Jesli jsem pochopil clanek, tak problem je v tom, ze pan A ma Apple. Pan B ma Apple. Apple telefon poznam (nabonzuje do Apple cloudu) ze telefonni cislo pana A i pana B bezi na applu, takze kdyz pise pan A zpravu panu B, tak to apple operacni system v telefonu pana A posle pres Apple mrak misto aby polslal klaickou SMSku pres sit operatora.
Problem nastane kdyz nekdo uz neni Apple clovek. Tj. pan napr. pan B vymenil telefon a uz nema apple a pan A mu posila zpravu. Telefon pana A se stale snazi pouzit Apple mrak. A ono to nefunguje protoze pan B uz v nem neni.
Zde nejaka dorucenka nepomuze.
Pokud telefony Apple nemaji cudlik, jak to napravit (at uz diky chybe v navrhu nebo vykutelenosti prislusneho product managera), je to problem. Pokud to byroktati v Apple nechteji vyresit dobrovolne, je na miste aby to rozhodl soud.
Na druhou stranu, upozorní je Apple při zapínání této feature, že pokud přestanou používat iPhone, musejí se manuálně "odhlásit"? Podle mě je chyba jednoznačně na straně tvůrců iMessage. Server by měl být schopen zjistit, že daný uživatel už není nějakou dobu dostupný a posílat to přímo ze zařízení formou SMS. Že na tuhle možnost pánové u Applu nemysleli je jejich selhání. Pokud alespoň uživatele neinformují, že zpráva dosud nebyla doručena, vysloveně tím škodí. Problém je, že uživatelé iPhone můžou nadávat na jeho nový Android, že mu tam SMS nechodí. I když je chyba u jejich "operátora". Taky bych byl naštvaný, až bych to zjistil.
Pro ty, co tvrdí, že je na to v iOS čudlík a existuje i stránka na deregistraci:
No, protože jsem někdy na začátku měsíce přešel z iOS na Android, tak jsem k mému překvapení zjistil, že od lidí co mají iPhone se snaží zprávy pořád odcházet jako iMessage - a to přesto, že jsem iMessage na tom telefonu vypnul - ano tím čudlíkem v nastavení - než jsem přehodil SIMku. Stránka na deregistraci je k ničemu, protože tam není možnost vybrat Českou Republiku. Jediné, co mi asi zbývá, je čekat 45 dní, než se to číslo v systému deaktivuje - to tedy píše Apple někde na webu podpory.
Ale to je jejich chyba, že to neví. Ne nadarmo se říká, že neznalost zákona se neomlouvá.
Nečtou návody, hlášky, podmínky apod. A když používají službu, kterou si dobrovolně aktivovali, tak je jasné, že platí jiné podmínky, o kterých musí vědět. Když neví o co jde, tak proč aktivovali iMessage?
Prostě klasické uvažování uživatelů - na všechno klikat ANO/POKRAČOVAT/SOUHLASÍM, aniž si vůbec uvědomují, čemu dávají souhlas.
A jak tu už bylo uvedeno, Apple neví, že uživatel utekl jinam, tak neví, že propojení iMessage přestalo existovat. To propojení má nějaký účel, a Apple asi také ví, proč to udělal takto a proč to nemohl udělat jinak.
potvrdenie o doruceni mailu generuje mailovy klient u ktoreho to podporovane bud nemusi, alebo su potvrdenia vypnute.
Potvrdenie o doruceni SMS generuje SMS centrum potom ako zariadenie potvrdi ze SMS spravu prevzalo. Ak sa tak nestane, spravu mu bude dorucovat znova a znova, ... takze prirovnanie je uplne mimo misu.
Jistě, že když dáte na iPhonu psát zprávu, tak
a) máte barevně odlišeno, o jaký typ zprávy jde (iMessage nebo SMS)
b) máte to i jak pro blbce napsáno v editačním poli
c) pokud odešlete iMessage a chtěli jste poslat SMS, tak na ní podržíte prst a vyberete "Odeslat jako SMS".
Rozlišujte dvě věci - zda je podstata problému v tom, že něco je nebo není vyřešeno (v tomto případě samozřejmě je) a nebo zda jde o záminku k soudnímu sporu s cílem vydělat na tom prachy, jak je v USA "dobrým" zvykem
Docela bych zavedl pravidlo, že do diskuze smí přispívat jen ten, kdo má IQ aspoň 70. Byl byste zaručeně ze hry.
Evidentně o tom nic nevíte a jen máte na iOvce pifku, tak budete vymýšlet hovadiny. Pokud uživatel A iMessage neaktivoval, uživatel B mu nikdy žádnou iMessage poslat nemohl.
Dále - pokud by uživatel A dostal "rozum" a pořídil si telefon, tak v případě, že B má povoleno "V případě nedostupnosti iMessage poslat jako SMS", tak ty jeho zprávy pro A (který - opakuji - by ale iMessage musel mít vůbec aktivované), dojdou jako SMS.
