Můj notebook má přepínání mezi mikrofonním jackem a vestavěným mikrofonem softwarové. Můj mobil (Samsung Galaxy Chat Backdoor Edition) má přepínání mezi vestavěným reproduktorem a sluchátky softwarové; u mikrofonu nevím, protože pokus o použití mikrofonu končí okamžitým rebootem.
No, řekněme, že technicky by to asi šlo zrealizovat. Ale mnohem těžší mi připadá vymyslet, jaký užitek by z toho jako měl být. No dobře, budu vědět jaký televizní program majitel telefonu sleduje. Super. A třeba i zjistím, že majitel tabletu X je i majitelem mobilu Y. A reklamní odborníci věří, že s tím teď můžou zázračně zacílit reklamu a lidi začnou nakupovat jako diví. Tak nevím. Možná to pozná i přibližnou geografickou polohu, když by ty kódy byly regionálně odlišné. Polohu ale telefon stejně zná, takže taky k ničemu.
Nevím, jestli to s tím souvisí, ale všimli jste si někdy, že ČRo před a po reklamě vyšle takové zvláštní krátké slyšitelné zapípání? Není to přímo zapípání, ale takové jakoby zabzíknutí, nemá to ani sekundu, spíš tak čtvrt sekundy... vždycky mě zajímalo, co to je :). (PS: v ČRo jsem se neptal, s výběrčími daní komunikuji, jen je-li to nezbytně nutné).
Normální zvukovky mají na konektorech přepínače, které mají za úkol aktivovat daný vstup po zastrčení jacku. Jedním z efektů, který toto opatření má, je snížení šumového pozadí, protože, jak známo, vypnutý vstup šumí mnohem méně, než zapnutý vstup, navíc nezatížený příslušným zařízením. Takže buď jde o nekvalitní výrobek, nebo o zlý úmysl, nemluně o tom, že nežádoucí mix zvuků z vestavěného a externího mikrofonu by měl být defaultně blokován, nikoli naopak.
18 kHz sinus ty možná neuslyšíš. Ale 18 kHz obdélník uslyší zaručeně každý, protože pokud to mám mít nějaký reálný smysl, bude to muset mít dosah aspoň 2 m a to už se bude muset vysílat s dost podstatným výkonem. A když se k tomu přidá zkreslení měniče, ztráty v prostředí a úroveň rušivých hluků zjistiš rázem, že tahle data se budou muset vysílat s výkonem desítek wattů. A pak se někdo na křapavý zvuk naprdne, zjistí, že stačí popojet s korektorem výšek malinko do minusu a jsi... Ano, přesně tam.
Není to náhodou ovládání autorádií v souvislosti s dopravním hlášením? Nevím, radio sice mám, ale nepamatuji, kdy jsem ho naposled zapnul a v autě mám vyndanou anténu, takže i když ho zkusím pustit, tak nejen, že skoro nic nechytím, ale ještě je to zarušené a zkreslené, takže hluk v kabině zbytečně nezvyšuji, leda v nezbytně nutných případech a pomocí vlastnoručně vypálených CD.
nákupní impulsy nepřichází z vnitřku psychiky jedince, ale z jeho okolí. Nejsme v situaci, kdy by si jedinec zajišťoval nezbytné potřeby, ale využívá příležitostí, které se mu nabízí. A ty řídí to, jak ocení jejich budoucí potřebu na základě informací o tom, jak se chová jeho okolí.
V podstatě byl opuštěn princip módy, a to je chyba. Cílená reklama ho nahradit nemůže, protože bez módy potřeba kupovat věci, co bezprostředně nepotřebujete, postrádá motivaci, tedy ocenění hodnoty zboží z hlediska okolí, zvýšení společenského statusu a tím i zajištění dalších příjmů.
Aby mohl mikrofon zachytávat ultrazvuky, musí na to být konstruován a hlavně musí být napojen na elektroniku, která bude umět tyto frekvence zpracovávat. Takže stačí upravit SW zvukové karty tak, aby neskousla frekvence vyšší, než 5 kHz a je po šmírování. (Klasický telefonní kanál přenese pouze pásmo od 300 Hz do 3,4 kHz)
Mno, od chvile, kdy "lide" z marketingu zjistili, ze existuje internet, tak se stale zenou za jakymsi svatym gralem, ze kdyz budou vedet vsechno o konkretnim uzivateli a spoji si vsechno jeho aktivity tak.... Nojo, ale coze se pak stane? Zatim pouzivaji cim dal vice ruzneho sledovani a zpracovani dat a kde je kladny "businesscase"? Stale je od marketingu roky ne-li desetileti vse v urovni nejasnych slibu a neurcitych uvah...
(Ne, ze by ruzne napady "lidi" z marketingu mne castence nezivily...)
A z ceho ten zvuk poleze a cim ho zachyti ? :-) Pokud to nema byt bezne slysitelne, ale v pasmu rekneme nad 18 kHz, tak to vetsina dnesnich televizi nebo "beznych" reproduktoru (kde jsou misto vyskovych reproduktoru jen atrapy) neni schopna prenest. To same plati o kvalite mikrofonu v mobilech. Pokud to bude hykat tak, ze to bude bezne slysitelne, aby se to temito krapy vubec preneslo, tak to (snad) vetsina lidi odsoudi.
Uz jen z techto duvodu bych se toho nebal.