Stejně jako Google, ale dráž než Microsoft. S cenami ale Dropbox už něco udělat musel. Jeho dosavadní ceník byl totiž v konkurenci desetidolarového Google Drive a dvaapůldolarového Microsoft OneDrive for Business jako z minulého století. Za deset dolarů totiž dosud klient získal 100 GB prostoru a za padesát dolarů 500 GB.
Startup zároveň s novou nabídkou rozšířil i možnosti, které jeho služba fposkytuje. Sdílené linky lze zaheslovat, lze nastavit expirační dobu nebo různá oprávnění pro sdílené adresáře.
Cenovou přetahovanou rozjel letos na jaře Google, který výrazně zlevnil svůj Drive – v některých případech až o 80 procent. Velké firmy jako Microsoft a Google se pravděpodobně rozhodly letos začít čistit trh od menších poskytovatelů, kteří jejich cenovou politiku nezvládnou.
Dropbox zatím drží krok. Možná i proto, že má v zádech víc než miliardu dolarů investic. Letos začal výrazně posilovat. Už na jaře spustil službu Harmony, která mu otevírá dveře do korporací, a to nejen proto, že se naučil pracovat s dokumenty Microsoft Office. Další aplikace mají přibývat, ale i tak je potenciál Office jasně vyčíslený. Podle statistik Microsoftu používá Office každý sedmý člověk na planetě.
Díky akvizici DropTalku se služba naučila sdílet odkazy na svá data pomocí rozšíření v prohlížeči Chrome nebo v blízké budoucnosti i v mobilních telefonech.
Pro fotografy a kameramany připravila firma během dubna službu Carousell, která funguje v podstatě jako „jedno místo pro vzpomínky“. A teď přijde třetí novinka. Víc než 275 milionů uživatelů dostane chat.