Jediný případ, kdy se to nestane, je ten, kdy A má těch iKrámů vícero a iMessage na nich aktivní (!), tzn. pošle-li B iMessage, tak dojde Ačku na nějaký z jeho iKrámů (např. iPad), čímž je zpráva z pohledu systému doručena a jako SMS se už neodesílá. Tzn. nic se neudělá "samo" - bez předchozího povolení uživatelem.
A komu by ani to nestačilo, snadno se z iMessage může deregistrovat na webu.
Už jsem to do diskuze psal několikrát - i iHateři by konečně mohli pochopit, že tohle není o nějakém nevyřešeném problému, ale o pokusu vysoudit prachy.
Měl by to řešit ten, kdo zavedl nové chování, a to je Apple.
Nemám iPhone a nikdy jsem neměl, nevím tedy, jak moc je uživatel upozorněn, že místo klasické SMS se bude odesílat nějaká iMessage, ale nevidím problém v tom, zkusit poslat iMessage, pokud nedojde, pingnu zařízení, není-li online, pošlu normální SMS a nastavím mu status jako non-iMessage, dokud se to číslo samo nepřihlásí jako iOS.
Vy píšete o situaci, kdy něco změnil příjemce, to se mně třeba stalo s WhatsApp, kdy jsem chvíli nemohl přijít na to, jak dát ostatním vědět, že jsem program přestal používat a tam je to opravdu můj problém, ale pokud by WhatsApp přebila aplikaci pro SMS a sama volila odesílání zpráv ve své síti, když uživatel chce poslat SMS, tak by to byl problém aplikace.
Ale nevím, jestli uživatel tuto službu musí povolit a nebo se aktivuje sama a jestli a jak je o tomto chování informován.
Mně fascinuje, jak se lidé vyjadřují k něčemu, co vůbec neznají.
Samozřejmě, že jde nastavit, aby se zpráva poslala automaticky jako SMS v případě, že nejde poslat jako iMessage.
Jinak to barevné i textové rozlišení je samozřejmě k dispozici už *během* psaní zprávy. Na starších iOS to vypadalo takhle:
http://www.maclife.com/files/u330237/2013/02/howto_imessage2.png
Z iOS7 nebo 8 screenshot nemám.
Takže ty vaše rady "mělo by se to dát poznat", "mohlo by se dát vybrat, jak to poslat" nebo "mohlo by se poslat automaticky" jsou zcela o ničem, protože vše už dávno přesně takhle funguje.
Jste schopen pochopit, že zde jde pouze o peníze ze soudního sporu? Že technicky to vyřešeno dávno je?
nechapem pojmu druha strana spravu dorucila. To ako android je ta druha strana? A kam teda ten android na druhej strane spravu dorucuje? Skuste to napisat tak aby tomu chapal aj priemerne technicky zdatny uzivatel.
Este sa mi nestalo aby sprava o ktorej mi pride notifikacia ze bola dorucena, ze by dorucena nebola - nezavisle od toho ake zariadenie pouziva adresat. Spravu o doruceni generuje SMS centrum po tom ako zariadenie prijemcu potvrdi prevzatie spravy, ktore sa obvykle viaze na bezchybny zapis do pamate - akakolvek chyba ktora vygeneruje exception tak nemoze viest k potvrdeniu prevzatia spravy a ta ostava v SMS centre ktore sa snazi o opatovne doruceniespravy.
"Tudíž je logické, že operátor toto negarantuje, když neví, co se děje na druhé straně."
To je sice pravda, nicméně mě napadá i pohled té první strany. Dejme tomu, že napíšu SMS/MMS a stisknu čudlík Odeslat. V ten moment tu zprávu přebírá operátor s tím, že se ji pokusí (protože negarantováno) doručit. Zároveň si strhne odpovídající sumu dle příslušného tarifu za odeslání zprávy. Poté z nějakých důvodů (které operátora nezajímají a vpodstatě nezajímají ani mě) zpráva nebude doručena. Takže jsem zaplatil za nějakou službu, která ale nebyla poskytnuta, resp. nebyla cele poskytnuta tak, jak se dle specifikací či popisu dalo očekávat, že poskytnuta bude. Za co jsem tedy zaplatil? De facto jen a pouze za možnost, že napíšu a odešlu SMS a ona možná bude doručena. Její doručení už však součástí ceny není? Nemělo by být normální vracet peníze, příp. jejich část, za neposkytnutou/neúplnou službu? Jistě, odeslání a doručování SMS využívá určitou infrastrukuru, jejíž provoz něco stojí. Tudíž nějakou část té celkové sumy za SMS odečíst za "pokus". Ale vzít si peníze za něco, co pak neposkytnu úplně mi přijde... divné.
