To je takovy zjednoduseny pohled, ze firma musi byt v zisku. Rizena ztrata, jakozto docasny cil neni nic neobvykleho. Muze to naopak umoznit rust pro budouci zisky. Takze hodnotit to, zda je nutno generovat u sest let mlade firmy zisk ci byt v kontrolovane ztrate bez znalosti byznys planu a cilu a zpusobu financovani proste nejde. A navic tvorit zisk, ktery se musi danit neni zrovna dulezite, pokud za tim opet neni nejaky cil ala vyplaceni, investori apod.
Takze on ten obrat je nositelem marze, ze ktere by se to vsechno melo pokryt, ale jsou-li jine cile a zdroje, tak nemusi.
Zkuste tento pohled vysvětlit lidem, kterým dluží za práci.
Osobně v tom mám "pouze" 2 faktury po splatnosti, kterou nastavili 30 dní, jednu 2 měsíce a jednu 3 měsíce. Díky tomu, že jsem skončil s firmou, která neplatila včas ani před rokem mě to bude bolet, ale snad to vydělám jinde.
A teď můžete rozvést myšlenku, že chod firmy nemusí pokrýt náklady těm, co v tom visí třeba 4 měsíční platy a včera zjistili ve 2 hodiny odpoledne, že už nemusí dále pracovat a poslední odcházející má zhasnout.
Nemit na vyplaty je velky problem, to nikdy chtene byt nemuze, ale o tom ani neni debata. Debata je o tech naivnich zemitych lidech, co si ridi v excelu domacnost a mysli si, ze firma se dela tak, ze vydelas 5000 Kc a 4000 Kc investujes a takto to navysujes po dobu 40 let a pak to predas synovi. Takto to nefungovalo ani 1000 let pred kristem.
Rizeny cerveny cisla jsou zcela bezne, ale uplne zcela bezna zalezitost a kazdy kdo se tomu divi, tak v zivote ridil leda tak spravkarnu obuvi. A i ta je prvni rok v cervenejch, pripadne rok po investicich do stroju. Nejvic jsou cervena cisla z pokusu o prunik na zahranicni trhy, zejmena na teoreticky bonitni trhy jako je Cina nebo i Rusko. Nejmenovany vyrobce lekarskych pomucek kvuli tomu malem zkrachoval, protoze udelal chyby v distribuci, nemel dostatecne sklady v miste (rusove chteji vsechno dnes vecer nebo zitra rano a to i kycelni kloub, ktery se v DE a FR dodava do osmi dnu), musel si vzit nekolik uveru, dva roky problemy, ze lidi meli pokracne uvazky ale ustal to a ted mu to dela 40% prijmu a snad 70% zisku.
Kdyby poslouchali mistni mudrlanty, tak uz delaji stepku a vozi to traktorama na vlecku.To by mozna slo udrzet. Nesmi to ale prasknout pod hlavou.
Ano, firma se v dnešní době dělá tak, že si půjčíš 10 mega na nový nápad, co si s kamarády, taky managery, celý měsíc do úmoru rozmýšlel v nějakém Hipster klubu nad kávou, kterou tvoří 76 zrnek arabiky a 24 zrnek robusty. Poté to celé rozjedete, koupíte obří sklady kousek za Prahou a centrálu si uděláte v centru Prahy, protože to je prestiž. Rok to běží jako po másle, chytře totiž lepíte ztráty "bezednou" půjčkou a najednou je z toho MT nábytek a levneelektro. Potom vezmete zavděk tím traktorem, který firma vyrábí od začátku ziskově od roku 1940.
Nemám ti to ale za zlé, naopak. Díky lidem jako si ty, se já mám dobře. Díky za to.
Máte pravdu, že řízená ztráta není nic neobvyklého. Tady však jde o dlouhodobé vytloukání klínu klínem a lži, lži a lži. Arogantní vychloubání o miliardovém impériu, které však nebylo schopné plnit své závazky k zákazníkům (viz.recenze na Heuréce), k dodavatelům ani k zaměstnancům. Myslím, že už nemusím znát ani byznys plán ani cíl....
Vskutku schopne vedeni, predpokladam ze novy IS si objednali na zaklade letaku na kridovem papire ... jen by mne zajimalo jak se ten IS jmenuje - to jen tak pro zajimavost, Mozna by se nekomu z lupy mohlo povest vypacit to z (byvalych) zamestnancu.
Ovsem to podle tech informaci v clanku rozhodne nebyl primarni problem.
Zjevne meli spousty spokojenych zakazniku (toto je jen vycuc), kdyz tam COIka byla nekolikrat rocne. A tech 100 a 300k pokuty taky o leccems vypovida.
