Takze zacina Techcrunch, otazkou kdy tyto nesmyslne overovane diskuze zrusi i ostatni, uz aby dostali rozum. Zrejme vubec neuvazuji, ze jsou plne zavisli na libovuli FB.
Stejne tak v clanku zminovana Idnes. K cemu to overovani je? Udelal jsem si fake ucet s blbym prijmenim. Neproslo. OK, vytvoril jsem si dalsi tri fake ucty s tremi ruznymi adresami, ale s typicky ceskym prijmenim. Ty uz samozrejme prosly. Jaky to tedy ma smysl, kdyz jsou diskuze opet anonymni, prestoze to tak nevypada, protoze se ukazuji nejaka jmena?
Pro idnes moc uplne zbytecne prace a diky ubytku diskutujicich, kteri si fake ucty neudelali, i ubytek zobrazovane reklamy a tim i mene penez pro majitele. To si teda pomohli :)
No a overovani pres FB je na tom uplne stejne, tam ma take kazdy aspon tri fake ucty. Cili smysl overovani identity v diskuzich nebo kdekoli jinde pres FB mi tez naprosto unika :)
Neni to nahodou tak, ze provozovatelum diskuzi FB plati za to, aby ho pouzivali a aby se tim jeste vic zviditelnil? Jiny vysledek to IMO nema.
Začátkem roku mi po několika výzvách o vložení osobních údajů přišlo oznámení o zrušení účtu. Máme konec měsíce a účet pořád existuje. Asi doufaj, že se jim lidi vrátěj.
Na internetu nezáleží ani tak na počtu návštěv jako na počtu kliknutí na reklamu. Tady si Idnesáci s novejma diskuzema naběhli na vidle.
K iDnes: cilem je omezit pocet diskutujicich, urcite neni cilem mit neanonymni diskuzi, iDnes klesl pocet diskutujich o dve tretiny, takze zavedeni povinne registrace na jmeno, ikdyz treba falesne se povedlo. Zajimave jsou ale data, ktera byla zverejnena, protoze z nich vyplyva, ze diskuze vyuziva cca. ctvrtina ctenaru a ze povinna registrace je problemem pro dve tretiny teto ctvrtiny aktivnich uzivatelu, tedy pro jednu sestinu vsech ctenaru idnes. Z toho vyplyvaji dve veci: iDnes nema problem se zatratou jedne sestiny vsech uzivatelu, coz je hodne z hlediska pripadneho inzerenta a osobne bych u nekoho takoveho inzerovat prestal. Vysvetleni muze byt to, ze vydavatel nepocita s prijmem z reklamy jako se stezejnim. Jakym zpusobem chce financovat vydavani iDnes? (zajimava otazka) Druha vec je, ze z celkoveho pohledu tech aktivnich uzivatelu moc neni, pouha jedna ctvrtina, zbytku staci pasivni sledovani zprav. Mozna vede uvaha tim smerem, ze pasivnim uzivatelum by se dalo po nejakem case az si na iDnes navyknout, zacit obsah prodavat, budou prilis lini hledat neco jineho.