Ty platíš za odeslání sms, ne za její doručení. Ačkoliv bys mohl očekávat že je doručení samozřejmost, tak zkrátka není a ve službě kterou platíš není o doručení ani zmínka.
Nehledě na to že to důvod nedoručení nemusí být u tvého operátora, ale u operátora příjemce, jeho telefonu,... tvůj operátor ve většině případů pravděpodobně ani neví že sms nebyla doručena, těžko tedy může provádět nějaké kompenzace.
U SMS (pro jednoduchost se nebavme o mezinarodnich SMSkach, nebo SMSkach v roamingu) to funguje tak, ze po odeslani SMS z mobilu putuje SMSka z radiove site do zarizeni, kteremsu se rika SMS centrum (te mobilni site, kam patri odesilatel).
Toto SMS centrum se podle cisla prijemce snazi urci ke kteremu opertorovi to patri (prefix mobilniho cisla plus databaze prenesenych cisel). S touto siti se pak spoji a snazi se do ni dorucit zpravu. Tato zprava jde rovnou do telefonu prijemce, jiz se nikde "nebufferuje".
Pokus o doruceni muze skoncit chybou typu "neznam takove cislo", pak se zprava dale nedorucuje, nebo typu "cislo je nedostupne". Pak se pokus o doruceni opakuje podle nejakeho "retry schematu". Pripadne muze SMS cetrum pozadat o notifikaci aby mu sit prijemce rekla ze se cislo jiz prihlasilo do site. Pak prijemce dostane zpravy ihned, jak se prihlasi k siti. (pokud vse funguje jak ma a hosi od zlute reky neco nezvrzali).
K penezum - zaznam o doruceni SMS se generuje az v okamziku, kdy cilova sit potvrdi, ze SMSku dostala (dorucila ji do telefonu prijemce). Z toho se pocita mezioperatorske vyrovnani (interconect), stejny zaznam se vyuziva pro pocitani penez zakaznikovi. Tj. SMSka co nedorazila (z pohledu operatora), by se vam na vyuctovani objevit nemela.
Apple zrejme nema podchycene odhlasovani ucastniku z toho jeho iMessagingu nebo jak se to jmenuje.
Takže pak je z pohledu operátora vše v pořádku, protože SMS nepřevzal. Software na zařízení od Apple se rozhodne, že zprávu nepošle jako klasickou SMS přes operátora, ale jako data přes vlastní řešení využívající mobilní data. To operátor neovlivní.
Jako problém pro operátora bych to viděl ve chvíli, kdy daný telefon operátor zákazníkovi prodal a on pak "nefunguje", protože neodesílá SMS.
Jak samozřejmé??? A jak by to asi fungovalo???
Zubař taky nepozná, že chodíš k jinému zubaři, pokud se spolu nekontaktují a nevymění si Tvoji zdravotní kartu...
Ovšem u messengerů je tohle dokonce zakázáno zákonem (o ochraně osobních údajů).
Tohle se netýká jenom iMeesege, ale i WhatsApp, Viberu a dalších messengerů - pokud na nich uživatel sám nesmaže účet, ale jenom například odinstaluje aplikaci nebo začne používat telefon, který je nepodporuje, tak mu dál píší lidi na WhatsApp nebo Viber a on to nikdy nedostane - protože ani odesílatel ani server nemá jak poznat, že dotyčný není offline jen dočasně, ale třeba trvale nebo na delší dobu.
Nakonec takhle to funguje i v "nepočítačovém světě" - když se přestěhujete a nikde sám aktivně nenahlásíte novou adresu ani si nezaplatíte dosílku, tak logicky žádná pošta nepřijde :-D
ziadna dorucenka o doruceni do schranky neexistuje. Pletiete si pojmy a dojmy - to co si myslite ze je dorucenka do schranky je obycajne DSN, ktoru ale generuje MTA. MTA v 99% pripadoch nedorucuje spravu do schranky. Za nim je retaz antivirov, antispamov, a delivery agentov kde na konci je mail zapisany userovi do mailboxu. Moze vam teda dojst aj 10 DSN, ale user ziaden mail dostat nemusi. Dovzdelajte sa na http://tools.ietf.org/html/rfc3464
To je ta klíčová otázka, platíme za doručení SMS nebo za to, že se operátor pokusí SMS doručit? Podle mě to první nedává moc smysl, operátor vezme moji SMS, předá ji jinému operátorovi a co ten můj pak zmůže? Leda zkoušet to v případě nepotvrzeného doručení znova, ale to je tak vše.
Osobně to vnímám tak, že platím za to, že operátor udělá vše, co je v jeho silách, aby zprávu doručil, tedy primárně aby v případě, že číslo, na nějž zprávu posílám, je schopné zprávu přijmout (existující číslo v, zapnutém zařízení schopném příjmu SMS v dosahu signálu), byla zpráva doručena - protože to je to, o co mi v drtivé většině případů jde, doručit zprávu někomu, kdo se tomu sám "aktivně nebrání".