Datum kontroly - duvod - ulozena sankce
23.3.2016 Zákon o ochraně spotřebitele 300 000 Kč, Zák. 634/1992 , paragraf: § 4 odst.4-§5 odst.1, Právní moc: 20.10.2016
17.3.2016 Zákon o ochraně spotřebitele NE
3.3.2016 Zákon o ochraně spotřebitele NE
26.2.2016 Zákon o ochraně spotřebitele NE
15.1.2016 Zákon o ochraně spotřebitele NE
5.1.2016 Zákon o ochraně spotřebitele 100 000 Kč, zak. 634/1992 , paragraf: §19 odst.3, Právní moc: 30.04.2016
3.12.2015 Zákon o ochraně spotřebitele NE
24.11.2015 Zákon o obecné bezpečnosti výrobků NE
19.11.2015 Zákon o ochraně spotřebitele NE
5.11.2015 Zákon o ochraně spotřebitele NE
29.10.2015 Zákon o ochraně spotřebitele 30 000 Kč , zak. 634/1992 , paragraf: §19 odst.3, Právní moc: 26.02.2016
2.10.2015 Zákon o ochraně spotřebitele 30 000 Kč , zak. 634/1992 , paragraf: §19 odst.3, Právní moc: 27.01.2016
30.7.2015 Zákon o ochraně spotřebitele 20 000 Kč , Zák. 634/1992 , paragraf: §19 odst.3, Právní moc: 27.10.2016
6.3.2015 Zákon o ochraně spotřebitele 5 000 Kč , zak. 634/1992 , paragraf: §19 odst.3, Právní moc: 05.03.2016
25.7.2014 Zákon o ochraně spotřebitele 10 000 Kč , zak. 634/1992 , paragraf: §4 odst.4-§5 odst.1, Právní moc: 02.12.2014
IS se psal vlastní. O kvalitní zadání na něj nebylo nouze, to si asi dovedete představit :) A tak se to tak nějak plácalo v té firmě všechno, hlavně si někteří mysleli, že se všecko dá očůrávat navěky :) Ale jednomu by to skoro smrdělo, že tato situace pánům majitelům není úplně podobná, že by to kluci měli nějak vymyšlený a nakonec to pro ně tak špatně nedopadlo? :))
ano, a když jim člověk nahlásí bezpečnostní chybu (per. XSS), hádaj se se mnou a požadují důkaz, že lze chybu zneužít, přitom jsem za to nechtěl ani kurunu, stačilo poděkovat, nastudovat a případně opravit.
Setkávám se s tímhle problémem poměrně často, ono když vidím otevřené okno a upozorním na to, neznamená to, že do toho okna umím vylézt, jen vím, že někdo jiný ano.
Malokdy prispivam ale....
Cca 2 roky zpet jsem byl jejich zakaznikem, resp objednal. Dlouha doba dodani, nekolikere uhaneni. Nakonec prisli 4 krabice, ale podle navodu v jene z nich jich melo byt 5.
Ok, reklamace uznana, po vice nez mesicnim nalehani poslali chybejici krabici, kde, opet, neco chybelo. Na to jsem se vybodl a chybejici nozicky proste koupil.
Rekl bych, ze problem bude trochu nekde jinde nez v nezvladnutm prechodu.
Ps: a at se clovek dovolal na jakekoliv cislo, vzdy to zvedla stejna slecna :)
Já tam nakoupil dětský pokojíček a vše bylo v termínu který u zboží psali a v pořádku. Je pravda že už to budou skoro tři roky. Přirovnal bych to tak trochu k Alze, výborný obchod před 10lety. Nicméně se zvyšujícími tržbami masivní reklamou (která se z něčho musí zaplatit) už to je nyní o něčem jiném. Tady to vidím podobně, jen prostě ti manažeři ten růst nezvládli a položilo je to.
Když jdu na jejich stránky, tak na mne vždy vyskočí jako první slevy jako Brno.. Rozdávají to jako šílenci.. 30% sem, 70% tam... Chovají se jak šílenci. Když se podíváte na heuréku a jednotlivé kategorie, na prvních místech jsou firmy, které se do tohoto stavu časem také dostanou.. :-)
Predevsim na svych strankach peclive (tedy vubec nijak) informuji zakazniky o nastale situaci.
Po chvilce hledani ... (neni to, alespon podle obrazku, exaktne totez, ale to je detail)
https://www.mt-nabytek.cz/378592-zahradni-lehatko-na-koleckach-nevin.htm
Zboží dodáme do 29.04.2017
cena 5 779
http://shop.asko-as.cz/lehatko-annecy-alc-327-gb/d-74049/
Skladem (jen si pro nej podle vseho budete muset dojet)
Cena 2 399
U nich vazne nekdo neco kupoval? Tedy myslim bez tech zminenych 70% "slev".
