Bez pořádného zahuštění sítě to bude stále bída a zůstane mnoho špatně pokrytých nejen míst, ale celých regionů. Viz třeba už to v článku zmíněné pomezí Čech a Moravy okolo Svitav, kde je to k použitelným vysílačům několik desítek km (Praděd 65 km, Kojál 50 km, Černá hora > 100 km), což je pro kmitočty kolem 200 MHz už prostě daleko i s 20 kW ERP. V budovách to dobře nehraje, jen ve vyšších patrech a směrem k vysílači. V současné podobě tak DAB není alternativou k FM pro mobilní příjem.
Jenže mobilní příjem (stejně jako stacionární příjem indoor) vyžaduje poněkud lepší parametry příjmu, než nabízí současná síť ČRo. Tady se s dálkovým příjmem např. za jízdy běžný posluchač těžko spokojí. Však pěkně je to vidět na stránce ČTÚ - qos.ctu.cz. Četná údolí i se silnicemi 1. třídy jsou nepokrytá nebo jen velmi špatně.
Můžete přiblížit, na jakém podkladě vynášíte soudy o parametrech a nemožnosti příjmu - tj. jaké typy přijímačů používáte a v jakých podmínkách s nimi máte problém? Já pro mobiní testy i běžný provoz používám např. Pure Highway 200 a SDR příjímač SDR play se SW QIRX (umožňující záznam podmínek příjmu a identifikaci vysílače) s magnetkou určenou pro DAB na střeše vozu. S těmito přijímači je qos.ctu.cz velmi kritické a i multiplexy RTIcz, Teleko a Color hrají většinově bez výpadků na podstatně větším území, než predikuje tento zdroj.
Jde mi pouze o síť ČRo s plošně největším pokrytím. Zkuste projet trasu z Brna přes Svitavy, Lanškroun, Jablonné n.O. do Dolní Lipky. Většinově tedy trasa po silnici 1. třídy, až na hranice s Polskem přes oblasti, kde je problematický i příjem FM. Stačí běžný vestavěný vozidlový přijímač, ale může být klidně i ten Pure Highway 200. Jak často a na jak dlouho dojde u DABu k výpadku? Obdobně i ve vlaku např. v úseku Brno - Svitavy, samozřejmě s anténou vně vozu. To bych opravdu rád viděl někoho, komu to tady hraje.