Tady by mohlo hrát roli to, že zatímco u nás je samozřejmé, že se za (lokální) příchozí SMS neplatí, v USA to samozřejmé není. A pokud se za iMessage neplatí (proč by mělo, zvláště za kus), pak by mě nepotěšilo, kdybych byl chvíli mimo dosah internetu, někdo se rozhodl si se mnou pokecat a začaly by mi místo iMessages chodit SMSky.
V tu chvíli bych silně preferoval variantu, aby se mi iMessages doručily až ve chvíli, kdy budu zase online, a lepší varianta by byla i to, aby se mi nedoručilo vůbec nic.
Právě proto jsem to takto uvedl, aby bylo snadné mě vyvést z omylu v případě, že se mýlím v základním předpokladu. Ovšem pokud je pravda, že se iMessage skutečně musí zapnout (jak tu napsalo několik diskutujících), pak to znamená, že se nemýlím a skutečně jde o režim "budeme si mailovat" (a tedy v tom, v čem vidíte (primární) problém Vy, asi nebude, "vypnutí SMS" není výchozím stavem).
Nepopírám možnost, že Apple nedostatečně komunikuje, co se stane, když si iMessage zapnu a pak přejdu na Android, ale to nemění nic na tom, že problém způsobila akce uživatele, akce, kterou provést mohl ale nemusel.
Tady by mohlo hrát roli to, že zatímco u nás je samozřejmé, že se za (lokální) příchozí SMS neplatí, v USA to samozřejmé není. A pokud se za iMessage neplatí (proč by mělo, zvláště za kus), pak by mě nepotěšilo, kdybych byl chvíli mimo dosah internetu, někdo se rozhodl si se mnou pokecat a začaly by mi místo iMessages chodit SMSky.
V tu chvíli bych silně preferoval variantu, aby se mi iMessages doručily až ve chvíli, kdy budu zase online, a lepší varianta by byla i to, aby se mi nedoručilo vůbec nic.
A vlastně totéž bude platit i na straně odesílatele, posílám iMessage někomu, komu běžně iMessages chodí, přepnout to někde na pozadí na SMSky jen proto, že je příjemce zrovna ve sklepě, fakt nezní jako dobrý nápad.
Ono je to malinko složitější...
Celý problém a spor je dán tím, že zprávy na iPhonu jsou opravdu perfektně integrované s normálními SMS, uživatel tohle neřeší a v praxi je to velice příjemná funkce, problém ale nastane v momentu, kdy uživatel odejde od iPhonu a deaktivací služby se neobtěžuje (Applu bych možná vytkl to, že to více nezdůrazňoval). Detekovat to automaticky je v reálu téměř nemožné - přirozeně by šlo odregistrovat zařízení uživatele, který se třeba měsíc nepřihlásil, ale ten cca měsíc prostě problém bude. Doručovat jako SMS okamžitě, když není adresát na iMesage dostupný je popření celé služby, která dělá bezplatnou komunikaci, je přece normální, že adresát bude mít telefon chvíli vypnutý a dojde mu to až po zapnutí.
Háček je ale v tom, že třeba u vzkazu přes Skype jaksi nikoho nenapadne, že by měl jít jinak než přes Skype, u iMessage se to ale prolíná se SMS více a tak je riziko omylu vyšší.
Mimochodem Google Hangouts v posledních verzích jdou podobným směrem, taky se tam v jediné aplikaci prolínají SMS a IM, vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby se i tam u uživatelů objevily podobné zmatky...
Google Hangouts je trochu v jiné pozici. Jednak má poměrně explicitně napsané v hlavičce, jako co to posílá. Hlavně ale uživatelé běžně používají gmail.com ke čtení pošty, kam se případné zprávy doručí. Takže se k nim časem dotyčný dostane. Tak nějak očekávám, že při skončení používání iPhone, pokud nemám třeba ten iPad, s tímhle budu mít trochu problém.
Google se sice integruje pořád dost do Androidu, ale pořád jde používat v drtivé většině i na ostatních platformách. Což pro Apple myslím platí minimálně.
Podle mě se současná situace Hangouts liší jen v té "multiplatformnosti", tím z argumentace, zmíněné v tomto sporu, odpadá do jisté míry nekalá konkurence a monopolní prvky. Jinak se ale princip problému zase tolik neliší. Pokud by méně znalý uživatel přešel z telefonu s aktuálním Androidem třeba na Windows Phone a nepoužíval Gmail (což zas taková samozřejmost není, není zas tak málo lidí, kteří mají Google account jen kvůli jiným službám), tak se také může docela divit. Mimochodem je to relativně nové, toto výrazní posílení integrace Hangouts a SMS, kdy se na Android telefonech často Hangouts dostávají do pozice primární aplikace pro SMS, není právě "historické", je to reálně pouze tak rok.
