Deezer nevyhovoval, tak si založili vlastní hudební databázi

2. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jukeboxová aplikace BarBox byla přisátá na API hudební služby Deezer. To se teď mění.

Posbírali už víc než dva miliony písniček. „Dá se říci, že jsme sehnali všechny skladby, které uživatelé na staré verzi přehráli, a nyní přidáváme další, jak novinky, tak požadavky uživatelů,“ vysvětluje autor BarBoxu Yan Renelt

Samotná aplikace funguje jednoduše. Připojením na WiFi síť podniku získá návštěvník přístup k jukeboxu. Za rok se služba rozjela ve víc než sedmdesátce restaurací a klubů. Řeší za ně totiž i papírování s OSA a Intergramem. Každý podnik službu používá podle statistik průměrně 5 hodin 31 minut denně.

Ačkoliv byl BarBox jednou z prvních služeb, která začala komerčně využívat API od streamovací služby, dlouho mu to nevydrželo. Narazili totiž na nevýhody, které se objeví až za provozu. „Nemohli jsem například srovnat skladby do stejné zvukové hladiny nebo odstraňovat různé problémy v přehrávačích, které způsobovalo Deezer API,“ dodává Renelt. 

Nová databáze Barboxu stojí na licenci od GAIA Group. „Poskytuje licenci na streamování tzv. hudby do pozadí v podnicích po celém území EU,“ vysvětluje s tím, že novinka kromě lepší kontroly nad provozem a zjednodušením registrace přinesla i vyšší cenu. Zdražení o čtyři eura se ale dotkne jen nových zákazníků. 

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Aplikace jede nízkorozpočtově a pořád ji obstarává jen duo zakladatelů. Kromě aplikace pro mobily rozjeli loni i aplikaci pro chytré hodinky. „Letos se chceme hodně zaměřit na rozšíření do zemí EU. Začneme nejspíš Slovenskem, Německem a Polskem,“ tvrdí Renelt. 

Pro barmany existuje i alternativní cesta jménem Jamendo, otevřená platforma podporovaná i Pirátskou stranou poskytuje hudbu šířenou pod licencí Creative Commons. "Tím se sice majitelé podniků vyhnou poplatkům OSA, musí však platit francouzské službě. Poplatky jsou ale nižší,” vysvětluje Renelt. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).