Názory k článku Doména Crypto.com prodána, nové MacBooky Pro, Microsoft uvádí Surface Go

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 7. 2018 1:06

    * (neregistrovaný)

    Podle mě se v moc věcech mýlíte.

    Především není nožné zajistit, aby se nevyskytla nehoda. Proto existuje povinné pojištění. A pojistit autonomního tunového robota, co se prohání stovkou na relativně otevřeném veřejném prostoru a uvnitř má rodinku, která se jen veze, to bude pořádná suma.

    Odpovědnost, to je klíč. Kdo bude nakonec obviněn? Nedbalý programátor (asi by se měl pojistit - zase stejný problém), technik co při kontrole přehlídnul uklepávající se drát k servu, samotný auto-robot co se špatně naučil v roboautoškole řešit krizi?

    Ta řidička že zavinila nehodu???
    Tohle je nejnebezpečnější směr uvažování. Buď má auto řidiče, řidič má zkoušky a povinnosti. Pak mu všelijaká udělátka nemají co sahat do řízení. Nebo je to vozítko certifikovaný samonaváděcí automat a nemá v něm být ruční ovládání (nebo jen pro nouzový režim, kdy to bude současně blikat a řvát na všechny strany). Cokoliv mezi tím je hazard s bezpečností, odpovědností, psychikou údajného "řidiče" co se zrovna v autě řítí do davu bez možnosti s tím něco dělat. Prostě když někdo řekne, že stvořil samořídící vozítko, tak ať si za to ručí bez výjimky. Už dneska vám auťák s asistentem drží směr i rychlost a zastaví skoro na fleku, když se tak rozhodne. Že byste rači toho kance objel, než zabil tři lidi v autě co jelo za vámi nikoho nezajímá.

    To mě ještě vede k poslednímu. Jak to nazvat, třeba právo poslední volby? Prostě jste v situaci, kdy každé řešení je špatné a řidič si něco musí vybrat. Má chránit posádku svého vozu nebo pitomého chodce nebo protijedoucí motorku? A o tomhle má rozhodovat automat? Buď ho naprogramují pojišťováci na nejnižší riziko škody (lepší zabít než zmrzačit) nebo humanisti podle počtu obsazených sedadel. Určitě vám ale to nastavení v reklamním letáku neprozradí.

    A až budete uvažovat o odpovědném Uberu nebo jiné firmě, která přece nepustí nehotový výrobek mezi lidi, vzpomeňte si co jsou schopné automobilky už dneska udělat za triky jen kvůli zdánlivému vyhovění emisním limitům. Vlastně to dělají pro prachy, tak to se nemůžeme divit, že.

  • 13. 7. 2018 11:29

    Karel (neregistrovaný)

    Předčasný a nebezpečný možná je, ale pro Uber by to byla velice výhodná věc.

    Jejich vizí je plně automatické auto, které 24 hodin denně a 7 dní v týdnu vozí zákazníky. Nemuseli by platit živé řidiče, nemuseli by se dohadovat s řidiči, auto stojící někde stranou bez práce by neznervózňovalo svého řidiče. A i přes velké prostoje by díky "24 hodin denně" nakonec mělo vytížení lepší, než řidič s osmihodinovou pracovní dobou.

    Navíc se jim tím otevírají dveře, které dosud jsou zavřené - mohou auta strategicky rozmístnit a nabídnout službu "do 5 minut jsme kdekoliv". Což při jejich současném způsobu práce nejde, protože žádný řidič nebude chtít stát v nějaké zapadlé části s tím, že sveze 10 lidí denně. S automatickým autem vlastněným Uberem by to ale šlo - zaprvé se ztráta pokryje ziskem z jiných jízd a zadruhé se střídáním aut mezi nízko a vysoce vytíženými oblastmi dá zajistit, aby se opotřebovávala rovnoměrně (ve smyslu každé najelo měsíčně podobný počet kilometrů).

    Řečeno jinak - pro business Uberu jsou úzkým místem a největším problémem řidiči. Proto investují takové peníze do technologie, díky které by se jich dokázali zbavit. Přidejte k tomu fakt, že když patenty bude mít právě Uber, tak bude schopen zajistit dobrou cenu pro sebe a špatnou cenu pro konkurenci. Být první by znamenalo šanci být na nějakou dobu i jediný.