Kdysi na ně měl na svém blogísku PR článek Ten, jehož jméno se nevyslovuje.
https://www.google.cz/search?q="MT+nábytek"+myego.cz
Má blokaci na archiv/cache, takže na webarchivu to není, ale porůznu zůstaly fragmenty :) "Chcete nábytek z IKEA? MT nábytek bude mnohem lepší volba!" .. co si pamatuju, tak článek byl plný superlativů a dokonce se srdceryvným příběhem o šťastně vyřízené reklamaci :D
Levně nakoupit a draze prodat, na tom není nic neetického. To je obchod. :-)
Přispěju svou troškou do mlýna, jak jsem NE-nakoupil na MT Nábytek. Asi před dvěma lety jsme sháněli patrovou postel do dětského pokoje. Něco jako starý, dobrý Universal, který se ale snad už ani nedělá? Ikea v tomto (kupodivu) taky nepomůže, to je sortiment, který prakticky nevede. Takže trocha hledání Googlem, a ejhle, MT Nábytek, pěkná sestava, cena s dopravou něco kolem 16 tisíc. Trochu víc, než jsme plánovali vydat, ale člověk měl pocit, že je to přesně to, co hledal.
Nějak mě v tu chvíli osvítilo, v hlavě blesklo "většina nábytku se stejně dělá v Polsku", opět hledání Googlem přes obrázky (nevyskočilo to na mě hned, ale navedlo), něco Google Translate a za dvacet minut mám stránku výrobce na Allegru, ale i v češtině na Aukru, a cena i s dopravou z Polska do 9 tisíc korun. Ve zlotých by to bylo ještě o tisícovku korun míň, ale na obsluhu Česka si něco přiráželi.
Firma Raaben to přivezla, o krabici míň, takže telefonát do Polska, a česko-polsky jsme si to vysvětlili, za tři dny přistála u dveří i třetí krabice. Postel slouží, kvalita dřeva spíš druhá jakost, občas i nějaké tmelení (naštěstí spíš na místech, co nejsou vidět), které prostoupí povrchovou úpravou, ale za ty peníze? Super! Za 16 tisíc od MT Nábytek bych byl asi ale hodně naštvaný, a to by nejspíš dodání ani případné reklamace neprobíhaly o moc jinak.
Ta firma mě ale v tu chvíli zaujala, nedalo mi to, podíval jsem se do Obchodního rejstříku, abych viděl, že tak, jak jsem to poznal já, tak to opravdu funguje. Obří marže na nábytku z Polska, ale i obří marketingové náklady na PPC, Facebook apod. I komentáře na Facebooku tomu napovídaly. Těžko říct, zda jim za krach může opravdu nefunkční IS. Toto se mohlo zadrhnout prakticky kdykoliv ...
Ahojte, kto máte uskutočnenú a zaplatenú objednávku a neviete čo robiť, možno Vám pomôžu informácie v tomto článku: https://blog.heureka.sk/2017/04/12/co-robit-s-nevybavenymi-objednavkami-v-e-shope-mt-nabytok/
Je to síce písané s ohľadom na slovenských spotrebiteľov, ale myslím že v ČR bude postup podobný...
Obdobné info je i na blogu české Heureky - https://blog.heureka.cz/2017/04/12/co-delat-s-nevyrizenymi-objednavkami-u-e-shopu-mt-nabytek/. Ale z laického pohledu bych nesázel na to, že z insolvenčního řízení nějaké peníze zbydou.
Jsem rád, že naše zkušenosti s nákupem u MT jsou už víc než rok staré a způsobená škoda byla jen taková, že jsem si procvičil psaní recenzí a zkušenosti z toho sepsal na http://www.cestanahoru.cz/recenze-na-internetu/
Předně - není to brněnská firma (tam má jen sídlo), jsou to Jeseničáci, kteří "museli" jít z Jesenického regionu pryč.
A pak:
1) IS si majitelé dělali sami a tudíž, sami si ho sprasili? To je naivní co? To není tak úplně pravda, ale papír snese vše - kdo tam dělal, ví své, "ajťáků" bylo dost.
2) Před 4-5měsíci vyházeli top management a nasadili si tam dva top frajery - Jakub Chytil a Jaromír Janků. Tyto jména, by neměly upadnout v zapomění. Tito frajeři hrají důležitou roli v tomto příběhu - s jejich pomocí to totiž majitelé dotáhli za krátký čas a cíleně tam, kde to je.
3) Uvidíme, co konkurzní správce vs. účetnictví (to jim dělá externí firma) je tam totiž nezvěstná nějaká "částka" peněz.
4) No ale koukám jak blázen, majitelé, kteří dluží, kam se podíváš, si stále vesele jezdí ve svých luxusních sportovních autech. To jsou mi paradoxy.