Z tohoto ohledu by v jistém smyslu debatovaný soud mohl být přínosný, protože jednak medializace kolem něj uživatele více upozorní na to, že SMS a IM opravdu není to samé a možná to povede i k vzniku jistých pravidel pro podobná řešení.
Nevím co jste u toho mobilního operátora dělal, ale vaše tvrzení není pravdivé.
> Konkrétně uživatel platí za to, že jím odeslanou zprávu SMS centrum
> jeho operátora ODEŠLE dál - TEČKA. Co se se zprávou děje dál, už
> není v režii operátora a nemůže za to odpovídat.
Peníze se platí (ať už v mezioperátorském vyúčtování nebo se chargují zákazníkovi) v okamžiku, kdy síť kam je SMSky směrována odpoví, že SMSka byla doručena do telefonu příjemce. (s vyjímkou předpacené karty, kdy se strhává kredit hned při přijetí zprávy SMS centrem, ale pokud se jí nepovede doručit, tak se měl kredit zpětně refundovat).
Je pochopitelně možné, že síť příjemce odpoví chybně (že doručila zprávu i když to neudělala), ale to znamená, že to někdo má rozbité a měl by si to nechat opravit. V žádném případě to nelze považovat za normální stav.
A nenastal pouze problem v pripade, ze uzivatel mel i dalsi zarizeni umoznujici iMessage (iPad, mac) ? V takovem pripade bych chapal, ze Apple jako takovy nema moc moznosti jak za uzivatele rozhodnout jak ma zpravu dorucit. Pokud by totiz mel jen iPhone a z neho odesel na jinou platformu, tak by se zprava pokusila maximalne dorucit nejdrive jako iMessage a po chvili by to vzdala a odeslala se jako SMS. Pokud ale ma uzivatel zaple jeste iMessage na iPadu, tak se mu bez problemu doruci tam a na uzivateluv novy android telefon jiz ne, protoze uz byla dorucena a Apple jako takovy nema moc moznosti poznat, ze to neni tak jak by si uzivatel pral.
"garanci funkčnosti služby kterou má uživatel zaplacenu" - Co má zaplaceno?
Apple u iMessage říká, že jde o SMS? iMessage je aplikace pro posílání zpráv. Není to aplikace na posílání SMS. Primárním účelem je posílání zpráv mezi iOS. Posílání přes SMS je pouze doplněk. Takže nejde o žádné matení pojmů.
Vždyť Viber, WhatsApps používají pro posílání zpráv také telefonní číslo, jsou to také SMS?
Vždyť Android má to samé. Aplikace Hangout dělá to samé. Je to aplikace pro posílání zpráv, primárně mezi Hangout uživateli. Posílání SMS je přes něj dobrovolné.
Tak na to se zeptej redakce nebo přímo operátorů, jak toto řeší. Jako je to zajímavá otázka. Poslání SMS je zpoplatněno, tudíž se očekává, že zpráva se doručí, jinak to nedává smysl. Leda-by to byla finta a zpoplatněno je skutečně jen odeslání, ale už ne doručení. Ostatně jak chceš třeba řešit situaci, kdy dojde k odeslání, i k doručeni, ale druhá strana si přesto zprávu nepřečte. Z principu by to také nemělo být zpoplatněno, když si to druhá strana nepřečetla - nedošlo ke kompletnímu stavu ;)
Chyba, v USA nic takového neplatí. IMHO je povinností druhé strany poučit spotřebitele o jejich právech.
Jinak "neznalost zákona neomluvá" je pěkný alibismus, jak jsem se přesvědčil ve sporu s myslivcem - proč já, nemyslivec a nic s tím společného mající mám znát zákon o myslivnosti?!
Pane Dočekale,
jsem bývalý zaměstnanec operátora a nezlobte se na mě, ale plácáte tady nesmysly a ještě máte naprosto neobjektivní závěry.
Co je to za nesmysl "Zjevná chyba na straně těch, kdo toto řešení vytvořili..." ? A jak ho mají asi vytvořit, aby to něco takového dokázalo detekovat bez součinnosti třetích stran? Což mimochodem (i pokud by ty třetí strany jako Google, RIM, Microsoft a operátoři souhlasily), silně odporuje ochraně osobních údajů ve většině zemí světa.
Ostatně netýká se to jenom iMessege od Applu, ale různých messengerů, které jako identifikaci používají MSISDN (mobilní telefonní číslo) je celá řada - nejznámější je asi Whatsapp a Viber.
