Jesli jsem pochopil clanek, tak problem je v tom, ze pan A ma Apple. Pan B ma Apple. Apple telefon poznam (nabonzuje do Apple cloudu) ze telefonni cislo pana A i pana B bezi na applu, takze kdyz pise pan A zpravu panu B, tak to apple operacni system v telefonu pana A posle pres Apple mrak misto aby polslal klaickou SMSku pres sit operatora.
Problem nastane kdyz nekdo uz neni Apple clovek. Tj. pan napr. pan B vymenil telefon a uz nema apple a pan A mu posila zpravu. Telefon pana A se stale snazi pouzit Apple mrak. A ono to nefunguje protoze pan B uz v nem neni.
Zde nejaka dorucenka nepomuze.
Pokud telefony Apple nemaji cudlik, jak to napravit (at uz diky chybe v navrhu nebo vykutelenosti prislusneho product managera), je to problem. Pokud to byroktati v Apple nechteji vyresit dobrovolne, je na miste aby to rozhodl soud.
Na druhou stranu, upozorní je Apple při zapínání této feature, že pokud přestanou používat iPhone, musejí se manuálně "odhlásit"? Podle mě je chyba jednoznačně na straně tvůrců iMessage. Server by měl být schopen zjistit, že daný uživatel už není nějakou dobu dostupný a posílat to přímo ze zařízení formou SMS. Že na tuhle možnost pánové u Applu nemysleli je jejich selhání. Pokud alespoň uživatele neinformují, že zpráva dosud nebyla doručena, vysloveně tím škodí. Problém je, že uživatelé iPhone můžou nadávat na jeho nový Android, že mu tam SMS nechodí. I když je chyba u jejich "operátora". Taky bych byl naštvaný, až bych to zjistil.
Ale to je jejich chyba, že to neví. Ne nadarmo se říká, že neznalost zákona se neomlouvá.
Nečtou návody, hlášky, podmínky apod. A když používají službu, kterou si dobrovolně aktivovali, tak je jasné, že platí jiné podmínky, o kterých musí vědět. Když neví o co jde, tak proč aktivovali iMessage?
Prostě klasické uvažování uživatelů - na všechno klikat ANO/POKRAČOVAT/SOUHLASÍM, aniž si vůbec uvědomují, čemu dávají souhlas.
A jak tu už bylo uvedeno, Apple neví, že uživatel utekl jinam, tak neví, že propojení iMessage přestalo existovat. To propojení má nějaký účel, a Apple asi také ví, proč to udělal takto a proč to nemohl udělat jinak.
Jistě, že když dáte na iPhonu psát zprávu, tak
a) máte barevně odlišeno, o jaký typ zprávy jde (iMessage nebo SMS)
b) máte to i jak pro blbce napsáno v editačním poli
c) pokud odešlete iMessage a chtěli jste poslat SMS, tak na ní podržíte prst a vyberete "Odeslat jako SMS".
Rozlišujte dvě věci - zda je podstata problému v tom, že něco je nebo není vyřešeno (v tomto případě samozřejmě je) a nebo zda jde o záminku k soudnímu sporu s cílem vydělat na tom prachy, jak je v USA "dobrým" zvykem
Docela bych zavedl pravidlo, že do diskuze smí přispívat jen ten, kdo má IQ aspoň 70. Byl byste zaručeně ze hry.
Evidentně o tom nic nevíte a jen máte na iOvce pifku, tak budete vymýšlet hovadiny. Pokud uživatel A iMessage neaktivoval, uživatel B mu nikdy žádnou iMessage poslat nemohl.
Dále - pokud by uživatel A dostal "rozum" a pořídil si telefon, tak v případě, že B má povoleno "V případě nedostupnosti iMessage poslat jako SMS", tak ty jeho zprávy pro A (který - opakuji - by ale iMessage musel mít vůbec aktivované), dojdou jako SMS.
Jediný případ, kdy se to nestane, je ten, kdy A má těch iKrámů vícero a iMessage na nich aktivní (!), tzn. pošle-li B iMessage, tak dojde Ačku na nějaký z jeho iKrámů (např. iPad), čímž je zpráva z pohledu systému doručena a jako SMS se už neodesílá. Tzn. nic se neudělá "samo" - bez předchozího povolení uživatelem.
A komu by ani to nestačilo, snadno se z iMessage může deregistrovat na webu.
Už jsem to do diskuze psal několikrát - i iHateři by konečně mohli pochopit, že tohle není o nějakém nevyřešeném problému, ale o pokusu vysoudit prachy.
Mně fascinuje, jak se lidé vyjadřují k něčemu, co vůbec neznají.
Samozřejmě, že jde nastavit, aby se zpráva poslala automaticky jako SMS v případě, že nejde poslat jako iMessage.