Tak to docela sedí, v na začátku ledna jsme u nich objednali sedačku, která měla být začátkem února dovezena.
Po několika nedodržených slibech, ignorování e-majlů a naprosté nulové komunikaci jsme museli zakázku stornovat.
Přijde mi to že je to nějaký na půl slovenský e-shop, pochopil bych kdyby nastal nějaký problém s jejich systémem, ale přeci jejich reakce nemůže být taková, že vám dva měsíce neodpoví na jediný majl, v telefonu se nedozvíte nic, nebo vám pro jistotu už něco slíbí, aby se potom nic nedělo (to se nám stalo 3x).
Takže sbohem a šáteček, chybět nebudete.
Objednala jsem si postel v hodnotě 8890,-. Po týdnu mi přišl mail, že nemůžou postel dodat do slíbeného termínu. Čekala jsem přibližně ještě týden a poté jsem objednávku zrušila. Ale peníze neposlali. Z lidí berou akorát peníze, aby platili svoje problémy za které si můžou sami.
Arogantní společníci bez ekonomického vzdělání. Když se ukazovalo, že "nakolenismem" to dál nejde, začali hledat fundovanost. Jakmile fundovaný manažer objevil "zběsilosti" v účetnictví, miliónové schodky v pokladně, část výplaty vyplácené hotově načerno apod. a chtěl to narovnat a dát do pořádku, byl odstraněn. Zaplaťpánbu včas. Stejně je s podivem, že se ještě rok setrvačností udrželi v "chodu", třebaže museli celý autopark postupně vracet atd. Pokud se v řízení firmy někdo nevyzná, nemůže vůbec docenit, co pro něho schopný člověk dělá a znamená. "Boží mlýny" v tomto případě mlely poměrně rychle. Firma založená na bonzáctví a přístupu k zaměstnancům z dob raného kapitalismu končí. Nehledejte v mém příspěvku hořkost, jen reaguju na příspěvky lidí, kteří nevědí, co se tam dělo.
Arogantní společníci bez ekonomického vzdělání. Když se ukazovalo, že "nakolenismem" to dál nejde, začali hledat fundovanost. Jakmile fundovaný manažer objevil "zběsilosti" v účetnictví, miliónové schodky v pokladně, část výplaty vyplácené hotově načerno apod. a chtěl to narovnat a dát do pořádku, byl odstraněn. Zaplaťpánbu včas. Stejně je s podivem, že se ještě rok setrvačností udrželi v "chodu", třebaže museli celý autopark postupně vracet atd. Pokud se v řízení firmy někdo nevyzná, nemůže vůbec docenit, co pro něho schopný člověk dělá a znamená. "Boží mlýny" v tomto případě mlely poměrně rychle. Firma založená na bonzáctví a přístupu k zaměstnancům z dob raného kapitalismu končí. Nehledejte v mých slovech hořkost, jen reaguju na příspěvky lidí, kteří nevědí, co se tam dělo. Na IS to nesvádějte.
Mám u nich uhrazenou objednávku ve výši 3.245,- Kč, která měla být realizována do 23.4.2017. Patrně již zboží neobdržím a peníze také ne, když společnost dluží i na mzdách svým zaměstnancům. Jediná možnost přihlásit svou pohledávku do insolvenčního řízení, které se bude táhnout X let a pak bude ukončeno pro nedostatek majetku, ale i přesto přihlášku podám, i když tuším, že peníze už neuvidím.
Patříme mezi věřitele firmy Exiteria a. s.. Nezjistili jsme, že by doposud někdo podal trestní oznámení na tuto firmu. Rozhodli jsme se tedy s tím něco udělat a na serveru "hromadné žaloby. cz" navrhnout žalobu.Je to nezávazné, jde nám jen o to, aby se nás co nejvíce spojilo pro případné podání trestního oznámení. Budeme rádi, pokud se k nám přidáte.
Vážně super, objednával jsem u nich někdy koncem března nábytek asi za 10000 Kč a nejednou se celá firma složí jako domeček z karet a nezbyde po ní nic víc než dluhy a hluché telefony... je tohle vůbec možné? To že nábytek neuvidím je jasný, ale alespoň doufám, že se mi podaří získat zpět svoje peníze... Zkusil jsem hledat a objevil jsem tenhle web http://obchod-nabytek.cz/, kde píšou, že nabízejí bezplatnou pomoc pro poškozené. Mají tam mail, tak jsem jim zkusil napsat a uvidím, jestli se jim to podaří vyřešit.
To je holý nesmysl, nemůžete udělat IS s tím, že vám dva měsíce nefunguje. Minimálně mám snad původní, ne? Stejně tak, snad to testovali, ne?
Tohle je klasický případ, vybrali prachy a půjčky a místo splácení položí celou fimu, za pár let, až prachy dojdou udělají nový e-shop.