Dotěra

14. 3. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jako mnoho jiných malých podnikatelů jsem i já pravidelně terčem bombardování nejrůznějších poskytovatelů nejrůznějších služeb, jejichž cílem je na mně vydělat. Beru je, chápu, občas podpořím a někdy sám vyhledávám. Nedávno jsem ale potkal jednoho, který stál doopravdy za to.
Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Začalo to nevyžádaným e-mailem, který neobsahoval mezi spamery dnes tolik oblíbenou „žádost o souhlas se zasíláním obchodních sdělení“, ale něco, co na první pohled vypadalo jako nabídka tvorby webové prezentace a copywritingu. Autor obeslal mne a cca dvacet dalších subjektů a uvedl všechny do pole hlavních příjemců svého e-mailu, což znamená, že jsme nad tématem jeho nabídky mohli tímto otevřít veřejnou emailovou diskuzi. V těle e-mailu se pak nacházel cca 8 kiloznaků dlouhý text o tom, jak je dnes web důležitý, jak se bez něj neobejdu a jak nutně potřebuji kvalitní webovou prezentaci.

Odkaz na autorovu uvedený docela na konci mne přesvědčil, že dotyčný umí dělat vkusné a kvalitní stránky, ovšem měřeno standardy roku 1993.  E-mail bych asi smazal, ale protože je mým zvykem ocenit cizí práci, napsal jsem (pouze) jeho odesílateli krátkou zprávu s odrážkovým seznamem hlavních výhrad k jeho e-mailové i webové komunikaci a upozorněním, že jeho postup není zcela ideální. Učinil jsem tak již několikrát; a obvykle se dočkal poděkování, avšak v tomto případě jsem si měl odpověď raději rozmyslet.

Uplynuly přibližně dvě hodiny a onen pán mi napsal novou, mnohem delší zprávu. Dozvěděl jsem se, že je důchodce a na cestu webdesignu a copywritingu se dal teprve docela nedávno, jsa pohoršen nuznou kvalitou současných webových prezentací. Zjistil jsem také, že sice ještě nerozumí všem technologiím, ale že je učenlivý a že hned jak získá prvního zákazníka, ihned  je absorbuje, pročež mi byla nabídnuta spolupráce na pozici pomahače.

S díky jsem odmítl a naši komunikaci ukončil. Stalo se tak před necelými třemi týdny. Od té doby mi od onoho pána v průměru každé dva dny chodí e-mail s tím, jak se mu pracovně daří, jak již brzy získá prvního klienta a že dělám velkou chybu, když nechci být jeho pomahačem. Na první jsem zareagoval, na další ne.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Internet je místo, kde se zatím ještě uplatní skoro každý. Když se ale podívám na všechny ty banány, kapusťáky, nové hledače a příliš zbytnělá ega, říkám si, že aktivní pan důchodce webmaster a pisatel je přece jenom něco jiného. On nechce  obtěžováním ostatních masturbovat ego, ani o sobě natočit film. Spíše je to prospektor, který přišel do zastavěné krajiny. Jeho vlezlý marketing pramení z neznalosti a nekvalita práce z nezkušenosti, nikoli úmyslu.

Třeba se časem zlepší.

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).