Víte, možná jste si to neuvědomil, ale tou větou "Řešení? Typografii bude učit češtinář, který pravidla typografie uvádí slovy "na začátku každého odstavce třikrát udeříme do klávesy mezerník " jste popsal celou tragédii učení se informatiky ve školách od A-Z. Ono totiž, i kdyby je místo toho snad "správně" učil , "zvolíme pokaždé? menu Formátování odstavce a tam Odsazení - Speciální - První řádek, xx cm" , výsledek, z hlediska učení by byl ještě horší.
Tudíž - jak se domnívám, mnohem užitečnější by bylo ukázat a naučit studenty, jak pracovat se Styly, které ke každém běžném textovém procesoru jsou - a prostě je používat - alespoň ve formálním písemném styku musí. Od toho ty počítače jsou, aby tu práci /ale i potřebu zapamatovat si kvanta informací a pravidel/ minimalizovaly a ne naopak..Ale i toto by měla metodika výuky informatiky obsahovat předem. Ostatně stejně jako že "učení algoritmů se nemusí přes nějaký (jakýkoliv) programovací jazyk, ale že tu schopnost zadaného automatické kalkulace, má řada nástrojů v počítači (dejme tomu i tabulkový procesor, nebo třeba Matlab, (ono někdy stačí i kalkulačka), atd..ale že to gró, je v tom, jak si to tam /a taky v hlavě/ poskládají..