Počet televizních stanic, jejichž sledovanost v České republice měří peoplemetry, se od října zvýší na 22. Nově v tabulce přibude 13 menších kabelových a satelitních programů, které na českém trhu zastupuje společnost AT Media. Nechybí mezi nimi Disney Channel, což je nový název dětského programu Jetix, akční kanál AXN, dokumentární Spektrum nebo filmový Hallmark.
Podle Lucie Pokorné, jednatelky Asociace televizních organizací (ATO), která je zadavatelem elektronického průzkumu sledovanosti televizí v ČR, by se mohl počet televizí měřených peoplemetry znovu zvýšit v první polovině příštího roku. Nejpozději v lednu nebo únoru chce podle generálního ředitele Zdeňka Šámala do peoplemetrového projektu vstoupit zpravodajská televize Z1.
Zapojení 13 nových televizí do elektronického měření sledovanosti se podle Pokorné projeví od října také ve veřejných výstupech základních týdenních dat, které ATO zveřejňuje na stránce www.ato.cz a které můžete najít také v přehledné tabulce na serveru DigiZone.cz. První data o těchto stanicích by měla být k dispozici již 2. října ráno,
řekla Pokorná agentuře ČTK.
V praxi se měření nových televizí projeví tak, že v tabulce, která dnes obsahuje devět stanic a kolonku pro „ostatní“ neměřené programy, bude 22 kolonek. Podíl „ostatních“ televizí, do kterých je nyní započítáváno oněch 13 nově měřených stanic, se sníží, neboť tyto televize byly zatím zahrnuty v této kolonce. Mezi nově měřenými televizemi se objeví i dětský Minimax, Sport 1, Film+ nebo gastronomická TV Paprika.
Ředitel AT Media Štěpán Wolde zdůvodnil zařazení 13 nových stanic, které jeho firma zastupuje na českém trhu, zrovnoprávněním podmínek při prodeji reklamy. Serveru DigiZone.cz Wolde již dříve řekl, že neočekává u jednotlivých programů podíly vyšší než jedno procento, spíše však hodnoty v desetinách procentního bodu.