I ostatní messengery fungují naprosto stejně. Pokud uživatel aplikaci jenom odinstaluje, případně jenom telefon přestane používat z rozličných důvodů (upgrade za nový, krádež, ztráta, prodej atd.) a začne používat jiný, na kterém si nenainstaluje a neregistruje opět všechny messengery, tak mu zprávy prostě nebudou chodit a jejich odesílatelé také nebudou tušit, že už je zbytečné mu to tímto způsobem odesílat, protože tyto zprávy nikdy neobdrží.
Ostatně funguje tak i běžný e-mail. Ten funguje "ještě hůř", protože ani implicitně bez přidaných funkcí neobsahuje potvrzení o doručení nebo přečtení. Pokud uživatel e-mailu se jenom přestane připojovat ke své schránce (ale nesmaže ji), tak e-maily nikdy nedostane a odesílatel to taky nijak nezjistí.
Právě proto je potřeba iPhone ODREGISTROVAT, stejně jako se dá smazat účet na Whatsapp, Viber nebo u e-mailu. Když to někdo neudělá, nemůže se divit a svalovat vinu na technologické firmy.
Ostatně fyzická pošta funguje také tak - pokud se přestěhujete, je třeba změnu nahlásit nebo si zaplatit na poště dosílku. Jestli se někdo jenom odstěhuje z jedné adresy a novou nikomu nenahlásí, tak je celkem jasné, že mu žádná pošta nikam nepřijde.
Ohledně garancí SMS: Uživatel neplatí za DORUČENÍ, ale za ODESLÁNÍ - stejně jako u dopisu, protože stejně jako u dopisu pošta, tak v případě SMS operátor (či jiný technologický poskytovatel) nemá jak zajistit, že zpráva skutečně bude doručena.
Konkrétně uživatel platí za to, že jím odeslanou zprávu SMS centrum jeho operátora ODEŠLE dál - TEČKA. Co se se zprávou děje dál, už není v režii operátora a nemůže za to odpovídat. Stejné je to i s e-maily nebo poštou - i platíte za ODESLÁNÍ, takže pokud dopis nebude doručen z jakéhokoli důvodu (kromě ztráty poštou), pak prostě nebude doručen a nemáte nárok na jakoukoli kompenzaci.
Mimochodem iMessege nemusí přestat fungovat jen kvůli přechodu na jiné zařízení. Uživatel třeba může přejít na tarif BEZ MOBILNÍHO INTERNETU, případně si může nechat data blokovat (spousta uživatelů iPhonu - jen v ČR to budou desítky tisíc) má tarif bez dat a data má zablokovaná. Pokud si někdy registrují iMessege např. přes wifi v kavárně a pak už se nepřipojují, tak jim taky zprávy nebudou chodit a Apple to nemá jak detekovat.
Ano, jde to sice udělat tak, že by "odregistrace" proběhla automaticky po určité době bez připojení k serveru iMessege, ale stejně by určitý počet zpráv mohl být zaslaný "do nikam" (od počátku toho intervalu až do jeho uplynutí) nebo by to naopak mohlo být udělané tak, že iMessege by fungovaly jenom, když by druhá strana byla online. Jenže pak by odesílatel zase musel zbytečně platit SMS jenom proto, že příjemce byl zrovna v tunelu metra, ve vlaku nebo si jen na chvíli vypnul telefon.
Zrovna od Vás bych čekal, že tyto skutečnosti budete chápat.
Žaloba je samozřejmě úplný nesmysl a pitomá věta od Reuters taky: "právo neposkytuje řešení pro situaci, kdy technologie nefunguje tak, jak lidé subjektivně věří, že by fungovat měla“
Protože to je naprosto normální věc a naprosto normální stav :-D. Člověk není "pán Bůh" a nedokáže tvořit pouhou myšlenkou, takže nic nemůže fungovat, tak jak "věří". Navíc lidi věří i ve věci, které jsou naprosto protichůdné nebo nerealizovatelné - například malé děti by chtěly mít dům velikosti paneláku postavený jenom z Pizzy a dospělí by zase chtěli mít třeba velký 60 litrový dřez a přímo pod ním nakládat nádobí do myčky - navíc jak dítě, tak dospělý, oboje vidělo "na obrázku" a "věří, že to tak jde".
V uvedeném citátu jde slovo "technologie" nahradit úplně čímkoli - léky, lékařská péče, automobily, policie, hasiči. Pro "víru" spousty lidí je také těžká rána, že když po vás jde soused se samopalem, tak zdržovat se voláním policie nemá cenu, protože dojezdový čas a operativní prostředky nejsou takové, aby dokázaly zabránit vašemu zranění...
Zkrátka lidi nepoužívají mozek a myslí si, že o všechno se mají starat všichni kolem nich - když se jim pak z vlastní blbosti COKOLIV stane, tak hned žalují všechny kolem sebe.
Ještě závěrem dodávám, že zmíněný problém s iMessege je chyba jak na straně příjemce (který si neodregistroval iPhone nebo jen službu iMessege), tak na straně odesílatele, který, když vidí, že neobdržel potvrzení o doručení, tak se nesnažil příjemce kontaktovat jiným způsobem.
