Na konferenci Internet Advertising Conference 2011 (IAC 2011) se Dalibor Balšínek z vydavatelství MAFRA a Milan Fridrich, výkonný ředitel nových médií České televize, dostali do sporu ohledně působení veřejnoprávních médií na Internetu. Česká televize podle Fridricha používá Internet pouze jako distribuční a propagační kanál. Fridrich současně nepovažuje Internet za médium, ale pouze za soubor nul a jedniček. Dalibor Balšínek se ale domnívá, že současné působení ČT na Internetu je kontroverzní. Považuje například web ČT24 za nekalou konkurenci internetovému zpravodajství, které provozují soukromé subjekty.
Za poslední dva roky se radikálně změnila situace na tuzemském mediálním trhu. ČT jako jediná mediální instituce není stejně jako Český rozhlas ohrožena výpadkem příjmů. Z mého pohledu je to nepřijatelná podnikatelská výhoda
, prohlásil Balšínek.
Fridrich kontroval tím, že ČT nežije pouze z koncesionářských poplatků. Většina peněz, které získává z koncesionářských poplatků, jde na výrobu pořadů. Provoz divize nových médií ČT stojí 30 milionů ročně. ČT podle Fridricha v podstatě nestojí o reklamu na svých webech. V loňském roce měla z internetové reklamy příjem ve výši 8 milionů korun.
Petr Dvořák, bývalý ředitel TV NOVA, se domnívá, že na webech ČT by se neměla dělat komerční činnost. ČT a soukromé společnosti by se ve zpravodajství měly doplňovat, a ne si konkurovat.