Jinak to barevné i textové rozlišení je samozřejmě k dispozici už *během* psaní zprávy. Na starších iOS to vypadalo takhle:
http://www.maclife.com/files/u330237/2013/02/howto_imessage2.png
Z iOS7 nebo 8 screenshot nemám.
Takže ty vaše rady "mělo by se to dát poznat", "mohlo by se dát vybrat, jak to poslat" nebo "mohlo by se poslat automaticky" jsou zcela o ničem, protože vše už dávno přesně takhle funguje.
Jste schopen pochopit, že zde jde pouze o peníze ze soudního sporu? Že technicky to vyřešeno dávno je?
Ono je to malinko složitější...
Celý problém a spor je dán tím, že zprávy na iPhonu jsou opravdu perfektně integrované s normálními SMS, uživatel tohle neřeší a v praxi je to velice příjemná funkce, problém ale nastane v momentu, kdy uživatel odejde od iPhonu a deaktivací služby se neobtěžuje (Applu bych možná vytkl to, že to více nezdůrazňoval). Detekovat to automaticky je v reálu téměř nemožné - přirozeně by šlo odregistrovat zařízení uživatele, který se třeba měsíc nepřihlásil, ale ten cca měsíc prostě problém bude. Doručovat jako SMS okamžitě, když není adresát na iMesage dostupný je popření celé služby, která dělá bezplatnou komunikaci, je přece normální, že adresát bude mít telefon chvíli vypnutý a dojde mu to až po zapnutí.
Háček je ale v tom, že třeba u vzkazu přes Skype jaksi nikoho nenapadne, že by měl jít jinak než přes Skype, u iMessage se to ale prolíná se SMS více a tak je riziko omylu vyšší.
Mimochodem Google Hangouts v posledních verzích jdou podobným směrem, taky se tam v jediné aplikaci prolínají SMS a IM, vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby se i tam u uživatelů objevily podobné zmatky...
Google Hangouts je trochu v jiné pozici. Jednak má poměrně explicitně napsané v hlavičce, jako co to posílá. Hlavně ale uživatelé běžně používají gmail.com ke čtení pošty, kam se případné zprávy doručí. Takže se k nim časem dotyčný dostane. Tak nějak očekávám, že při skončení používání iPhone, pokud nemám třeba ten iPad, s tímhle budu mít trochu problém.
Google se sice integruje pořád dost do Androidu, ale pořád jde používat v drtivé většině i na ostatních platformách. Což pro Apple myslím platí minimálně.
Podle mě se současná situace Hangouts liší jen v té "multiplatformnosti", tím z argumentace, zmíněné v tomto sporu, odpadá do jisté míry nekalá konkurence a monopolní prvky. Jinak se ale princip problému zase tolik neliší. Pokud by méně znalý uživatel přešel z telefonu s aktuálním Androidem třeba na Windows Phone a nepoužíval Gmail (což zas taková samozřejmost není, není zas tak málo lidí, kteří mají Google account jen kvůli jiným službám), tak se také může docela divit. Mimochodem je to relativně nové, toto výrazní posílení integrace Hangouts a SMS, kdy se na Android telefonech často Hangouts dostávají do pozice primární aplikace pro SMS, není právě "historické", je to reálně pouze tak rok.
Z tohoto ohledu by v jistém smyslu debatovaný soud mohl být přínosný, protože jednak medializace kolem něj uživatele více upozorní na to, že SMS a IM opravdu není to samé a možná to povede i k vzniku jistých pravidel pro podobná řešení.
"garanci funkčnosti služby kterou má uživatel zaplacenu" - Co má zaplaceno?
Apple u iMessage říká, že jde o SMS? iMessage je aplikace pro posílání zpráv. Není to aplikace na posílání SMS. Primárním účelem je posílání zpráv mezi iOS. Posílání přes SMS je pouze doplněk. Takže nejde o žádné matení pojmů.
Vždyť Viber, WhatsApps používají pro posílání zpráv také telefonní číslo, jsou to také SMS?
Vždyť Android má to samé. Aplikace Hangout dělá to samé. Je to aplikace pro posílání zpráv, primárně mezi Hangout uživateli. Posílání SMS je přes něj dobrovolné.
Chyba, v USA nic takového neplatí. IMHO je povinností druhé strany poučit spotřebitele o jejich právech.
Jinak "neznalost zákona neomluvá" je pěkný alibismus, jak jsem se přesvědčil ve sporu s myslivcem - proč já, nemyslivec a nic s tím společného mající mám znát zákon o myslivnosti?!
Pleteš si pojmy z dojmy.