Pleteš si pojmy z dojmy.
Uživatel A koupil a používal i-šmejd. Nic nenastavoval na dejme tomu na iMessage kašlal
Uživatel B používající i-šmejd si zapnul iMessage a tím pádem se uživateli A zprávy od B přenášely přes iMessage
Uživatel A dostal rozum a zahodil i-šmejd a pořídil si konečně TELEFON
Od této chvíle když B napíše zprávu uživateli A tak jeho i-šmejd stále posílá přes iMessage a tím pádem se k A zpráva nikdy nedostane.
Uživatel A nic nezapnul, nenastavil a najdnou je pro všechny i-vovce nedostupnej......
Koukám, že máš pěkně vygumovaný mozek tím, jak se furt navážíš do iOvcí.
Přečti si pořádně diskuzí a reakce těch, kteří skutečně nějaký iPhone vlastní, tudíž ví víc než ty.
Protože bys pak věděl, že "Uživatel A nic nezapnul, nenastavil ..." je absolutní blbost. Aby se zpráva mohla poslat přes iMessage a ne SMS, tak je potřeba, aby obě strany měli toto povolené. Pokud uživatel A toto nemá povolené, tak se mu to pošle klasicky přes SMS.
Stejně tak je blbost, že nic nenastavoval, když se ho při prvním použití zeptá, zda povolit nebo zakázat. A pokud je blbej, že je mu to jedno a povolí to, pak je to jeho problém, že na to kašlal. Rozumný člověk, který toto nechce, to jednoduše zamítl.
Sice iSvět neznám, ale pokud jsem pochopil informace v článku, Apple umožňuje si nastavit, zda bude SMS zpracovávána jako SMS nebo jako "e-mail". Pokud tomu tak je, jsme v situaci, kdy se uživatelé rozhodli "kašleme na SMS, budeme si mailovat", přičemž problém nastal ve chvíli, kdy zamýšlený příjemce nedoručené zprávy přešel ze zařízení, které umí "e-mail", na zařízení, které "e-mail" neumí, aniž o tom dal komukoliv vědět.
Je to opravdu zjevně chyba Apple? Jak by měl Apple zjistit, že konkrétní uživatel přešel na Android? Když se týden "neozve", znamená to, že přešel na Android, nebo prostě jen to, že má týden vypnuté Apple zařízení, případně je mimo internetové spojení?
Uživatel prostě provedl změnu, která znemožnila "doručit e-mail". Když svůj telefon nahradím speciálně upraveným, který nebude schopen přijímat SMS, je zjevné, že bude chyba někoho jiného, že se mi přestanou doručovat SMS? Vždyť jen vyměním zařízení, které umí SMS, za zařízení, které SMS neumí, řešení ale pořád existuje, operátor mi může zavolat a tu zprávu přečíst... Nebo by to měl řešit výrobce telefonu, z něhož byla ta SMS odeslána?
Je to tak. Operátoři nebo výrobci nemají jak ovlivnit chování zákazníků. Když zákazník změní telefon, tak se o tom nikdo nedozví. Teda operátor se to dozví, ale jen z výpisu logů - SIM karta registruje jiný IMEI (telefon).
Stejně tak nikdo nemůže ovlivnit to, jaké technické prostředky zákazník použije. Může mít telefon co neumí SMS (sice blbost). Může SMS blokovat. Přestane používat iMessage.
Stejně tak nikdo nemůže ovlivnit to, že zákazník SIM kartu zahodí, ztratí, ocitne se na opuštěném ostrově nebo umře.
Tudíž je logické, že operátor toto negarantuje, když neví, co se děje na druhé straně.
Jo, tu vaši odpověď jste uvedl přesně :)
Ne, je to jinak. Při nastavování se telefon uživatele zeptá, jestli chce iMessage používat. Může si dokonce nastavit, jestli se má služba vázat na tel. číslo, e-mail nebo na obojí. Tady je problém akorát to upozornění, že je potřeba to nějakým způsobem deaktivovat, protože to je čistě na uživateli (viz diskuze výše).
A že to nejde snadno přepnout? V Nastavení > Zprávy je čudlík na vypnutí iMessage hned nahoře... A je tam i odkaz na web, kde si uživatel může přečíst víc.
Nebylo by lepsi, se pri odesilani uzivatele jednoduse zeptat, zda chce pouzit IM nebo SMS? Nevim jak "chytre" jablecne telefony, ale muj prehystoricky tupy telefon umi ke kontaktu pridat desitky ruznych zpusobu komunikace - nekolik emailu, nekolike telefonnich cisel, a nekolik ruznych IM identifikatoru. Ja si pak mohu kdykoli vybrat, jakym zpusobem dotycnemu zpravu spolu. A nejakym podivuhodnym zpusobem, pokud se rozhodnu pro SMS, je to skutecne odeslano jako SMS.