  • 16. 7. 2018 11:52

    ChaosPalda

    Jistě, ale zapomínáme i na spoustu výhod které takové autonomní ježdění přinese.
    Teď je tato technologie v plenkách a to, že při testovací jízdě zemřel člověk není chyba auta, ale operátorky, která to měla kontrolovat a ne si hrát s mobilem. Jakmile ale bude tahle technilogie vyvinutá, tak se stane mnohem bezpečnější, protože autonomní vozy budou dodržovat věci, které běžní řidiči nedodržují. Bude správně fungovat ZIP na zúžení, bude se dodržovat rychlost, auta se budou rozjíždět na semaforu rychle a bez prodlení. Už nebudeme ve správách poslouchat věci typu, řidič nedal přednost, nebo na kluzké vozovce nepřizpůsobil rychlost a nezvládl řízení. Tohle všechno bude minulost a silnice se stanou o desítky procent bezpečnějším místem. To, že operátorka ve vývoji udělala chybu, se nedá přičíst společnosti, která ji najala, aby právě tyhle chyby kontrolovala. V tu chvíli se nevěnovala řízení a toho chodce zabila sama, ne to auto.. Člověk je nejvíc rizikový faktor a pokud jste viděli to video, tak ten chodec tam prostě vběhnul.. Takových nehod se stávají desítky denně a pro automatický vůz je to taková zkušenost, že udělají maximum, aby se to neopakovalo..

  • 13. 7. 2018 13:50

    Karel (neregistrovaný)

    No sice máte pravdu, ale o tom já nemluvil. Já se snažil poukázat na to, že Uber má enormní zájem na tom, aby to fungovalo.

    "Je velká škoda že tyhle nově vznikající obory degradují služby jako uber aj"

    A já se snažím říci, že Uber tenhle obor nedegraduje, ale naopak zakládá a táhne. Běžný řidič po ničem takovém jako je samořídící se auto moc netouží. Tenhle obor tak táhnou prakticky jen firmy, pro které to představuje vyšší zisky. Zrovna tenhle obor je finančně velmi náročný. Jestli jste altruista a máte několik set milionů Kč, tak do toho můžete investovat. Jenže pokud se vás takových nenajde víc, tak je celý obor závislý na firmách typu Uber, které mají poměrně jasnou představu, co od toho čekají. A chápu, že není stejná jako ta vaše, nebo moje. Ale dokud do toho nenacpeme srovnatelný objem peněz, tak se nás na naše názory ptát nebudou.

  • 13. 7. 2018 8:11

    Klik je cvik (neregistrovaný)

    ,, Firma dále uvádí, že na aktivitách kolem aut pracuje nadále a že najme 55 pokročilých operátorů. ,,

    Je velká škoda že tyhle nově vznikající obory degradují služby jako uber aj. Bylo již dlouho dopředu odbornou veřejností mnohokrát proklamováno že v dopravě je tento styl řízení zatím předčasný a nebezpečný ...

  • 13. 7. 2018 12:02

    klik je cvik (neregistrovaný)

    V mnoha ohledech Vás v tom co jste napsal chápu, nicméně všimněte si že v dobré naději pro tržního hospodářství vyzdvihujete opakovaně ať už přímo nebo nepřímo onu pouhou finanční motivaci, která právě zapříčinila smrt člověka. Obávám se že finanční motivace je nedostatečný faktor k tomu aby něco v této opravdu složité oblasti fungovalo a je jedno jestli se jedná o finanční motivaci Uberu aj. nebo řidiče, který má být nahrazen odborným operátorem a posléze odborný operátor propuštěn a nahrazen v daleké budoucnosti třeba Al ..

    Na kterém místě oné pomyslné finanční motivace je platící zákazník stojící v nekonečné zácpě ?

    Když někoho Uber tzv. zaměstnává na dálku, potřebujete, aby svou práci dělal sám od sebe, odpovědně a v nejlepším případě i rád – a ne jen pro finanční motivaci a snadný výdělek. Z uvedeného nemohl nikdo čekat, že takový projekt a jeho vývoj dopadne dobře. On ten řidič, operátor a posléze např i Al bude muset s nulovou tolerancí podávat skvělé řídící a navigační výkony. Pro udržení disciplíny a motivace přitom spoustě lidí stačí jednoduchá věc a to zůstat odpovědný ve vztahu k tomu co v tomto případě řidič , odborný operátor a případně v Al dělá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).