Přiznávám, že když slyším COOL začínam se tomu vyhýbat ...
Nicméně na CUIL jsem se podíval. Design mne nezaujal a podle mne činí stránku s výsledky hledání málo přehlednou. Najít to "tlačítko" k přechodu na jinou než první stránku s výsledky hledání mí činí opakovaně problém. Zřejmě by však stačilo změnit barvy.
Také jsem chtěl zadat upřesněný dotaz, tak jak jsem zvyklý, pomocí klíčových slov (keywords, logické operátory). Ale jednak jsem nikde nenašel jaká to jsou a jednak se zdá že žádná která běžně používam nefungují (AND/OR/NOR/NEAR "fráze/"+/-/#/DOMAIN/URL/...)
Zkuste například najít informaci o "sportu, zejména atletice, ale rozhodně ne o fotbalu, pokud možno uloženou pouze na českých serverech a psanou v češtině." Skončil jsem již u toho vyřadit stránky o fotbalu.
Celkově na mne CUIL činí dojem že si příliš věří. Věří si v tom že z vašeho, pokud možno pouze jednoho, slova pro vyhledávání vyvěští co přesně vás zrovna zajímá. Výsledek vám pak zobrazí s možností přejít k "top" výsledkům vyhledávání a ani příliš nepředpokládá, že byste mohli být nespokojení a chtít vidět ostatní nalezené odkazy.
lezou z toho naproste blbosti - nerelevantni, neprakticke, nedulezite odkazy nahore atd... je to pouze PR bublina, v CR neexistuje uzivatel ktery by napr. mohl tento vyhledavac pouzivat pro ceskou republiku - staci vyzkouset co z toho leze
Ale mne se podarilo vyhledat pension kam jedu na dovolenou prave v cuil, kdyz jsem to dal do googlu tak to naslo spoustu veci vcetne bookingu a cestovek, pokud jsem zadal nazev pensionu a misto do cuil tak odkaz i s fotkou byl na prvnim miste. ja bych tomu dal sanci, urcite je cuil zajimavy pohled na vyhledavani a casem se muze vyprofilovat v neco co se bude moc kombinovat s necim jinym. ja treba kombinuji vyhledavani pro ceske odkazy zejmena firmy seznam a pro dalsi google, casem k tomu muze byt i prave cuil.
Google dost často započítává stránky o kterých "ví", ale ještě na nich nebyl. To dost často zvyšuje to číslo až 10x (možná i víc). :-) Dobrej fígl co? Počítali to tak už od začátku.
No jsem taky dost skeptickej co se konkurence týče. Myslím že aktuálně není nikdo kdo by byl schopnej Google konkurovat (nebude mít peníze ani potřebný čas). Leda že by se Google jako velká firma zahltil, přijde mi že jeho "dynamičnost" klesá. Jejich výhodou je vysoký kapitál (až nebudou vědět coby nakoupí to ....)
Souhlas. Zadal jsem adresu stránek, které tvořím pro jednu firmu, ať jim nedělám reklamu adresu neuvedu, ale je to ve stylu Motorové myši Blbákov, doména je motorovemysiblbakov.cz, text je v tagu H1, na úvodní stránce se vyskytuje i v textu, je i v keywords. Google, Seznam, Jyxo, Yahoo vyhodí na tuto frázi 1. místo, Altavista 3. místo (svině :-)) a Cuil to zašil na 3. stránku a ještě tam jako ilustrační hodil obrázek, který na stránkách vůbec není.
Nepochybuji o tom, že možná existují typy informací, které lze na Cuilu dohledat lépe, nicméně pro "bežné" hledání mi přijde naprosto nepoužitelný (minimálně v českých kotlinách).
PR jsem nečetl, nicméně stejně pochybuji, že je v ní uveden nějaký příklad typické cílové skupiny (lidé vyhledávají na internetu různě a pro některé to *možná* bude posun k lepšímu).
Každopádně co se týče masového prosazení, jsem více než skeptický.
Jak se to dela? Odejdou zamestnanci, setkaji se v nejake kavarne, dohodnou se co podniknou (nebo pripadne uplne jinak) no a pak sezenou miliardu dolaru na datacentra a dva roky na indexaci a jdou do toho? Nebo to uz neni co to byvalo a uz se nemusi index tvrde odpracovat obrovskym vykonem? Kvalitni parser a logiku nastaveni vah muze udelat "kdokoli" v pronajatem likusaku za mestem, ale co ten cistej vykon? Neni za tim hlavni japonec nebo NSA?
Ja dokonce nepochybuju o tom, ze existuje typ informaci, ktere lze lepe nez v googlu dohledat na panskych zachodcich. Ale mohutnost teto mnoziny informaci bude srovnatelna s tou z Cuilu :-)
Cuil indexuje internet už hodně dlouho, ani nepamatuju kdy jsem ho viděl prvně. Chodil časteji než Google. Kde sebrali prachy netuším... asi hodný strýček nebo nějakej zazobanej investor.
No, to PR se docela povedlo. Nových vyhledavačů srovnatelné kvality vzniká několik desítek do roka, resp. asi tolik jich získá pozornost úzce specializovaných médií. Do šířeji zaměřených médií jako je Lupa však proniknou z těch desítek tak dva a do masových médií sotva jeden.
Bylo by zajímavé analyzovat, jak se to Cuilu povedlo. Sebevědomé řeči o konkurování Googlu mají všichni, takže jenom těmi to nebude.
Tak předně bych řekl, že získat si pozornost médií uprostřed okurkové sezóny prohlášením o nové konkurenci pro největšího hráče na trhu, to opravdu není žádné velké PR umění.
Jinak se mi ta koncepce vyhledávače celkem líbí. Design je určitě příjemně nevšední, ale nepříjemně nedomyšlený. To, jak vyhledávání funguje a jaké výsledky v jakém uspořádání zobrazuje, to je určitě zajímavé a řekl bych, že je to dobrá cesta. Ovšem bude to chtít ještě hodně vyladit, dlouhá léta vývoje, zdokonalování, rozšiřování možností. A myslím si, že nakonec to paradoxně pomůže Googlu - urychlí se vývoj, bude odkud čerpat nové nápady a nakonec bude koho i s jeho technologií koupit:-)
O designu a logice výsledků se zde na fóru už mluvilo. Já jen dodám, že hrozně Cuil ztrhali na The Register, zejména kvůli případům, kdy k výsledkům dotazů z neznámých přihodí thumbnaily z jakéhosi gay porna. :-)))