Pravda je taková, že kdyby jste stejnou optiku (super, máme peníze dáme lidem ty nejlepší služby na světě) uplatnil na google, tak pravděpodobně dojdete k Vašemu závěr:Ať to je šmejd jaký chce, stejně na to lezou. http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-in-case-you-had-any-doubts-about-where-googles-revenue-comes-from-2010-2
Pokud to dáme to kontextu http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-google-revenue-dollar-per-employee-2010-1
tak nám jasně vychází, že potenciál je nevyužit...... Kdyby to bylo trendy tak se budou rozebírat chyby velkého bratra, bude se řešit vázání browsing history na userid, jako brzdící trh bude bráno monopolní postavení a expanzivní politika se zabijáckým cítěním. Ale to trendy není, protože ještě nepřišel nikdo zvenčí co by vám otevřel oči :))))).
Tyto diskuze jsou směšné, jsou založeny na UX menšinových uživatelů (svou pokročilostí menšinových) a nedostatku informací, které by daly na problematiku pohled zeshora. Diskutéři si při své názorové aroganci ani nepřipouštějí, že nemusí mít pravdu a že existuje jiný pohled a jiné informace. Informace které diskutéři nemají. Bohužel absence pokory jim nedovolí si toto vůbec připustit. Toto omezuje pouze je.....
Konstruktivní diskuze rozhodně není: doufám, že na to dojedete.....!
Bylo to řečeno mockrát, ale jsem pyšný na to, že ČR seznam má, jsem pyšný že seznam zaměstnává čechy a nechá je profesně růst, jsem rád že odvádí daně v ČR.
A nejdůležitejší na závěr: Jsem pyšný, že pracuji v seznamu a že mám možnost ovlivnit, aby ty "špatné" služby byly lepší. Že nemusím počesku plivat na úspěch a přes růžové brýle chválit největší firmu na světě v tomto oboru .......Že pokud se setkám s lidmi z branže ze zahraničí, tak vědí že na světě je 5x local google killer a že seznam.cz je jedním z nich.
"Objektivně nikdo v seznam si nemyslí, že není co zlepšovat. Je to pro nás výzva a upřímně si myslím, že na to máme."
Jo, to už tady bylo za komoušů:
Nějaké chyby se dělají, ale sme na správné cestě...
O přesné frázi nebyla řeč, to je něco úplně jiného.
A co se týká toho zbytku tak v době kdy google začínal být jedničkou vyhledávačů používaná syntaxe AltaVisty byla s AND mezi slovy. Google při jejím použití říkal, že už to není potřeba, že to dělá automaticky. Někde v průběhu let to přestal psát a poslední dobou (čím dál častěji) suverénně zobrazí výsledky, které prostě kritériím neodpovídají. Prostě si myslí, že lyžařské ponožky je natolik silná fráze, že píseň vlastně nepotřebuju. A dokonce se ani neobtěžuje říci, že výsledek tak úplně neodpovídá, a po hledání na stránce holt musím sám zjistit, že odkaz je k ničemu.
P.S. ten pind o zůstání na seznamu si nech od cesty, pokud neumíš diskutovat bez urážek, radši nediskutuj vůbec.
správně soudruhu Seznam si rozvracet nedáme, pryč s americkým broukem z Silicon Valley!!
četl jsem nabídku zaměstnání u google jen zběžně, ale nevšiml jsem si, že by nějak diskriminovali Čechy, také jména jako Luděk Motyčka, Petra Brodilová mi nepřijdou moc americká
placení daní by mělo být snad u slušné firmy normální? nebo Google snad daně neplatí?