Tento návrh vítáme vč. zdůvodnění - nebezpečí z prodlení - protože tak to přesně je.
Těm 12 virtuálním operátorům mělo napřed skončit platnost uzavřených smluv k 31.8.2021 , následně k 30.11.2021, pak k 15.1.2022 a nyní je poslední "milostivé" prodloužení ze strany T-Mobile je do 15.3.2022.
Od 1.12.2021 ale nesmí virtuálové objednat ani jednu novou SIM kartu. V tomto případně jedná T-Mobile z pozice síly, obdobně jako to dělá Putin na Ukrajině, které taky říká, že nemá právo existovat a pokud tak jen za podmínek co jim nadiktuje, stejně jako to chce T-Mobile (i další dva ), kteří žádné skutečně nezávislé virtuály na truhu v ČR nechtějí, tedy jen ty co vlastní.
No a i v tomto případě se v podstatě EU na to jen kouká a říká, že s tím nemůže nic dělat, at se nějak dohodneme....
2. 3. 2022, 10:18 editováno autorem komentáře
Vážený pane Benýšku,
domnívám se, že Vaše přirovnání s Ukrajinou je zcela nevhodné a nechutné, protože na Ukrajině jsou vražděni lidé, zatímco zde se jedná o obchodní spor mezi podniky.
Dále nevím, proč se vyjadřujete k nabídce a obchodním smlouvám T-Mobile, kterého služby nevyužíváte, protože jste přešel k Vodafone, čímž jste sám popřel jeden z argumentů pro regulaci, protože jak se ukazuje migrace MVNO mezi MNO je možná, tedy se děje soutěž, o které sám tvrdíte, že není.
S pozdravem Petr S.
Pane Petře S.,
ano máte pravdu, utrpení lidí na Ukrajině je samozřejmě neporovnatelné s čímkoliv a nikdo to taky nesrovnává, to bych si nikdy nedovolil.
Jen jsem poukázal, na způsob jednání z pozice síly ze strany T-Mobile, stejně jako tu dělá RF vůči Ukrajině.
Pokud Vás můj příspěvek pobuřuje tak to by měl, ale zejména ve vztahu k T-Mobile a k nefunkčnímu velkoobchodnímu mobilnímu trhu v ČR.
Neznám jiný obor, kde si může dodavatel dovolit podat většině svých partnerů výpovědi s textem, že pokud nepodepíše novou přiloženou smlouvu, tak mu jeho zákazníky vypne. Navíc pokud tyto výpovědi pošle v souvislosti s rozhodnutím ČTU, podle kterého jednomu z těchto 12 virtuálů musí poskytnout slevu 41 % z ceny mobilních dat a aby tuto slevu nemusel poskytnout, tak smlouvu vypoví.
Tak toto jednání by se opravdu na funkčním mobilním trhu nemohlo nikdy nastat. A není to pouze o nás, ale dalších 11 virtuálech.
Postupný pokles maloobchodních cen ve fixních hlasových službách probíhající více než 10 let byl dán možností působení VoIP operátorů v kombinaci se snižováním regulovaných velkoobchodních cen.
To je něco, co dosud chybělo v oblasti mobilních hlasových služeb, kde byl sice umožněn vznik virtuálních operátorů, ale nebyla jim dána možnost velkoobchodního nákupu hlasových služeb za regulované ceny.
Velcí operátoři tak virtuály mohli vyšachovat ze hry o lukrativní velké zákazníky a ponechat jim pouze chabé možnosti obsluhovat uživatele jednotlivých mobilů. Byl jsem svědkem toho, jak neuvěřitelně výhodné ceny mobilních služeb dokázali velcí operátoři nabízet státním podnikům apod.
To není jeden duvod.
- není podmínka pro možnost použití frekvencí to, že budou operátorem pro koncové lidi?
- rozdělení firmy není zdarma , proč by si operátor zvedal náklady?
- ani po rozdělení by to nebyly rovné podminky. Protože stávající by museli přejít před rozdělením a rozdílná velikost klientů, bonita klientů a třeba kapitál by stále dělal rozdíly.