Uživatel A koupil a používal i-šmejd. Nic nenastavoval na dejme tomu na iMessage kašlal
Uživatel B používající i-šmejd si zapnul iMessage a tím pádem se uživateli A zprávy od B přenášely přes iMessage
Uživatel A dostal rozum a zahodil i-šmejd a pořídil si konečně TELEFON
Od této chvíle když B napíše zprávu uživateli A tak jeho i-šmejd stále posílá přes iMessage a tím pádem se k A zpráva nikdy nedostane.
Uživatel A nic nezapnul, nenastavil a najdnou je pro všechny i-vovce nedostupnej......
Koukám, že máš pěkně vygumovaný mozek tím, jak se furt navážíš do iOvcí.
Přečti si pořádně diskuzí a reakce těch, kteří skutečně nějaký iPhone vlastní, tudíž ví víc než ty.
Protože bys pak věděl, že "Uživatel A nic nezapnul, nenastavil ..." je absolutní blbost. Aby se zpráva mohla poslat přes iMessage a ne SMS, tak je potřeba, aby obě strany měli toto povolené. Pokud uživatel A toto nemá povolené, tak se mu to pošle klasicky přes SMS.
Stejně tak je blbost, že nic nenastavoval, když se ho při prvním použití zeptá, zda povolit nebo zakázat. A pokud je blbej, že je mu to jedno a povolí to, pak je to jeho problém, že na to kašlal. Rozumný člověk, který toto nechce, to jednoduše zamítl.
Nebylo by lepsi, se pri odesilani uzivatele jednoduse zeptat, zda chce pouzit IM nebo SMS? Nevim jak "chytre" jablecne telefony, ale muj prehystoricky tupy telefon umi ke kontaktu pridat desitky ruznych zpusobu komunikace - nekolik emailu, nekolike telefonnich cisel, a nekolik ruznych IM identifikatoru. Ja si pak mohu kdykoli vybrat, jakym zpusobem dotycnemu zpravu spolu. A nejakym podivuhodnym zpusobem, pokud se rozhodnu pro SMS, je to skutecne odeslano jako SMS.
Hmm, já cloudové zprávy nepoužívám (kvůli Xiaomi podmínkám), ale pro Vámi zmiňovanou skupinu uživatelů bych navrhoval větší míru blbuvzdornosti. Což takhle logiku: "Cíl není v iMessage on-line = poslat jako SMS", a to bez interakce s uživatelem, jelikož není o čem rozhodovat?
Barevné odlišení je fajn zpětně - alespoň má uživatel info, jaký komunikační kanál byl použit.
No já vám nevím, pokud si koupím iPhone a nikde nenastavím, že se to má použít a pak ho zase prodám, tak pokud jsem něco sám neaktivoval, nemělo by se po mně chtít, abych něco rušil.
Přitom by stačilo, aby Apple přidělal kontrolu, že když se zpráva nedoručila přes ten jejich systém, tak to zkusí přes SMS a zároveň ověří, jestli je cíl stále Apple pozitivní.
Sorry, ale tohle je jednoznačně chyba v naprogramování.
S tímto jako souhlasím. Mají to špatně navržené. Místo pevného stavu, průběžně kontrolovat dostupnost. A pokud není delší dobu dostupný, tak zvolit SMS.
Ale je to složitý. Jak Apple zjistí, že uživatel utekl ke konkurenci? Že se nejedná jen o klasickou nedostupnost - iPhone stále používá, ale je prostě nedostupný.
Ale stejně. Jak se to liší tím, že když druhá strana nedostala SMS, jenom kvůli tomu, že si tam hrála s SMS nastavením, které způsobí, že zprávu nelze přijímat. Nebo aktualizuje Android, který ovšem obsahuje bug, znemožňující příjem SMS. Ono se mi to jednou stalo. Koupil jsem WP mobil a zkoušel posílat SMS na druhý mobil s Androidem. U WP se hlásilo, že zprávu odeslal, ale Android nic. Na internetu jsem hledal všechno možné, proč z WP nejde odeslat zprávu. Až pak jsem zjistil, že problém byl u Androidu, který měl bug, a musel jsem dát původní verzi.
Nebudeme se hádat. iMessage se nachází i v iPadech i na počítačích OSX, kde žádná SIM karta není, tudíž i žádná SMS. A přesto se dá používat. Proč asi? Protože je to primárně aplikace pro posílání zpráv mezi iOS. Na iPhone pak zastupuje i roli SMS správce. Tak jako u Androidu Hangout zastupuje SMS.
Jinak viz wikipedia:
"iMessage allows users to send texts, documents, photos, videos, contact information, and group messages over Wi-Fi, 2G, 3G or LTE to other iOS or OS X users, thus providing an alternative to standard SMS/MMS messaging for most users with devices running iOS 5 or later."
-> providing an alternative to standard SMS/MMS messaging
To nezní jako primární aplikace pro SMS.