Jsem toho názoru, že jsme svědky něčeho, co už proběhlo před desetiletími na odborných médiích. Lidé jsou prostě příliš chudí na to, aby si to platili tak výrazně, že by to ta média z jejich peněz uživilo. Jsou živá ze sponzoringu (odborná média z reklam), a na těchto zdrojích jsou závislá, čímž se, pochopitelně, deformuje jejich obsah.
Takže v medicínském časopise, drženém nad vodou reklamami firem na automaty provádějící biochemické testy, má výrazně větší šanci článek, který měřil určitý biochemický parametr u diabetiků na pět platných číslic (byť je to nezajímavé stínování pár let starého článku, který dělal to samé se starší mašinou téhož výrobce na tři platné číslice), než článek, který zpochybňuje diagnostický přínos toho samého testu.
A zase ty proklínané "predátorské časopisy" takovýto článek uveřejní, ale autor za to zaplatí dost peněz.
Takže nakonec zde bude halda médií závislých na zadavatelích reklam a fakticky jedině "desinformační" média, odříznutá aktivisty od reklam a držená nad vodou platbami čtenářů (případně i autorů), budou jakžtakž nezávislá, a tím, pochopitelně, budou hlásat něco úplně jiného než ta ostatní (tohle rozdělení, u odborných médií dlouho platné, se u neodborných médií už rýsuje).