Zdravim,
jelikoz jsem zahy zjistil, ze iMessage je krajne nespolehliva featura, radeji jsem to vypnul a od te doby nemam problem, ani v zahranici. Jinak by clovek dle predstavy apple musel mit pustena data kdekoliv a kdykoliv, aby se dostal k pitome sms... to at si apple strci za klobouk !
Hmm, já cloudové zprávy nepoužívám (kvůli Xiaomi podmínkám), ale pro Vámi zmiňovanou skupinu uživatelů bych navrhoval větší míru blbuvzdornosti. Což takhle logiku: "Cíl není v iMessage on-line = poslat jako SMS", a to bez interakce s uživatelem, jelikož není o čem rozhodovat?
Barevné odlišení je fajn zpětně - alespoň má uživatel info, jaký komunikační kanál byl použit.
Samozřejmě iMessage není nástroj pro doručování sms atd. takže by se mohlo zdát, že Apple je v tomhle v pohodě. Ale zapomínáte na to, že ten nástroj, kterým je umožněno Applu říct, že už nepoužívám iPhone, vznikl teprve před pár týdny, do té doby jste prostě museli mít iPhone abyste řekli, že už nemáte iPhone. Prostě typický vendor lock a nedivil bych se, kdyby za to Apple přes prsty dostal.
Jinak samozřejmě kdyby Apple chtěl, tak by to mohl vyřešit snadno - právě kontrolou doručitelnosti po nějaké době, informací pro odesilatele, že zprávy nebyly dlouho doručeny, emailem uživateli iphone v případě, že tam má dlouho nedoručené zprávy a tak dále.
"A že to nejde snadno přepnout? V Nastavení > Zprávy je čudlík na vypnutí iMessage hned nahoře... A je tam i odkaz na web, kde si uživatel může přečíst víc"
Ano, to je opravdu uzitecne, ta volba, kdyz uz nemas iPhone.
Apple tu funkci prezentoval tak, ze pokud druha strana je offline nebo nema iOS, posle se sms. Pokud je online a ma iOS, posle se iMessage.
No já vám nevím, pokud si koupím iPhone a nikde nenastavím, že se to má použít a pak ho zase prodám, tak pokud jsem něco sám neaktivoval, nemělo by se po mně chtít, abych něco rušil.
Přitom by stačilo, aby Apple přidělal kontrolu, že když se zpráva nedoručila přes ten jejich systém, tak to zkusí přes SMS a zároveň ověří, jestli je cíl stále Apple pozitivní.
Sorry, ale tohle je jednoznačně chyba v naprogramování.
Klasická odpověď ve stylu "sice o tom vůbec nic nevím ale podle mě je to takhle." :)
Problém je v tom, že se uživatelé nerozhodli "budeme si mailovat". Tohle rozhodnutí za ně dělá Apple, nejde to nijak snadno přepnout a pokud to člověk příliš nezkoumá, tak ani nepozná rozdíl.
S tímto jako souhlasím. Mají to špatně navržené. Místo pevného stavu, průběžně kontrolovat dostupnost. A pokud není delší dobu dostupný, tak zvolit SMS.
Ale je to složitý. Jak Apple zjistí, že uživatel utekl ke konkurenci? Že se nejedná jen o klasickou nedostupnost - iPhone stále používá, ale je prostě nedostupný.
Ale stejně. Jak se to liší tím, že když druhá strana nedostala SMS, jenom kvůli tomu, že si tam hrála s SMS nastavením, které způsobí, že zprávu nelze přijímat. Nebo aktualizuje Android, který ovšem obsahuje bug, znemožňující příjem SMS. Ono se mi to jednou stalo. Koupil jsem WP mobil a zkoušel posílat SMS na druhý mobil s Androidem. U WP se hlásilo, že zprávu odeslal, ale Android nic. Na internetu jsem hledal všechno možné, proč z WP nejde odeslat zprávu. Až pak jsem zjistil, že problém byl u Androidu, který měl bug, a musel jsem dát původní verzi.
Nebudeme se hádat. iMessage se nachází i v iPadech i na počítačích OSX, kde žádná SIM karta není, tudíž i žádná SMS. A přesto se dá používat. Proč asi? Protože je to primárně aplikace pro posílání zpráv mezi iOS. Na iPhone pak zastupuje i roli SMS správce. Tak jako u Androidu Hangout zastupuje SMS.
Jinak viz wikipedia:
"iMessage allows users to send texts, documents, photos, videos, contact information, and group messages over Wi-Fi, 2G, 3G or LTE to other iOS or OS X users, thus providing an alternative to standard SMS/MMS messaging for most users with devices running iOS 5 or later."
-> providing an alternative to standard SMS/MMS messaging
To nezní jako primární aplikace pro SMS.