Hlavní navigace

Déčko se už druhý měsíc existence stalo nejsledovanější televizí u dětí od čtyř do 12 let

11. 11. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY – Právě tuto cílovou skupinu si Česká televize zvolila pro ČT :D za nejdůležitější. Ještě nedávno v ní byla lídrem TV Barrandov díky svému Animáčku.

ČT :D u dětí vede i nad Novou

Dramatickou změnu v preferencích dětského diváka způsobil vznik dětského programu České televize, kanálu ČT :D. V říjnu, druhý měsíc jeho existence, se Déčko stalo nejsledovanější televizí v cílové skupině dětí od čtyř do 12 let, když v této kategorii dosáhlo v čase svého vysílání (6:00 až 20:00 hod.) podílu 18,99 procenta. Dosavadní lídr u dětských diváků, TV Barrandov, oslovil ve stejném časovém úseku 11,25 procenta publika a hlavní kanál Novy 12,18 procenta. Z volně šířených tematických kanálů ale o dětské diváky usilují i menší stanice Novy a Primy, konkrétně SmíchovPrima Cool. První jmenované se podařilo hned od svého startu odebrat část diváků navyklých na původní čas dětského pásma Animáček.

Smíchov začal vysílat loni v prosinci a právě v té době nové vedení TV Barrandov rozhodlo o radikálním omezení úspěšného Animáčka. Na Nově kvůli tomu dokonce narychlo měnili programové plány chystaného kanálu. Smíchov tak startoval s dětským pásmem Smíškové (v původním projektu nebyl), zařazeným právě do původního času Animáčka, na který si děti navykly z uplynulých tří let. A ukazuje se, že díky němu Smíchov u nejmladších diváků boduje i nyní: v říjnu, v čase vysílání Déčka, oslovil v průměru 7,18 procenta publika. Pro porovnání: v hlavní cílové skupině skupiny Nova, u diváků od 15 do 54 let, Smíchov dosáhnul za celý den podílu 1,89 procenta.


Zdroj: Mediaresearch

Podíly vybraných televizních stanic na publiku od 4 do 12 let za říjen 2013 (6:00 – 20:00 hod.)

Teenegeři sledují Primu Cool, Smíchov a Disney Channel

Prima Cool u nejmladších cílových skupin boduje už od svého vzniku, vedle Barrandova a hlavního kanálu Novy se dlouhodobě umisťovala mezi třemi nejsledovanějšími stanicemi u kategorie diváků od čtyř do 12 let. Na rozdíl od Déčka a Smíchova ale nenabízí žádný obsah pro nejmenší děti, pokud za něj tedy nepovažujeme Simpsonovy, takže jí podíly na sledovansoti u dětí zvyšují především teenegeři. Podle průzkumu společnosti Mediaresearch, v němž firma zjišťovala oblibu jednotlivých televizních stanic u různých věklových skupin dětí, Prima Cool boduje především v kategoriích 10 až 12 let a 12 až 14 let. V říjnu Prima Cool oslovila denně mezi šestou ráno a osmou večer v průměru 8,20 procenta publika od čtyř do 12 let (za celý den u cílové skupiny diváků od 15 do 54 let to bylo 5,31 procenta).

Spíše teenagery zajímá i další úspěšná dětská stanice v Česku, placený kabelovýsatelitní program Disney Channel. Podle zmíněného výzkumu společnosti Mediaresearch má největší fanoušky ve stejných věkových skupinách dětí jako Prima Cool, tedy od 10 do 12 let a od 12 do 14 let. Za říjen u diváků od čtyř do 12 let oslovil v čase vysílání Déčka 5,42 procenta publika, přičemž v „dospělácké“ skupině diváků starších 15 let se denně pohybuje okolo půlprocentního podílu na trhu. To je na neterestrickou televizi poměrně významný výsledek, kterému neuškodil ani nástup Déčka – Česká televize totiž dopředu rezignovala na diváky starší 12 let a místo toho se soustředila na vznik samostatné kulturní stanice ČT art, s níž se Déčko dělí o programovou pozici.


Zdroj: Mediaresearch

Jak se vyvíjí doba strávená u televize s věkem diváka

Polovina dětí má ve svém pokoji televizi

A na co děti v televizi nejčastěji dívají? Podle zmiňované společnosti Mediaresearch, která v Česku zajišťuje od roku 2002 elektronické měření televizní sledovanosti, konkrétně děti ve věku od šesti do 11 let letos v září nejčastěji viděly například Kačeří příběhy na ČT :D, Simpsonovy na Primě Cool, Šmouly na TV Barrandov, ale třeba i Miss Aerobik 2013. Devíti- až jedenáctiletí v září a říjnu letošního roku sledovali také reality show Výměna manželek na Nově, Televizní noviny nebo seriál Ulice. U hlavního kanálu Novy to je ale dané jeho vyšším podílem na sledovanosti u všech cílových skupin i tím, že jej častěji sledují rodiče, takže se k němu děti dostanou častěji než k jiným „nedětským“ televizním stanicím.

EBF - tip - heslo konference

„Sledování televize patří k nejčastějším volnočasovým aktivitám dětí,“ konstatuje místopředseda představenstva Mediaresearch Michal Jordan. U dětí mladšího školního věku jde dokonce o jednu z nejoblíbenějších činností. Hodně jim k tomu dopomáhají rodiče, vždyť zhruba polovina dětí v Česku má ve svém pokoji vlastní televizor (44 procent dětí ve věku sedm až devět let, 55 procent ve věku 10 až 12 let). „Děti, které mají televizi ve svém pokojíčku, tráví delší čas sledováním televize a také častěji sledují televizi sami,“ upozorňuje Jordan. Zároveň se ale zvyšuje snaha rodičů kontrolovat, co a jak dlouho děti sledují. Déčko v tomto smyslu rodiče uklidňuje, protože nabízí to, co ČT slibovala už před jeho startem – „klidný přístav s bezproblémovým obsahem“.

Děti a televize – workshop Mediaresearch by potucek793

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).