Výběrové řízení na „Prezentace tématu nové podoby maturitní zkoušky na sociálních sítích“ vyhrála firma Honeypot, s.r.o (www.honeypot.cz se pod váhou zájmu o informace nejspíš položilo, takže tam informace nehledejte). Jde přitom o zakázku za jeden milion korun (bez DPH), později poníženou na 900 tisíc korun s následujícím předmětem (zvýraznění doplněna autorem, zdroj):
Předmětem plnění zakázky je prezentace tématu maturitní zkoušky na sociálních sítích, zaměřená na cílovou skupinu studenti středních škol. Mezi hlavní činnosti bude patřit další rozvoj již existujícího profilu na facebooku, vytvoření informačního kanálu na Twitteru a vytvoření neoficiálního profilu na facebooku a jejich správa, mapování názorů a postojů cílové skupiny a jejich pravidelná analýza, šíření informací o maturitní zkoušce.
„Již existující“ profil je Udělám maturitu a v zadávací dokumentaci je zmíněn požadavek na „týdenní bázi“ (z hlediska funkčnosti Facebooku požadavek nesmyslný). Zmíněný „neoficiální profil“ není nijak blíže stanoven, předpokládá se, že jeho provedení a obsah bude právě součástí nabídky. Mezi další perly v zadání přidejte „automatizované zveřejňování aktualit“ z webových stránek CZVV. Jediným uvedeným hodnotícím kritériem aktivit je paradoxně pouze „získání co nejvyššího počtu příznivců – převážně maturantů“.
Výhercem se stala společnost Honeypot, s.r.o. Na dalších místech se umístily společnosti PRONETmedia, eMerite, OGILVY ONE, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ, COMPLETE INTERNET SERVICES, Cleverbee solutions, Estetica a REACTOR (zdroj).